Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werkstation en gaming. Niet de meest veeleisende games; World of Warcraft, Overwatch, Diablo 3, Battlefield 4 en wat oudere games. Ook nieuwe games, maar ik hoef niet persé de nieuwste games op Ultra settings te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet hoger dan 1000 euro, maar liever rond de 800. Dit bedrag is exclusief toetsenbord, monitor, muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Razer Naga Muis, en wat ouder maar prima Logitech boxjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als eerst randapparatuur:
Monitor; HP 22xw 1080p IPS 60hz, wanneer het binnen het budget past een 2e scherm ernaast, 2e scherm zal niet gebruikt worden voor gaming.
Toetsenbord; geen gaming toetsenbord.
Componenten:
Processor; i5 6500, stock cooling lijkt me voldoende, ga niet overclocken.
Videokaart; RX 480 8GB
Moederbord; geen idee
Voeding; geen idee
Opslag; SSD 250-500GB (hoeft niet de allersnelste te zijn) + rappe (S)HDD van minimaal 1TB.
Case; geen idee, géén gaming case, liefst niet al te groot, maar stil is mooi meegenomen.
RAM; 8-16 GB DDR4
OS; Windows 10
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet veel uit, liefst een goede prijs/kwaliteits verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag aan de stille kant, geen energievreter.
Ga je overklokken?
De processor niet, de videokaart wellicht.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb niet echt een idee welke componenten ik nu moet aanschaffen. Tevens vraag ik mij af of de processor een overkill is en of het systeem gemakkelijk 2 schermen aan kan. Kom ik met 800 euro toe met mijn wensen?
Werkstation en gaming. Niet de meest veeleisende games; World of Warcraft, Overwatch, Diablo 3, Battlefield 4 en wat oudere games. Ook nieuwe games, maar ik hoef niet persé de nieuwste games op Ultra settings te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet hoger dan 1000 euro, maar liever rond de 800. Dit bedrag is exclusief toetsenbord, monitor, muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Razer Naga Muis, en wat ouder maar prima Logitech boxjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als eerst randapparatuur:
Monitor; HP 22xw 1080p IPS 60hz, wanneer het binnen het budget past een 2e scherm ernaast, 2e scherm zal niet gebruikt worden voor gaming.
Toetsenbord; geen gaming toetsenbord.
Componenten:
Processor; i5 6500, stock cooling lijkt me voldoende, ga niet overclocken.
Videokaart; RX 480 8GB
Moederbord; geen idee
Voeding; geen idee
Opslag; SSD 250-500GB (hoeft niet de allersnelste te zijn) + rappe (S)HDD van minimaal 1TB.
Case; geen idee, géén gaming case, liefst niet al te groot, maar stil is mooi meegenomen.
RAM; 8-16 GB DDR4
OS; Windows 10
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet veel uit, liefst een goede prijs/kwaliteits verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag aan de stille kant, geen energievreter.
Ga je overklokken?
De processor niet, de videokaart wellicht.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb niet echt een idee welke componenten ik nu moet aanschaffen. Tevens vraag ik mij af of de processor een overkill is en of het systeem gemakkelijk 2 schermen aan kan. Kom ik met 800 euro toe met mijn wensen?