Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Ik wil mijn oude HDV camera gaan verkopen inclusief de ~65 tapes die ik in de loop der jaren gekocht heb (allemaal slechts eenmalig gebruikt), maar hier staat materiaal op waar ofwel een NDA op zit ofwel wat om andere reden niet "naar buiten" mag komen. Ik weet dat ik met de lensdop op de camera alle tapes zwart kan laten opnemen, maar dat zou ruim 65 uur kosten om te doen. Aangezien ik dát een beetje teveel van het goede vind ben ik op zoek naar een service waar ze dit soort tapes voor me kunnen wissen met behulp van een sterke elektromagneet. Dát deze diensten bestaan (hebben) weet ik, maar ik kan er geen meer vinden die dit binnen Nederland doet.

Heeft iemand een idee waar ik iets dergelijks kan (laten) doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Zo te lezen zit er weinig anders op dan alles te overschrijven met zwart... Zeker aangezien ik zo 1-2-3 geen krachtige elektromagneet voorhanden heb :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedenk daarnaast dat als een bedrijf dit professioneel doet, hier ook geld voor gevraagd wordt. Ik weet niet welke orde grootte de handelswaar op moet brengen, maar het zou goed kunnen dat het professioneel laten wissen een flinke hap daaruit pakt...

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik heb (nog) geen idee wat het op gaat brengen, maar je hebt wel een punt. Ik had gehoopt dat er voor max. €50 of iets in die richting iets te doen was. Dat is misschien wat aan de lage kant ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:57
Bij Conrad bestel je voor een paar euro magneten die (dichtbij) ruim over één Tesla gaan (https://www.conrad.nl/nl/Search.html?search=magneet) en geloof me (getuige mijn naam hier) dat is aardig sterk. Al heb ik dan niet de kennis om te bedenken of dat voldoende is voor tapes te wissen al vertelt mijn onderbuik gevoel dat het meer dan genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuaveKadaver
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 09:32
Veel video labs hebben/hadden degausser bakken, daar pleurde ze mislukte kopieen in (VHS/Beta) en die waren daarna sprankeltje leeg, dat kan je proberen. Alleen staat me ergens bij (kan het mis hebben) dat HDV vervelend kan doen op een ECHT leeg bandje vanwege gebrek aan tracking. Mijn eigen HDV camera heeft een dooie lift dus ik kan niet voor je kijken. Maar een degausser (vroeger een standaard tool bij reparateurs) moet toch wel ergens te krijgen zijn, ik zou niet weten waar de mijne is gebleven.

• Xudonax
MRIdev schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:19:
Bij Conrad bestel je voor een paar euro magneten die (dichtbij) ruim over één Tesla gaan (https://www.conrad.nl/nl/Search.html?search=magneet) en geloof me (getuige mijn naam hier) dat is aardig sterk. Al heb ik dan niet de kennis om te bedenken of dat voldoende is voor tapes te wissen al vertelt mijn onderbuik gevoel dat het meer dan genoeg is.
Volgens mij is enkel een sterke magneet niet genoeg, net zoals dat niet genoeg is bij een hardeschijf. Je hebt AFAIK een magnetisch veld nodig dat "draait" zodat je de magnetische lading van de tapes af kunt spoelen.
SuaveKadaver schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:23:
Veel video labs hebben/hadden degausser bakken, daar pleurde ze mislukte kopieen in (VHS/Beta) en die waren daarna sprankeltje leeg, dat kan je proberen. Alleen staat me ergens bij (kan het mis hebben) dat HDV vervelend kan doen op een ECHT leeg bandje vanwege gebrek aan tracking. Mijn eigen HDV camera heeft een dooie lift dus ik kan niet voor je kijken. Maar een degausser (vroeger een standaard tool bij reparateurs) moet toch wel ergens te krijgen zijn, ik zou niet weten waar de mijne is gebleven.
Hmm, het zelf bouwen ziet er niet moeilijk uit, dat is nog wel het proberen waard met 1 of 2 tapes :D
Pagina: 1