beveiliging voor laptop

Pagina: 1
Acties:

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
beste tweakertjes, ik had het idee om voor mijn laptop een programmatje te (laten :P) maken dat elke keer als de laptop boot een emailtje stuurt (in de background) naar mijn adres met z'n ip adres erin en evt. andere info. dit omdat als ie dan ooit eens gestolen wordt ik wel een ip adres heb waarmee ik 'm kan achterhalen waar ie is. wie denkt dit te kunnen maken en/of weet of het al bestaat ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 14:12

Crazy D

I think we should take a look.

Ik denk niet dat het eerste wat iemand doet als ie een laptop jat is het internet opgaan... ik denk eigenlijk dat ze ff zullen kijken wat er op de harddisk staat, ff een formatje doen, en hup weg programmaatje... of doorverkopen, maar ook dan verwacht ik niet dat een koper direct het inet op zal gaan zonder eens ff te kijken wat voor machine 'ie nou eigenlijk heeft gekocht...

Exact expert nodig?

• wibblemoo
maar onwetende helers willen nog wel eens het net op gaan...
NEhows beter iets dan niets..

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Op woensdag 27 juni 2001 11:34 schreef Crazy_D het volgende:
Ik denk niet dat het eerste wat iemand doet als ie een laptop jat is het internet opgaan... ik denk eigenlijk dat ze ff zullen kijken wat er op de harddisk staat, ff een formatje doen, en hup weg programmaatje... of doorverkopen, maar ook dan verwacht ik niet dat een koper direct het inet op zal gaan zonder eens ff te kijken wat voor machine 'ie nou eigenlijk heeft gekocht...
na ja.. als ie ut wel doet is het wel een goed idee.... alleen je eigen gegevens (over wanneer je online bent enzo) daar is dan ook veel makkelijker door andere mensen bij te komen...

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• wibblemoo
maar kan iemand het maken ?

• om3ega
  • Laatst online: 23:24
Kan je niet beter je NRG stoppen in een speciaal slot. Ieder notebook heeft een anti diefstal slot en die sloten zijn bij de meeste computer leveranciers te koop.

Het lijkt me idd erg onwaarschijnlijk dat je mailtje aankomt. En dan nog.. heb je iemand zijn IP maar dan doe je nog niet veel. Je hebt dus helaas geen spreekwoordelijke poot om op te staan :7 :)

• wibblemoo
als jij met een politie raport aankomt bij de betreffende isp kan je adresgegevens bij een ip opvragen, en die sloten zijn ook niet alles, nu elk huishouden een betonschaar in huis heeft :P

Verwijderd

Een programma schrijven wat een email stuurt met het ip erin betekent dat je in een os moet zitten. Wat gebeurt er als eerste bij diefstal, men formatteerd de harddisk en wist de bios. Nou ja meestal dan :) .

Wat je dan zou moeten doen is een programma schrijven dat zoiets doet op het moment dat de laptop aangaat. En dat werkt niet, want je hebt je bios nodig om iets te doen.

Sorry, er zijn wel andere opties zoals pcmcia kaartjes die nodig zijn om het systeem te gebruiken, maar deze zijn erg duur.

• wibblemoo
maar vaak weet ali achmed (ja sorry, maar ga niet beginnen over discriminatie).. ok.. een lid van een minderheidsgroep in nederland niet hoe je met zoiets moet omgaan en verkoopt ze gewoon... ik zeg niet dat het een waterdicht systeem is, maar beter iets dan niets

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

najah, dan heb jij het IP, de politie doet er niks mee dus moet je zelf naar de ISP die dan zegt dat ze alleen aan justitie die gegevens zullen geven. Schiet je toch ook niks mee op?

MechWarrior || Monsters Game

• wibblemoo
ow en die pcm kaarten.. als ie uit m'n huis gestolen wordt zit die kaart er wel in ;)

• wibblemoo
kweet nie hoe dat zit met het verstrekken van gegevens bij ip adressen.. maar als jij met een politie raport komt dat je laptop gestolen is en dat en dat ip 'm gebruikt/heeft gebruikt kom je wel een heel eind imho

Verwijderd

Er zijn speciale pcmcia kaartjes te koop die ook nog eens een fingerprint reader erop hebben zitten. Compaq verkoopt deze maar ik kon ff geen link vinden want hun site werkt niet helemaal. Dat is natuurlijk helemaal mooi. Ik gebruik zelf de oudere versie, die werkt op de paralelle poort.

Heel extreem is een chip laten inbouwen, dus ergens in de laptop, die dan werkt met GPS :) .

• wibblemoo
lmao, dan kan ik ook een reserve laptop kopen en die gebruiken als de ander gestolen word :P

maar hoe werkt die op paralelle poort dan ? enne, die usb keyrings.. die kan je toch ook als "sleutel" gebruiken ?

Verwijderd

Je ken ook gewoon goed op je lappie passen en zorgen dat ie niet gestolen word :D
Probleem opgelost!!

Greetzz,
Daryath ;)

Verwijderd

Die van de paralelle poort werkt op dezelfde manier als pcmcia maar is eigenlijk bedoelt voor een desktop. Hier vind je wat info over hoe je je laptop kunt beveiligen. Als je verder zoekt kun je meer info vinden over beveiligings producten van Compaq. En ik ben geen voorstander van Compaq, ik gebruik hun producten omdat dat op m'n werk nou eenmaal zo gaat. Hier staat info over usb tokens, deze gebruiken we ook.

Maar een echt goede beveiliging is volgens mij je laptop gewoon in beton storten >:) .

• wibblemoo
maar zonder dat paralelle ding doet je laptop/desktop het niet ?
als je dat gebruikt, zo'n beveiliging systeem

• Ro_meo
  • Laatst online: 23-05 13:38
Op woensdag 27 juni 2001 12:21 schreef wibblemoo het volgende:
maar vaak weet ali achmed (ja sorry,....

.. knip.. meer van dit soort onzin..
Deze 'Achmed' gebruikt al jaren een laptop van de 'zaak' en weet als geen ander 'Achmed' dat :
- enige wat je kan beveiligen is :
-1- Geen toegang tot je Harddisk ==> password
-2- Geen toegang tot je laptop ==> password

Je laptop terugkrijgen is net zo triviaal als dat deze 'Achmed' ooit een laptop zal kopen om te gebruiken..

.. anyways ..
Laptop gejat betekent: is weg. Kan je beter ervoor zorgen dat NIEMAND 'm dan maar kan gebruiken..

Bij de Dell's (klinkt dit ?) heb je een commando'tje welke ervoor zorgt dat tijdens 't booten er een bericht op je lappie kan verschijnen waarop JIJ bijvoorbeeld kan zetten :

'EIGENDOM van een niet-Achmed +31 24 112 112'

't is niet veel.. maar iedereen die je lappie aanzet weet dan wat ie op zijn schoot heeft..

zo goed? Achmed..

iOS N3rd

• Ro_meo
o ja werkt als volgt:

-1- zet ALLE paswword's uit in je BIOS
-2- verander dit bericht
-3- zet ALLE/ENKELE password's weer aan in je BIOS

de no-no die dat berichtje ('eigendom van...') wil verwijderen moet eerst je BIOS password hebben..

iOS N3rd

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 18:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier is wel een interrseant draadje over zelfde vraag: http://www.4ux.org/phpBB/viewtopic.php?topic=637&forum=1&20

Tijd voor een nieuwe sig..

• wibblemoo
da's een optie, maar na een biosreset ben je daar weer vanaf

• wibblemoo
Op woensdag 27 juni 2001 15:27 schreef wibblemoo het volgende:
da's een optie, maar na een biosreset ben je daar weer vanaf
(reactie op davar's bericht)

• Ro_meo
Op woensdag 27 juni 2001 15:29 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

(reactie op davar's bericht)
euh.. jij kan een Dell-laptop de BIOS resetten ? weet je meer dan ik..

iOS N3rd

• wibblemoo
op de harde manier, cmos batterytje eruit.. zijn ook proggies voor om je bios te resetten voor dell
Pagina: 1