Toon posts:

[W&G]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaatste zojuist een topic in P&W betreffende een probleem voor de wat gevorderde webprogrammeur, omdat ik vantevoren weet dat het niveau in W&G te laag ligt om deze vraag te beantwoorden (heel hard maar helaas waar!).

ACM movede deze naar W&G, omdat in principe volgens de regeltjes het een JScript, en MSHTML gebaseerde vraagstelling is. ACM heeft eigenlijk dus groot gelijk, maar ik krijg hier een beetje vreemd gevoel bij.

Wat moet er dan gebeuren met dit soort vragen :? Je kunt dergelijke vragen wel in W&G plaatsen, maar daar krijg je dus geen antwoord op, het niveau ligt gewoonweg te laag. In P&W plaatsen kan niet vanwege de regels.

Is hier misschien een oplossing voor te bedenken op korte termijn? :)

edit:

linkje :)
[topic=171106]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsja, we kunnen wel de regels steeds verder naar html/js doorbuigen...
Maar dan "zakt" het in PW nog verder, naar JS+html+scripting...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:05 schreef ACM het volgende:
Tsja, we kunnen wel de regels steeds verder naar html/js doorbuigen...
Maar dan "zakt" het in PW nog verder, naar JS+html+scripting...
Is het dan niet mogelijk, en ik zeg maar wat hoor: Om het Huiskamer idee door te trekken naar de Devschuur, en de non-newbies wel JavaScript vragen te laten posten in P&W ..

edit:

Dom, dit valt niet te controleren...

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
foutje

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maar ik vindt het wel een goed idee om 'm hidden te maken, maar dan wordt toch alles in de andere gestopped.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 27 juni 2001 11:07 schreef Gordijnstok het volgende:
edit:

Jahoor, maar ik wilde naast 120uur per week PW-modereren, ook nog wat anders doen ;)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

RM-rf, Clay, en nog een aantal anderen zijn anders erg goed in Javascript en dat soort dingen. Die zitten meer in W&G dan in P&W, zie het probleem dus niet zo dat ie nu in W&G staat :?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 27 juni 2001 11:07 schreef Gordijnstok het volgende:
Is het dan niet mogelijk, en ik zeg maar wat hoor: Om het Huiskamer idee door te trekken naar de Devschuur, en de non-newbies wel JavaScript vragen te laten posten in P&W ..

edit:

hmmm en dat dan een naam te geven als ....eeehm iets met Design, en dan interaction om het breed te nemen, 'Interaction Design'...

om aan te geven dat het voor de gevorderden is zet je er dan Hardcore voor:

tadaah 'Hardcore Interaction Design'
dat gaat daar vast storm lopen :P

Gordijnstok, je hebt best wel gelijk, maar ik geloof niet dat er echt een werkende oplossing voor is. de mods moeten nu eenmaal bepaalde grenzen trekken en beoordelen op 'niveau' is zo subjectief.

heb er overigens al op gereplied (vond hem zelfs een beetje onder je niveau, met een beetje spielen ermee was je er vast zelf ook wel opgekomen ;) )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
heb er overigens al op gereplied (vond hem zelfs een beetje onder je niveau, met een beetje spielen ermee was je er vast zelf ook wel opgekomen ;) )
Auw, dat kwam hard aan ;( :P

Maar probleem lag dat ik wederom te moeilijk dacht ipv simpel. Zat al meteen met DTD's en HTC in mijn hoofd ;)

Gewoon te ver gekeken dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:13 schreef Tom het volgende:
RM-rf, Clay, en nog een aantal anderen zijn anders erg goed in Javascript en dat soort dingen. Die zitten meer in W&G dan in P&W, zie het probleem dus niet zo dat ie nu in W&G staat :?
Snap je punt, maar erm.. waar ik op doel, hoe leg je dat uit..

Is het niet zo dat dit soort topics veel leerzamer zijn voor de mensen in P&W dan voor de mensen in W&G :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 27 juni 2001 11:37 schreef Gordijnstok het volgende:
Is het niet zo dat dit soort topics veel leerzamer zijn voor de mensen in P&W dan voor de mensen in W&G :)
dat weet ik nu net zo goed niet

1. de mensen op P&W lijken me nog eens neer te kijken op 'simpele' HTML dingen en javascripts, en veel liever met moeilijke zaken (als php mail()-functietjes, woei :P)

dit kan op twee manieren worden uitgelegd, 1. er is vraag naar kwalitatieve threads over html en javascripts op P&W
of 2. val die jongens daar niet mee lastig en stop dat soort dingen in W&G, an sich vindt ik het ook wel goed als er meer kwalitatieve threads in W&G komen (niveau is de laatste week nou ook niet echt je van het, veel standaard vragen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 13:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat weet ik nu net zo goed niet

1. de mensen op P&W lijken me nog eens neer te kijken op 'simpele' HTML dingen en javascripts, en veel liever met moeilijke zaken (als php mail()-functietjes, woei :P)

dit kan op twee manieren worden uitgelegd, 1. er is vraag naar kwalitatieve threads over html en javascripts op P&W
of 2. val die jongens daar niet mee lastig en stop dat soort dingen in W&G, an sich vindt ik het ook wel goed als er meer kwalitatieve threads in W&G komen (niveau is de laatste week nou ook niet echt je van het, veel standaard vragen)
Tja, dat wel, maar bijvoorbeeld deze mogelijkheden voegen wel een hele rits mogelijkheden toe, welke zeker handig zijn in combinatie met scripting languages.

Als voorbeeld hierbij bijvoorbeeld, een cms, waarbij je dus a.d.h.v deze parameters kunt aangeven wat voor stukje content het is, welke daarna erg makkelijk in XML gebruikt kan worden.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Misschien is een actiever MOD-beleid op W&G wel een aanrader. Topics die er niet toe doen meteen dichtgooien en geen 40 minuten wachten op de slotenmaker.

Ik vermaak me wel met de 'webdesign-machine' van Tom, maar het komt het niveau niet echt ten goede.

Het wordt weer zomer: alle wannabe newbies hebben vakantie en kunnen fijn hun vraagjes over:
'waar vind ik een goed foto programma'
'hoe meld ik mij aan bij zoekmachines'
'wie kan er een leuke pokemon banner maken'
'hoe maak ik een foto met streepjes'
'waarmee maak ik mijn html pagina'
'hebben jullie nog een leuk idee voor mijn site'
'zie mijn sig'
'hoe doe ik een webcam op mijn pagina'

aan ons kwijt.........:y)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 13:56 schreef cutter het volgende:
Misschien is een actiever MOD-beleid op W&G wel een aanrader. Topics die er niet toe doen meteen dichtgooien en geen 40 minuten wachten op de slotenmaker.

Ik vermaak me wel met de 'webdesign-machine' van Tom, maar het komt het niveau niet echt ten goede.

Het wordt weer zomer: alle wannabe newbies hebben vakantie en kunnen fijn hun vraagjes over:
'waar vind ik een goed foto programma'
'hoe meld ik mij aan bij zoekmachines'
'wie kan er een leuke pokemon banner maken'
'hoe maak ik een foto met streepjes'
'waarmee maak ik mijn html pagina'
'hebben jullie nog een leuk idee voor mijn site'
'zie mijn sig'
'hoe doe ik een webcam op mijn pagina'

aan ons kwijt.........:y)
Actiever modbeleid werkt op de zenuwen van OZBoz Tom en ACM. Dit soort topics blijf je houden. Meer moderators zou kunnen maar zal denk ik resulteren in meer moderators dan posters en zie ik imo ook niet als oplossing.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 27 juni 2001 14:03 schreef Gordijnstok het volgende:
Actiever modbeleid werkt op de zenuwen van OZBoz Tom en ACM. Dit soort topics blijf je houden. Meer moderators zou kunnen maar zal denk ik resulteren in meer moderators dan posters en zie ik imo ook niet als oplossing.
Heb je inderdaad helemaal gelijk in :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 27 juni 2001 13:56 schreef cutter het volgende:
Je hebt helemaal gelijk dat er verschrikkelijk veel shit wordt gepost in W&G momenteel. Maar als je het niveau een beetje hoog wilt houden kan 3/4 op slot wat mensen dan weer depressief maakt. Als je 40 minuten wachten te lang vind dan kun je altijd een ICQ berichtje sturen. En er wordt wel actief gemod, maar het is niet zinnig alles maar meteen op slot te gooien naar mijn idee. Zeker niet omdat er nog steeds die-hards zijn die ook op minder slimme vragen wel een normaal antwoord willen posten en waarom zou je um dan niet open laten. Wanneer er teveel slotjes komen dan krijg je binnenkort weer van die 'arrogante lui in W&G', 'Hoezo mijn niveau te laag' topics in LA en daar pas ik voor.

Gewoon irritatie-drempel-overschrijdende topics vermijden is voor jezelf het relaxed en dat slotje komt er wel als dat nodig is.

[edit]
Overigens heb ik het idee dat er erg veel kansloze posts momenteel het gevolg zijn van minimaal aantal tech-posts voor SG/HK, maar das lastig te ondervangen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1