Zwart scherm zelfs na reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littedemon
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-02-2019
Goedemiddag,
Toen ik vanochtend mijn pc opstarte bleef deze hangen op een zwart scherm. Ik krijg alleen mijn muis te zien. Als ik m aanzet krijg ik eerst het teken van mijn moederbord en daarna het w10 logo. Daarna gaat mijn scherm naar zwart en zie ik alleen mijn muis. Ik heb vanalles geprobeerd. Ik heb geen back up dus kan ik daar niet op terug vallen. Reparatie tool werkte ook niet en in veilige modus opstarten evenmin. Ik heb mijn pc een reset gegeven maar direct na de reset is het scherm weer op zwart gegaan met alleen mijn muis in beeld. Heeft iemand enig idee wat ik nu nog kan doen?

Groet,
Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Reset je BIOS eens of haal je CMOS batterij er eens ca 10 seconden uit ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:03

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je een IGP en een losse VGA toevallig.
Soms denkt Windows dat je dan 2 monitoren hebt. En is je primare monitor je enige monitor.
Druk even een paar x op Windows+ P

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littedemon
DarkSide schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:28:
Heb je een IGP en een losse VGA toevallig.
Soms denkt Windows dat je dan 2 monitoren hebt. En is je primare monitor je enige monitor.
Druk even een paar x op Windows+ P
Net geprobeerd indd. Kon gewoon van schermen wisselen maar 0 resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Als je op de toetsen Ctrl + Alt + del drukt kom je dan wel in taak beheer?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littedemon
r44 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:44:
Als je op de toetsen Ctrl + Alt + del drukt kom je dan wel in taak beheer?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Even voor de duidelijkheid, Wat is je setup?
Heb je 1 of 2 vga kaarten. Heb je 1 of 2 monitoren?

Probeer eens zoveel mogelijk externe apparaten los te koppelen. USB disks/sticks etc.
En slechts 1 monitor te gebruiken.
Heb je een losse VGA probeer dan eens de IGP een.

Als je geen Taakbeheer kunt starten wordt het al lastig. Lukt dit ook niet in veilige mode?
Soms zit een driver in de weg, maar dan moet je er wel bij kunnen of explorer.exe kunnen starten.

Start hem zo kaal mogelijk op en geef aan wat je precies voor setup hebt.
Type moederbord, vga kaart etc. Misschien dat het een bekende combo is die voor issues kan zorgen.

(je zegt dat je geen backup hebt?, voor je bestanden en fotos etc wel mag ik hopen? Hopelijk ook niet op C. In geval van nood is een reinstall misschien noodzakelijk. W10 is zo geïnstalleerd. En dan je losse programma;s. Je bestanden ben je niet kwijt. Je kan eventueel voor de reinstall gewoon een cmd prompt openen en zo je data kopiëren naar een externe disk)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littedemon
DarkSide schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:06:
Even voor de duidelijkheid, Wat is je setup?
Heb je 1 of 2 vga kaarten. Heb je 1 of 2 monitoren?

Probeer eens zoveel mogelijk externe apparaten los te koppelen. USB disks/sticks etc.
En slechts 1 monitor te gebruiken.
Heb je een losse VGA probeer dan eens de IGP een.

Als je geen Taakbeheer kunt starten wordt het al lastig. Lukt dit ook niet in veilige mode?
Soms zit een driver in de weg, maar dan moet je er wel bij kunnen of explorer.exe kunnen starten.

Start hem zo kaal mogelijk op en geef aan wat je precies voor setup hebt.
Type moederbord, vga kaart etc. Misschien dat het een bekende combo is die voor issues kan zorgen.

(je zegt dat je geen backup hebt?, voor je bestanden en fotos etc wel mag ik hopen? Hopelijk ook niet op C. In geval van nood is een reinstall misschien noodzakelijk. W10 is zo geïnstalleerd. En dan je losse programma;s. Je bestanden ben je niet kwijt. Je kan eventueel voor de reinstall gewoon een cmd prompt openen en zo je data kopiëren naar een externe disk)
toon volledige bericht
2 schermen indd maar heb alles al een keer losgekoppeld wat helaas niet werkte. hoewel het nooit problemen heeft gegeven (heb pc nu een jaar) zal ik mijn set up opnoemen.
AsRock H81 pro btc
i5-4460
msi 960 gtx
evga 430 w

Heb de reset van windows al gedaan maar na de reset ging die meteen terug naar zwarte scherm.
Ook geprobeerd zonder videokaart op te starten en scherm aan moederbord gedaan. Zonder resultaat.

En veilige modus doet hij ook hetzelfde.
Heb overigens ook geen drivers of iets geupdate de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ook in veilige modus kan je geen taakbeheer starten? (ctrl+shift+esc)?
En daar explorer.exe starten oid?
Je hebt zelf geen drivers geinstalleerd? is er een windows update geweest?

Ik heb dit eerder gezien. En telkens was dit dat windows dacht dat er 2 schermen aangesloten waren terwijl er maar 1 fysiek aangesloten was. Of een corrupte VGA driver, en dan werkt de onboard wel.
En een x gehad dat een USB 2 apparaat in een USB 3 poort hetzelfde probleem veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littedemon
DarkSide schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:27:
ook in veilige modus kan je geen taakbeheer starten? (ctrl+shift+esc)?
En daar explorer.exe starten oid?
Je hebt zelf geen drivers geinstalleerd? is er een windows update geweest?

Ik heb dit eerder gezien. En telkens was dit dat windows dacht dat er 2 schermen aangesloten waren terwijl er maar 1 fysiek aangesloten was. Of een corrupte VGA driver, en dan werkt de onboard wel.
En een x gehad dat een USB 2 apparaat in een USB 3 poort hetzelfde probleem veroorzaakte.
Veilige modus doet hij hetzelfde als normaal. Zwart scherm met alleen mijn muis in beeld.

En geen update gehad deze week voor zover ik weet.

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb/had sinds vandaag een soortgelijk probleem. Vannacht heeft Win10 bij mij trouwens een aantal (anniversary?) updates geïnstalleerd maar ik ben onbekend met de uitrol methode van MS dus weet bijv. niet zeker of het bijv. mogelijk is dat jij een dag eerder de update hebt ontvangen.

In eerste instantie had ik het probleem wat @Darkside noemde. Mijn 2e monitor (TV) stond uit maar ik kreeg alleen mijn wallpaper en een niet-functionele taakbalk te zien. Na mijn Home Cinema Set fysiek losgekoppeld te hebbben kon ik dit probleem weer herstellen.

Nu loop ik echter tegen een ouder probleem aan, namelijk dat bij het wisselen van monitors via Win+P er een eindeloze loop ontstaat waardoor ik mijn TV weer uit moet zetten. In het verleden dacht ik dat dit een NVidia driver probleem was maar het lijkt er dus op dat dit door een MS Update komt.

Heb vooralsnog geen antwoord voor je, ik kan nu immers zelf pas even gaan troubleshooten (zo vond ik je topic ook) maar het lijkt er dus op dat er bij een MS Update iets wordt geïnstalleerd wat conflicteert. Heb ook elders al andere topics gelezen die melding maken van schermproblemen door een update. Check voor de zekerheid dus even of je echt niet recentelijk een update hebt ontvangen. Vreemde bij mij is trouwens ook dat dit probleem pas na een half uur streamen ontstond dus wellicht dat e.e.a. zich ook pas manifesteert nadat dit raakt aan een instelling as schermbeveiliging ofzo.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem alleen op een tablet... Ik kan ook niet meer in de bios ofzo komen. Mijn tablet is compleet waardeloos geworden... Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littedemon
Heb een reparatie USB vanaf mijn laptop gemaakt. Moet alles verwijderen waarna deze mijn pc terug zette naar Windows 8 (kopie van die laptop). Daarna werkte mijn PC weer. Toen weer geupdate naar windows 10 en dat gaat goed. Tot heden geen problemen meer gehad. Vermoed dat het probleem in Windows 10 zelf heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:59
Soort gelijk probleem gehad met laptop van iemand anders, ik heb dat op kunnen lossen door de laptop op te laten starten en na sec of 5 de laptop uit te zetten , Deze procedure zo 'n 4x herhaald en toen startte de laptop ineens wel goed op.
Pagina: 1