Beste allen,
Voor videobewerking zoek ik een nieuwe pc.
Ik heb het componenten lijstje aardig compleet, maar vraag me vooral af of deze een goede aanschaf zijn, of dat er voor bepaalde onderdelen een betere optie is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Filmbewerking. En animeren van titels/filmbeelden (geen heftige 3d modellen).
Programma's: Adobe Premiere, After Effects en zo nu en dan Avid, Photoshop en Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een specifieke prijs, maar prijs/kwaliteit moet wel in verhouding zijn.
Vandaar liever bijvoorbeeld een GTX 1070 dan een 1080.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een geheel nieuwe set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Software op de eerste ssd. Een tweede ssd als tijdelijke render schijf. Een derde 7200rpm schijf als data schijf.
Snel geheugen lijkt me goed voor After Effects.
Een snelle processor lijkt me ook niet verkeerd voor videobewerking.
Een snelle Geforce kaart voor de Adobe hardware versnelling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau mag zo laag mogelijk, maar niet ten koste van de snelheid van de pc.
Energieverbruik mag ook zo laag mogelijk, maar ook niet ten koste van de prijs/kwaliteit en snelheid van de pc.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik wel iets verstand van computers, maar het zou fijn zijn als een paar Tweakers me van wat beter advies kunnen voorzien.
Specifieke vragen van mij
Is het geheugen uit mijn selectie goed. Of is deze set van 4 kaartjes beter? Kingston HyperX HX432C16PB3K4/32
Is de MSI videokaart goed, of kan ik beter voor de Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming gaan?
Het moederbord heb ik geselecteerd op basis van reviews en de 'betere audiocodec'. Is de Asus goed, of kan ik beter deze nemen MSI X99A SLI Plus ?
De Mugen 4 koeler heeft een 9 van Tweakers. Maar be quiet! Dark Rock Pro 3 stond in de best buy guide, is deze beter, of is de Mugen goed genoeg voor de 6800K processor?
De geselecteerde onderdelen:
Nieuwe selectie op basis van jullie berichten:
- GTX 1070 vervangen door 1060
- Verdubbeling van geheugen, 64gb ipv 32 gb
- Andere behuizing
Voor videobewerking zoek ik een nieuwe pc.
Ik heb het componenten lijstje aardig compleet, maar vraag me vooral af of deze een goede aanschaf zijn, of dat er voor bepaalde onderdelen een betere optie is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Filmbewerking. En animeren van titels/filmbeelden (geen heftige 3d modellen).
Programma's: Adobe Premiere, After Effects en zo nu en dan Avid, Photoshop en Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een specifieke prijs, maar prijs/kwaliteit moet wel in verhouding zijn.
Vandaar liever bijvoorbeeld een GTX 1070 dan een 1080.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een geheel nieuwe set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Software op de eerste ssd. Een tweede ssd als tijdelijke render schijf. Een derde 7200rpm schijf als data schijf.
Snel geheugen lijkt me goed voor After Effects.
Een snelle processor lijkt me ook niet verkeerd voor videobewerking.
Een snelle Geforce kaart voor de Adobe hardware versnelling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau mag zo laag mogelijk, maar niet ten koste van de snelheid van de pc.
Energieverbruik mag ook zo laag mogelijk, maar ook niet ten koste van de prijs/kwaliteit en snelheid van de pc.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik wel iets verstand van computers, maar het zou fijn zijn als een paar Tweakers me van wat beter advies kunnen voorzien.
Specifieke vragen van mij
Is het geheugen uit mijn selectie goed. Of is deze set van 4 kaartjes beter? Kingston HyperX HX432C16PB3K4/32
Is de MSI videokaart goed, of kan ik beter voor de Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming gaan?
Het moederbord heb ik geselecteerd op basis van reviews en de 'betere audiocodec'. Is de Asus goed, of kan ik beter deze nemen MSI X99A SLI Plus ?
De Mugen 4 koeler heeft een 9 van Tweakers. Maar be quiet! Dark Rock Pro 3 stond in de best buy guide, is deze beter, of is de Mugen goed genoeg voor de 6800K processor?
De geselecteerde onderdelen:
Nieuwe selectie op basis van jullie berichten:
- GTX 1070 vervangen door 1060
- Verdubbeling van geheugen, 64gb ipv 32 gb
- Andere behuizing
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6800K Boxed | € 448,80 | € 448,80 |
| 1 | Asus X99-A/USB 3.1 | € 259,- | € 259,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 345,95 | € 345,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Carbide 330R Blackout Edition | € 99,72 | € 99,72 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |