Aansluiten KPN experiabox v10 op israpunt 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyE82
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Mijn vraag:

Binnenkort wordt de vdsl opgeleverd door KPN.

Er is een nieuw israpunt gemaakt met een israpunt 2 doos.

Als het signaal wordt opgeleverd door KPN, welke aansluiting moet ik dan gebruiken.

De witte aansluiting of de blauwe aansluiting?

In het boekje staat 1 van de 2 aansluitingen, er staat niet exact welke.

Wat is jullie ervaring hierin?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij mij kwam de monteur langs, die moest namelijk een nieuwe contactdoos plaatsen. Hij heeft er een contactdoos opgezet: Isra 2 die gebruik maakt van pairbonding (staat ook in de meegeleverde handleiding)

Er zit een speciaal kabeltje Y-vorm. Die gaat met 2 kabeltjes in de contactdoos en met 1 in de router.

https://www.kpn.com/servi...leidingen-experia-box.htm

pagina 46.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DavyE82 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:55:
Mijn vraag:

Binnenkort wordt de vdsl opgeleverd door KPN.

Er is een nieuw israpunt gemaakt met een israpunt 2 doos.

Als het signaal wordt opgeleverd door KPN, welke aansluiting moet ik dan gebruiken.

De witte aansluiting of de blauwe aansluiting?

In het boekje staat 1 van de 2 aansluitingen, er staat niet exact welke.

Wat is jullie ervaring hierin?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Als de een het niet doet, de ander.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Probeer ze allebei, kan niet echt wat mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:02
Normaal is het blauw...

En als je pech hebt geen van beide... :+

[ Voor 48% gewijzigd door roches op 10-08-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyE82
Millie-ano schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:46:
Bij mij kwam de monteur langs, die moest namelijk een nieuwe contactdoos plaatsen. Hij heeft er een contactdoos opgezet: Isra 2 die gebruik maakt van pairbonding (staat ook in de meegeleverde handleiding)

Er zit een speciaal kabeltje Y-vorm. Die gaat met 2 kabeltjes in de contactdoos en met 1 in de router.

https://www.kpn.com/servi...leidingen-experia-box.htm

pagina 46.
Ik heb namelijk nog geen pair bonding dat was ik vergeten te vertellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyE82
roches schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:53:
Normaal is het blauw...

En als je pech hebt geen van beide... :+
Oke bedankt dan gaan we eerst blauw proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou gelukkig heb je hier vast advies over gekregen en ga je dr blauwe eerst proberen :P. Had zomaar mis kunnen gaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Pak de grijze :+

Zo uit mijn hoofd moet het kabeltje in de linkeraansluiting.

Edit 21:16. Op het modem zit een grijze DSL-poort. Indien je ook een kabeltje hebt met grijze stekkers, dan kun je die in de grijze aansluiting van je ISRA2 steken. Easy.

Natuurlijk bestaat de kans ook dat KPN het signaal op je 2e lijn heeft gezet. Dan pak je dus het andere blauwe poortje.

[ Voor 131% gewijzigd door krakendmodem op 10-08-2016 21:20 ]

• DavyE82
JvS schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:19:
Nou gelukkig heb je hier vast advies over gekregen en ga je dr blauwe eerst proberen :P. Had zomaar mis kunnen gaan.
Ja inderdaad :) . Ik had iets gelezen over een Y kabel. Deze kabel heeft een witte en blauwe uiteinde en dan aan de andere kant 1 grijze uiteinde. Misschien is dit alleen in combinatie met pair bonding.

Kan het kwaad als je zo`n y kabel gebruikt, als je geen pairbonding hebt. Je kunt dan in ieder geval niet meer vergissen welke poort je moet gebruiken, want je sluit ze alletwee aan.

• DavyE82
HvanderT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:26:
Pak de grijze :+

Zo uit mijn hoofd moet het kabeltje in de linkeraansluiting.

Edit 21:16. Op het modem zit een grijze DSL-poort. Indien je ook een kabeltje hebt met grijze stekkers, dan kun je die in de grijze aansluiting van je ISRA2 steken. Easy.

Natuurlijk bestaat de kans ook dat KPN het signaal op je 2e lijn heeft gezet. Dan pak je dus het andere blauwe poortje.
Oke bedankt voor jouw hulp en antwoord _/-\o_ . Ik heb inderdaad een grijze stekker, dus dan ga ik maar de linkerpoort maar eerst gebruiken. Zag wel in de aansluitvideo dat ze eerst de linkerkant gebruiken en daarna pas de rechterkant. Maar je weet inderdaad maar nooit.

Ik zag ook iets van een Y kabel, maar die heb ik niet gekregen van de KPN. Had al wel vanmorgen gebeld met de KPN, maar ze konden het niet leveren, omdat dit alleen via de monteur gaat. Beetje een raar verhaal 8)7 .

Maar zou het kwaad kunnen als ik een Y kabel zou gebruiken, als je geen pair bonding hebt. Je kunt je met deze kabel niet meer vergissen welke poort je moet gaan gebruiken. De twee uiteinden zijn gekleurd wit en blauw en aan de andere kant heb je 1 uiteinde richting je modem.

Weet iemand toevallig hoe je aan zo`n Y kabel kan komen/kopen? Ik heb eens rondgezocht, maar ik kan het niet vinden. maar mss heb ik niet goed genoeg gezocht.

Als iemand mij daarbij kan helpen graag. :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DavyE82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Oke bedankt voor jouw hulp en antwoord _/-\o_ . Ik heb inderdaad een grijze stekker, dus dan ga ik maar de linkerpoort maar eerst gebruiken. Zag wel in de aansluitvideo dat ze eerst de linkerkant gebruiken en daarna pas de rechterkant. Maar je weet inderdaad maar nooit.

Ik zag ook iets van een Y kabel, maar die heb ik niet gekregen van de KPN. Had al wel vanmorgen gebeld met de KPN, maar ze konden het niet leveren, omdat dit alleen via de monteur gaat. Beetje een raar verhaal 8)7 .

Maar zou het kwaad kunnen als ik een Y kabel zou gebruiken, als je geen pair bonding hebt. Je kunt je met deze kabel niet meer vergissen welke poort je moet gaan gebruiken. De twee uiteinden zijn gekleurd wit en blauw en aan de andere kant heb je 1 uiteinde richting je modem.

Weet iemand toevallig hoe je aan zo`n Y kabel kan komen/kopen? Ik heb eens rondgezocht, maar ik kan het niet vinden. maar mss heb ik niet goed genoeg gezocht.

Als iemand mij daarbij kan helpen graag. :)
Zo werkt dat niet. Pairbonding gebruikt twee aderparen om meer snelheid te geven. Als je geen pairbonding abonnement hebt moet je nog steeds gewoon de goede lijn gebruiken en doet zo'n Y-kabel niks voor je.

Gelukkig heb je maar twee opties en gaat er niks stuk als je de verkeerde gebruikt, dus gewoon inpluggen en als er niks gebeurt de andere proberen.

Als je nou een ISRA-100 had…

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 00:13
gevoelsmatig moet het werken,
de enkele rj11 van de y kabel gaat in het modem, het andere eind van de kabel (2 x rj11) gewoon in de muur prikken.

bij mij kwam het modem wel online op 1 vd 2 lijnen

• krakendmodem
  • Nu online
Pairbonding maak je alleen gebruik van als 1 lijn niet de snelheid kan halen. Zou je 60Mb afnemen, en je haalt met 1 lijn bijvoorbeeld maar 40, dan doen ze die tweede lijn erbij, als dat mogelijk is. Kan namelijk niet altijd.

Met een beetje prutsen kun je ook zelf zo'n kabel maken. Gewoon aan een kant van de kabel twee rj11's knijpen.

Is het handig? nee. Maar het stelt niks voor.

Ben benieuwd of TS inmiddels verbinding heeft.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
is geen pairbonding dus y kabel verhaal kun je verder vergeten. als het pairbonding was geweest had kpn ook direct een monteur ingepland voor je die de pairbonding aansluit voor je.

je hebt het witte aansluit punt nodig want dat is dikader1 het blauwe punt is dikader 2.

• DavyE82
Beste mensen,

Ik ben vanmiddag langsgeweest bij de kpn winkel. Ze hadden deze Y kabel gewoon liggen.

Ik laat het wel even weten of het aansluiten is gelukt.

Komende dinsdag wordt het signaal op de lijn opgeleverd.

Nogmaals dank voor jullie input en hulp en tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 803737

DavyE82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:52:
Beste mensen,

Ik ben vanmiddag langsgeweest bij de kpn winkel. Ze hadden deze Y kabel gewoon liggen.

Eigenlijk niet de bedoeling dat ze deze voor dergelijke doeleinden meegeven :P . Indien nodig word deze meegeleverd met installatiepakket of heeft de monteur deze bij zich.

Je kan het beste gewoon de grijze DSL kabel gebruiken welke meegeleverd is, de Y kabel heeft tenslotte geen nut. Beetje kritische monteur zal de Y kabel er ook tussenuit trekken wanneer er geen sprake is van pairbonding.

Zoals hierboven door Jan-Man beschreven word signaal meestal afgeleverd op dikader 1 (inderdaad witte poort), maar (indien ingelast in straatkast) kan ook dikader 2 (blauwe poort) gebruikt worden. Juist dan ook het advies om gewoon de grijze DSL kabel te gebruiken zodat de V10 de sync keurig op L1 inzet.

Als de kruisdraden in de straatkast/centrale getrokken zijn en je het modem aansluit op de juiste poort zal je i.c.m. de grijze DSL kabel vrijwel direct na aansluiten het L1 lampje nabij de grijze DSL poort zien knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 803737 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:25:
[...]

Je kan het beste gewoon de grijze DSL kabel gebruiken welke meegeleverd is, de Y kabel heeft tenslotte geen nut.
TS lijkt te denken dat zijn Y-kabel een soort magische oplossing is die 'm gaat verlossen van uitproberen welke van de honder… tienta… twee mogelijkheden die 'ie heeft om z'n modem aan te sluiten, de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

Speedmaster

Make my day...

CyBeR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:40:
[...]

TS lijkt te denken dat zijn Y-kabel een soort magische oplossing is die 'm gaat verlossen van uitproberen welke van de honder… tienta… twee mogelijkheden die 'ie heeft om z'n modem aan te sluiten, de juiste is.
Is toch zeker een kans van 50% dat het goed gaat.....eh...fout gaat....nou ja... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met die Y kabel heb je neem ik aan toch ook 50% kans dat je het goed aansluit? Het is niet dat die signalen in die kabel fuseren, maar het signaal van de ene ISRA komt uit op de middelste twee pinnetjes en van de andere ISRA op de buitenste twee pinnetjes. Dan is het signaal van twee losse aansluitingen weer verendigd in 1 kabel (hoe het bij veel huizen altijd binnen komt, twee dsl signalen/telefoonlijnen op 1 kabel. Dat laatste signaal (op de buitenste aders) zal niet werken dus als je het net verkeerd om hebt aangesloten, moet je het alsnog omdraaien.

Ik snap eerlijk gezegd de hele ophef en gedoe met Y kabels niet. Ik reageerde al eerder sarcastisch, maar volgens mij zit iedereen het hier heel moeilijk te maken. In werkelijkheid is het simpel:

sluit het tien minuten op de ene aan, geen signaal? sluit het dan 10 minuten op de andere aan, geen signaal? Dan is er geen signaal, bel kpn

8)7

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 12-08-2016 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ach, hij is tenminste wel voorbereid op de toekomst, of juist niet :P.

Als er geen pairbonding mogelijk is dan is het wel leuk als dat ooit in de toekomst nog toegepast gaat worden. Nu is het gewoon niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
Pairbonding is zoiezo niet de toekomst. Nog beter gezegt de opvolger van vvdsl is g.fast en die ondersteunt geen eens pairbonding.

Tevens zal voor g.fast eerst de V11 moeten komen omdat de chipset van v10/9/8 niet ondersteund wordt haha.

Dus lekker die pairbonding kabel weglaten en gewoon het grijze dsl kabeltje gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-man op 12-08-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jan-man schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:42:
Pairbonding is zoiezo niet de toekomst. Nog beter gezegt de opvolger van vvdsl is g.fast en die ondersteunt geen eens pairbonding.
Voor de happy few die binnen 300m van de straatkast wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:14
Jan-man schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:42:

Tevens zal voor g.fast eerst de V11 moeten komen omdat de chipset van v10/9/8 niet ondersteund wordt haha.

Dus lekker die pairbonding kabel weglaten en gewoon het grijze dsl kabeltje gebruiken.
Opvolger van VVDSL wordt bij KPN niet G,Fast maar Vplus (200 Mbit per aderpaar). Zie ook het XDSL topic. Veldproeven starten in oktober in 3 plaatsen ( op enkele kasten).

Sowieso is pairbonding iets dat er geheel los van staat. Ik zie het niet als een XDSL techniek zoals VVDSL of Vplus. Die laatste twee worden ingezet om snelheid te verhogen op 1 paar. Pairbonding is dan alleen maar het koppelen van 2 aderparen die beiden diezelfde voornoemde techniek gebruiken waardoor het totaal verdubbelt.
Dus pairbonding zal ook altijd blijven bestaan, naast de XDSL technieken om de snelheid op 1 aderpaar te blijven verhogen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavyE82
Anoniem: 803737 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:25:
[...]

Eigenlijk niet de bedoeling dat ze deze voor dergelijke doeleinden meegeven :P . Indien nodig word deze meegeleverd met installatiepakket of heeft de monteur deze bij zich.

Je kan het beste gewoon de grijze DSL kabel gebruiken welke meegeleverd is, de Y kabel heeft tenslotte geen nut. Beetje kritische monteur zal de Y kabel er ook tussenuit trekken wanneer er geen sprake is van pairbonding.

Zoals hierboven door Jan-Man beschreven word signaal meestal afgeleverd op dikader 1 (inderdaad witte poort), maar (indien ingelast in straatkast) kan ook dikader 2 (blauwe poort) gebruikt worden. Juist dan ook het advies om gewoon de grijze DSL kabel te gebruiken zodat de V10 de sync keurig op L1 inzet.

Als de kruisdraden in de straatkast/centrale getrokken zijn en je het modem aansluit op de juiste poort zal je i.c.m. de grijze DSL kabel vrijwel direct na aansluiten het L1 lampje nabij de grijze DSL poort zien knipperen.
Als ik het zo hoor, kan ik maar beter die y kabel achterwege laten :o. Ik ga het dan maar gewoon eerst proberen met de standaard kabel die is meegeleverd :) op de witte linkerpoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Is er bonding mogelijk op je adres?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Daar even je postcode en huisnr invullen. Ben benieuwd wat voor snelheden je te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyE82
HvanderT schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 07:42:
Is er bonding mogelijk op je adres?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Daar even je postcode en huisnr invullen. Ben benieuwd wat voor snelheden je te zien krijgt.
Voor zover KPN aangeeft heb ik nog geen bonding. Dus kan ik waarschijnlijk de Y kabel niet gaan aansluiten.

Iemand zei hiervoor al dat je beter maar de normale kabel moet gebruiken. Straks raakt dat hele modem van slag of ontregeld.

Ik wilde namelijk uitsluiten op welke poort ik het moest aansluiten dus vandaar dat ik opzoek was naar zo`n kabel :D. Dan hoef je namelijk niet uit te zoeken op welke poort het signaal binnenkomt :o en zit je dus altijd goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DavyE82 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:28:
[...]

Voor zover KPN aangeeft heb ik nog geen bonding. Dus kan ik waarschijnlijk de Y kabel niet gaan aansluiten.

Iemand zei hiervoor al dat je beter maar de normale kabel moet gebruiken. Straks raakt dat hele modem van slag of ontregeld.
Dat is niet zo. Die Y kabel doet geen goed maar ook geen slecht.
Ik wilde namelijk uitsluiten op welke poort ik het moest aansluiten dus vandaar dat ik opzoek was naar zo`n kabel :D. Dan hoef je namelijk niet uit te zoeken op welke poort het signaal binnenkomt :o en zit je dus altijd goed. :)
Wat dus ook niet zo is. Die kabel is kleurgecodeerd om bij je IS/RA te passen dus je doet 't waarschijnlijk goed, maar je kunt zo'n Y-kabel net zo hard verkeerd om aansluiten (bijvoorbeeld als je verbinding op lijn 2 is opgeleverd) en dan werkt 't nog steeds niet.

Je hebt twee opties: je verbinding is aangesloten op lijn 1 (meest waarschijnlijk) of lijn 2. Als je de verkeerde gebruikt gebeurt er gewoon niks en moet je de andere proberen. Meer dan dat is 't echt niet. Je maakt dit veel moeilijker dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Daar naast, als bonding niet mogelijk is, is het waarschijnlijk dat er geen tweede lijn aanwezig is en heeft die y kabel al helemaal geen zin. Gaat wel werken, maar die kabel heeft geen functie.

Gewoon op de grijze/witte poort inprikken dus :). Indien er geen signaal op staat kun je de blauwe proberen. Nog steeds niks? Dan KPN bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
[...]

Zie post(s) hierboven.

Wat voor snelheid is er bij je mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Samengevat : je was op zoek naar een oplossing van iets dat geen echt probleem was. En nu denk je dat de oplossing je modem mogelijk ontregelt, wat niet zo zou zijn. Het enige is dat je oplossing het "probleem" helemaal niet oplost.

Waarbij gezegd moet worden dat het probleem bestaat uit het even moeten proberen op welke aansluiting het signaal zit door er een te gokken en als die niet werkt het op de andere aan te sluiten.

Zelden iemand zoveel werk zien maken en zich zoveel zorgen zien maken over zo'n klein dingetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyE82
HvanderT schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:08:
[...]

Zie post(s) hierboven.

Wat voor snelheid is er bij je mogelijk?
theoretisch volgens dat fourstack 100 Mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Dan kun je pairbonding de komende periode (jaren) wel vergeten. Ook omdat KPN zegt dat er geen bonding is maakt de kans daarop alleen maar kleiner.

[ Voor 45% gewijzigd door krakendmodem op 14-08-2016 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavyE82
DavyE82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:52:
Beste mensen,

Nou de lijn is vandaag opgeleverd. Gebruik gemaakt van de witte linkerpoort. De verbinding deed het meteen :D :+ .

Ik heb maar geen gebruik van y kabel ivm geen pairbonding :o . Snelheid internet 100 Mbit met het nieuwe isra punt type 2. Ik ben een tevreden gebruiker :) . Telefonie doet het ook weer goed _/-\o_ . De interactive tv doet het beter en sneller dan dat van de ziggo.

Allemaal dank voor de hulp en input _/-\o_ _/-\o_ :)

[ Voor 3% gewijzigd door DavyE82 op 16-08-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Beetje offtopic.....is de internetsnelheid een beetje constant? En wat is de up snelheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Up snelheid zal rond de 30Mb/s zitten.

En zo'n verbinding is retestabiel, heb er zelf een jaar gebruik van kunnen maken en het werkte perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavyE82
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:55:
Beetje offtopic.....is de internetsnelheid een beetje constant? En wat is de up snelheid?
Even een kleine update van mijn kant hier.

Wat is er gebeurd?

Na 1 week is de complete verbinding eruit geklapt. Het modem v10 Experiabox probeerde zich elke aan te melden.

Wat bleek een "klapperende" vdsl lijn :/. Het modem probeerde zichzelf weer op te starten, maar viel weer na een paar minuten weer uit.

Deze "klapperende" lijn je raadt het al die zat dus op de linkerpoort. :D

De snelheid was gewoon goed in de eerste week 99 Mbit en 30 Mbit upload.

Die zondag de KPN opgebeld en ze wilde de lijn van hun kant doormeten en ze zagen al gelijk dat het niet goed was.

Er werd een afspraak gemaakt en ze zouden gelijk die maandag erop een monteur langssturen :) .

Die maandag kwam de monteur langs.

Hij ging eerst thuis bij mij de lijn doormeten. Hij ontdekte dat er wel wat afwijkingen in de lijn zat, die veel verschillen bevatte.

Ik had aangegeven dat er op zondag een grote stroomstoring was in Leiden, misschien dat dat het euvel was dat de vdsl in elkaar was geklapt 8)7

Daarna ging hij naar buiten toe opzoek naar de straatkast en de wijkkast.

Die monteur was in totaal 3 uur bezig om alles door te meten. Hij moest wel een stukje lopen :D en opzoek naar de kasten.

De uiteindelijke oplossing.

De lijn is omgelegd op de reservelijn. Deze is nu omgezet van de blauwe en rode draad naar de witte en oranje draad.

Dus nu is het vdsl lijntje aangesloten op de rechter blauwe poort :D :D

De snelheid die ik nu heb zit nu een stukje lager op 97 Mbit download en 29 Mbit upload, maar nu wel stabiel.

De monteur zei nog die kan weer 3 weken goed gaan of 30 jaar goedgaan :P.

Ten slotte heb ik een persoonlijk kaartje gekregen van de monteur, mocht er nog wat gebeuren binnen 10 a 11 dagen dat ik hem zelf kan mailen of bellen.

Dus voor nu is het probleem opgelost.

Maar nu heb ik een mooie vraag.

Stel je hebt pairbonding en 1 van de aansluitingen blijkt niet goed te werken, zoals bij mij het geval heb je dan nu gelijk een probleem met je snelheid en uitval op de lijn. Of wordt je snelheid gewoon gehalveerd. :(

Of wordt dit op 1 of andere manier gecompenseerd vanuit de straat / wijkkast?

Wat is nu jullie idee hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Dan kun je die lijn mogelijk niet meer gebruiken voor pairbonding in de toekomst, of KPN moet die lijn na gaan en kijken wat er mis is.

Ik heb het ook gehad, maar waarschijnlijk kwam dat omdat er precies een boompje groeit op de plek waar de kabel het huis binnenkwam.

Toen ook overgezet op het andere paar, is namelijk goedkoper om het zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyE82
HvanderT schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:03:
Dan kun je die lijn mogelijk niet meer gebruiken voor pairbonding in de toekomst, of KPN moet die lijn na gaan en kijken wat er mis is.

Ik heb het ook gehad, maar waarschijnlijk kwam dat omdat er precies een boompje groeit op de plek waar de kabel het huis binnenkwam.

Toen ook overgezet op het andere paar, is namelijk goedkoper om het zo te doen.
Ah oke bedankt voor jouw antwoord. Dus gaat pairbonding het in de toekomst niet meer worden dan :) tenzij ze de andere lijn (blauw en rood) wordt gemaakt door de KPN :)

Ik hoop ooit eens een keer mee te maken dat er glasvezel in de straat gelegd gaat worden. Dat gaat denk ik een hele hele lange tijd duren :) :) .

Maar goed we gaan eens kijken hoe lang deze KPN lijn het gaat uithouden. Ziggo is nu definitief opgezegd.
Pagina: 1