Counterstrike is dus een mod voor Half-Life. Alles wat je hoeft te doen, is Half-Life installeren (die heb jij) en de mod downloaden (85 mb ofzo) van
www.counter-strike.net.
Dan kan de pret beginnen.
Wat ik grappig vind is dat jij je afvraagt wat de lol van teamplay is in plaats van deathmatch. Weet je, bij mij zit dat juist andersom.
Deathmatch vind ik zinloos rondjes rennen met een geweer, alles wat beweegt doodmaken en als je zelf doodgaat ben je 3 tellen later weer springlevend met een ander geweer en begin je weer van voren af aan. Dit is even grappig, maar na een half uur HL DM komt het mij de spuigaten uit. Daarom speel ik ook geen UT.
Ik zie gewoonweg de lol niet in van rondrennen met een lasergeweer in een ruimteschip. Hallo, ik ben Luke Skywalker niet. Of in een donkere, vochtige kerker, of op een rare planeet.
De charme van CS is het realisme. Dat moet je natuurlijk wel relativeren (als je goed kijkt zie je bijv. SAS gasten rondspringen alsof ze een stuk sambal in hun aars hebben, in het echt zou dat nogal belachelijk lijken, maar dat terzijde). Je kunt er niet omheen: binnen het FPS genre benadert CS de werkelijkheid vrij aardig.
Teamplay kun je op public servers wel vergeten. Het wordt verziekt door UT/Q3 spelers die ONDANKS het teamplay principe net doen alsof ze in een ruimteschip zitten en ALSNOG ieder-voor-zich-shoot-everything-that-moves spelen.
Het is gewoon machtig om op een LAN met een paar man een actie te verzinnen, taken te verdelen, tactisch aan te vallen, net als in films enzo, en net als in het echt.
En Emperor moet niet zo zeiken. Je moet je niet ergeren aan cheaters. Ik speel elke dag wel een paar uur CS en eens per week kom ik een wallcheater tegen ofzo. Als dat alles is... Besides, op een LAN heb je er geen last van. Als op een LAN zit moeten ze niet proberen te cheaten want dan ram ik mijn vuist tot achterin hun strot.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.