Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb gister een Dell Latitude E6500 gekocht zonder een oplader omdat de oplader stuk zou zijn van de verkoper. Eenmaal thuis heb ik mijn 90W Dell adapter aangesloten en de laptop aangezet. Wat ik vervolgens zie is is : Een Dell logo met 1 kwart geladen balkje en vervolgens gaat het over naar een zwart scherm en heb ik geen beeld meer.
De laptop reageert nog wel op de capslock knop ik zie namelijk dan het lichtje branden op het toetsenbord dat de capslock aan/uit gaat.

Ik zal een video toevoegen, ik hoop dat jullie mij er bij kunnen helpen om deze machine weer werkend te krijgen :)

Video : https://www.dropbox.com/s..._20160810_213217.mp4?dl=0

Wanneer ik opstart met de "d" ingedrukt krijg ik alleen het witte scherm en vervolgens sprint die naar zwart.

Alvast bedankt!

Specificaties Laptop
Processor: P9500 2.53GHz
Geheugen: 2x 4GB DDR2
HDD: Samsung SSD 128GB

Voor de rest zijn er geen relevante specificaties volgens mij van de laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
En aangesloten via de vga op een externe monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zie net dat het via het scherm wel werkt!
Is mijn LCD dan stuk ? Is wel vreemd want bij het opstarten werkt het wel!

Mvg,

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Je bent niet de enige kennelijk. Hier een stukje leesmateriaal om wat ideeen op te doen.

http://en.community.dell..../laptop/f/3519/t/19487311

Maareh, mis je niet wat plastic rondom je scherm :). Verder mooie aanschaf van je; 2x 4gb ddr2 en een P9500 is best wel wat geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Schijn eens met een fel licht op het scherm. Als je dan wel wat ziet heb je een probleem met de backlight of inverter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad, is iets met het backlight. Alleen zie ik hier 2 aansluitingen op het backlight. Is dat dan 1 lange converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het lijkt in jouw video dat er twee inverters in zitten. Twee inverters op één PCB?

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2016 12:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:53:
Het lijkt in jouw video dat er twee inverters in zitten. Twee inverters op één PCB?
Hoi,

Inderdaad, partnummer daarvan is PK070008Z00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou het kan de inverter, backlight, kabel, moederbord of een eventuele schakelaar zijn die wordt getriggered als je de laptop dicht klapt, is een kwestie van proberen. Als je een schermpje hebt liggen kun je die aansluiten en kijken of de backlight aan gaat. Gaat de backlight daar ook na één seconde uit dan is het één van de andere drie problemen. Je kunt kijken als je zo'n schakelaar hebt als je die hebt zou je die los kunnen halen, los is volgens mij verbroken en dan zou die dus niet meer uit moeten schakelen als dat het probleem is. Helpen beide niet dan kun je een inverter kopen, bij een Nederlandse webshop kun je de inverter altijd weer terug zenden als dit ook niet helpt. En mocht dat ook niet werken zou ik de kabel tussen het scherm en het moederbord vervangen, geld ook weer hetzelfde als de inverter, mocht het niet helpen zend je hem terug. Is dat het ook niet dan is het waarschijnlijk een defect moederbord en heb je pech, zoiets repareren is erg lastig en laten doen is waarschijnlijk veel te duur. Overigens als je geen scherm hebt liggen kun je die ook altijd kopen natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de inverter binnen gekregen, bij het vervangen van de inverter ondervind ik precier hetzelfde probleem. Op een extern scherm heb ik overigens wel gewoon beeld.
Pagina: 1