Even een kleine update van mijn kant hier.
Wat is er gebeurd?
Na 1 week is de complete verbinding eruit geklapt. Het modem v10 Experiabox probeerde zich elke aan te melden.
Wat bleek een "klapperende" vdsl lijn

. Het modem probeerde zichzelf weer op te starten, maar viel weer na een paar minuten weer uit.
Deze "klapperende" lijn je raadt het al die zat dus op de linkerpoort.
De snelheid was gewoon goed in de eerste week 99 Mbit en 30 Mbit upload.
Die zondag de KPN opgebeld en ze wilde de lijn van hun kant doormeten en ze zagen al gelijk dat het niet goed was.
Er werd een afspraak gemaakt en ze zouden gelijk die maandag erop een monteur langssturen

.
Die maandag kwam de monteur langs.
Hij ging eerst thuis bij mij de lijn doormeten. Hij ontdekte dat er wel wat afwijkingen in de lijn zat, die veel verschillen bevatte.
Ik had aangegeven dat er op zondag een grote stroomstoring was in Leiden, misschien dat dat het euvel was dat de vdsl in elkaar was geklapt
Daarna ging hij naar buiten toe opzoek naar de straatkast en de wijkkast.
Die monteur was in totaal 3 uur bezig om alles door te meten. Hij moest wel een stukje lopen

en opzoek naar de kasten.
De uiteindelijke oplossing.
De lijn is omgelegd op de reservelijn. Deze is nu omgezet van de blauwe en rode draad naar de witte en oranje draad.
Dus nu is het vdsl lijntje aangesloten op de rechter blauwe poort
De snelheid die ik nu heb zit nu een stukje lager op 97 Mbit download en 29 Mbit upload, maar nu wel stabiel.
De monteur zei nog die kan weer 3 weken goed gaan of 30 jaar goedgaan

.
Ten slotte heb ik een persoonlijk kaartje gekregen van de monteur, mocht er nog wat gebeuren binnen 10 a 11 dagen dat ik hem zelf kan mailen of bellen.
Dus voor nu is het probleem opgelost.
Maar nu heb ik een mooie vraag.
Stel je hebt pairbonding en 1 van de aansluitingen blijkt niet goed te werken, zoals bij mij het geval heb je dan nu gelijk een probleem met je snelheid en uitval op de lijn. Of wordt je snelheid gewoon gehalveerd.
Of wordt dit op 1 of andere manier gecompenseerd vanuit de straat / wijkkast?
Wat is nu jullie idee hierover?