Voor mijn schoonmoeder ben ik het nieuwe internet en tv aan het aansluiten. Nu heeft ze een oude woning waarbij je een aansluitdoos nodig hebt om de 2 draadjes (blauw en rood) aan te sluiten. Die aansluitdoos geven ze standaard niet meer mee blijkbaar maar wel een telefoon stekker. Nu probeer ik dus het blauwe en het rode draadje aan te sluiten via de telefoonstekker. Rood aan rood en blauw aan zwart. Resultaat: niets.. andere draadjes proberen? Welke? Of 2 aan rood en 2 aan blauw..? Ik heb echt even geen idee, maar het oude internet en tv is al opgezegd en 5 dagen wachten op een aansluitdoosje is ook niets. Daarom probeer ik het nu zo. Maar voel me nu een beetje digibeet.. het zou toch moeten kunnen?
Wat bedoel je met "aansluitdoos"?
Ik neem aan dat het een abbonement wordt met voip televisie en internetten?
je kunt ook zelf een rj11 aansluit box halen, om vervolgens het rj11 snoertje op aan te kunnen sluiten.
inkomende telefoon kabel -> opbouw rj11 doos -> rj11 telefoonsnoer -> modem/router
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1004
ook bij elke willekeurige bouwmarkt te koop.
Ik neem aan dat het een abbonement wordt met voip televisie en internetten?
je kunt ook zelf een rj11 aansluit box halen, om vervolgens het rj11 snoertje op aan te kunnen sluiten.
inkomende telefoon kabel -> opbouw rj11 doos -> rj11 telefoonsnoer -> modem/router
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1004
ook bij elke willekeurige bouwmarkt te koop.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjoak op 10-08-2016 14:04 ]
Was dit ook xDSL of kabel, als het xDSL was zou het kunnen zijn dat je nieuwe signaal op oranje wit staat ipv blauw roodCamillutje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:50:
Ik heb echt even geen idee, maar het oude internet en tv is al opgezegd
Even terug naar het begin:
1. Over wat voor aansluiting hebben we het eigenlijk ADSL ?
2. Met wat voor kastje komt de verbinding binnen ?

3. In hele oude woningen worden ook groen en geel als binnenkomende telefoonlijnen gezien, maar tegenwoordig bestaat een IS/RA punt uit minimaal 1 stergroep. Rood en blauw vormen lijn één, Oranje en Wit de tweede lijn. Wellicht staat het signaal op de andere lijn ?
1. Over wat voor aansluiting hebben we het eigenlijk ADSL ?
2. Met wat voor kastje komt de verbinding binnen ?

3. In hele oude woningen worden ook groen en geel als binnenkomende telefoonlijnen gezien, maar tegenwoordig bestaat een IS/RA punt uit minimaal 1 stergroep. Rood en blauw vormen lijn één, Oranje en Wit de tweede lijn. Wellicht staat het signaal op de andere lijn ?
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Uit de muur komen alleen een rood en blauw draadje. Daarnaast zou de oude "normale" telefoon aansluiting zitten, maar die is weggehaald. In de telefoon stekker zitten 4 draadjes: rood, zwart, groen en geel.
http://myalbum.com/album/vcnp7wep6pyI
http://myalbum.com/album/eXxeOhGg8nJE
Foto's zijn wat handiger denk ik!
iig iedereen alvast bedankt voor het meedenken
http://myalbum.com/album/eXxeOhGg8nJE
Foto's zijn wat handiger denk ik!
iig iedereen alvast bedankt voor het meedenken
Nee het oude was via de kabel.Speedmaster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:06:
[...]
Was dit ook xDSL of kabel, als het xDSL was zou het kunnen zijn dat je nieuwe signaal op oranje wit staat ipv blauw rood
Zoals dat nu in elkaar geknupt is gaat het niet werken met ADSL.....
Vraag maar een monteur aan, die zal toch eerst een fatsoenlijke aansluiting op de stappen58-kabel moeten maken.... dit ga je met huis/tuin en keuken gereedschap niet goed voor elkaar krijgen.
(ADSL-monteur)
Vraag maar een monteur aan, die zal toch eerst een fatsoenlijke aansluiting op de stappen58-kabel moeten maken.... dit ga je met huis/tuin en keuken gereedschap niet goed voor elkaar krijgen.
(ADSL-monteur)
Maar met het kastje wat van tele2 aankomt straks mag ik toch hopen van wel?roches schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:21:
Zoals dat nu in elkaar geknupt is gaat het niet werken met ADSL.....
(ADSL-monteur)
Je moet een nieuwe doos voor in de muur hebben waar dan dat zwarte en blanke draadje aangesloten worden op een RJ11 uitgang, zodat jij daarin weer een RJ11 kan steken.
ADSL is nogal kieskeurig wat betreft het aansluiten en lassen van kabeltjes, het klinkt gek maar ADSL wil niet graag de hoek om, dus rechte lassen zijn een must.
Doe jezelf een plezier en laat tele2 een monteur sturen om het aan te sluiten, daar voorkom je een hoop ellende mee omdat je anders met een steeds wegvallend signaal zit!!!
ADSL is nogal kieskeurig wat betreft het aansluiten en lassen van kabeltjes, het klinkt gek maar ADSL wil niet graag de hoek om, dus rechte lassen zijn een must.
Doe jezelf een plezier en laat tele2 een monteur sturen om het aan te sluiten, daar voorkom je een hoop ellende mee omdat je anders met een steeds wegvallend signaal zit!!!
standaard moet je zowieso rood/groen hebben in de stekker die jij hebt van tele2.
de rest van dit verhaal is achterhaald door de reactie van cornfed99111 hieronder die meer uitleg geeft over je ISRA punt en welke kabels je moet hebben.
Nou ben ik geen expert (wel tweaker en hobbyist die al heel wat ADSL heeft aangesloten), maar als ik het zo zie lijkt die zwarte ring met 8 aders er op (blauw, rood, geel, groen (en dan nog een keer) op je ISRA punt?? (volgens mij is koper vaak gewoon een aarde draad. Het lijkt mij dat die 8 aders die ik net beschreef verbonden zijn met die dikke blauwe kabel die de grond in gaat of heb ik dat mis? )
Standaard zou het signaal dan op rood/blauw van lijn 1 staan (als ik moet gokken zou ik eerst de bovenste proberen, lijkt me logisch dat 1 boven zit en lijn 2 onder, maar je weet het maar nooit, merk je snel genoeg, werkt het niet, andere proberen)
Om het makkelijk te maken, rood/blauw (aansluiting) is een andere kabel kleur codering dan rood/groen (modem stekker) en als ik het goed heb is het zo dat je het dan net andersom moet aansluiten (dus niet rood op rood, maar
blauw rood kant (muur) groen rood kant (stekker)
blauw rood
rood groen
zie ook dit plaatje (3e post) https://chelloo.com/forum/index.php?topic=42281.0
de overige aders heb je niet nodig voor standard adsl (als er pair bonding in het spel zou het kunnen dat je die wel nodig hebt dat weet ik niet ben ik zelf nog niet tegen gekomen). Standaard ADSL werkt dus al gewoon met 2 aders.
Je kunt die rode en groene draad ook gewoon even los schroeven in de telefoon stekker en dan rechstreeks op de aansluiting in de muur plaatsen (onder het schroefje van de juiste kleur).
Mocht je alles binnen hebben zou ik zowieso gewoon een RJ11 plugje gebruiken naar je modem toe en er niet nog een (groot) telefoon 'stopcontact' waar die stekker die je nu hebt in kan tussen zetten, dat is alleen maar verlies en een bron voor storing.
Maar als je het niet ziet zitten, laat dan gewoon een monteur komen
de rest van dit verhaal is achterhaald door de reactie van cornfed99111 hieronder die meer uitleg geeft over je ISRA punt en welke kabels je moet hebben.
Nou ben ik geen expert (wel tweaker en hobbyist die al heel wat ADSL heeft aangesloten), maar als ik het zo zie lijkt die zwarte ring met 8 aders er op (blauw, rood, geel, groen (en dan nog een keer) op je ISRA punt?? (volgens mij is koper vaak gewoon een aarde draad. Het lijkt mij dat die 8 aders die ik net beschreef verbonden zijn met die dikke blauwe kabel die de grond in gaat of heb ik dat mis? )
Standaard zou het signaal dan op rood/blauw van lijn 1 staan (als ik moet gokken zou ik eerst de bovenste proberen, lijkt me logisch dat 1 boven zit en lijn 2 onder, maar je weet het maar nooit, merk je snel genoeg, werkt het niet, andere proberen)
Om het makkelijk te maken, rood/blauw (aansluiting) is een andere kabel kleur codering dan rood/groen (modem stekker) en als ik het goed heb is het zo dat je het dan net andersom moet aansluiten (dus niet rood op rood, maar
blauw rood kant (muur) groen rood kant (stekker)
blauw rood
rood groen
zie ook dit plaatje (3e post) https://chelloo.com/forum/index.php?topic=42281.0
de overige aders heb je niet nodig voor standard adsl (als er pair bonding in het spel zou het kunnen dat je die wel nodig hebt dat weet ik niet ben ik zelf nog niet tegen gekomen). Standaard ADSL werkt dus al gewoon met 2 aders.
Je kunt die rode en groene draad ook gewoon even los schroeven in de telefoon stekker en dan rechstreeks op de aansluiting in de muur plaatsen (onder het schroefje van de juiste kleur).
Mocht je alles binnen hebben zou ik zowieso gewoon een RJ11 plugje gebruiken naar je modem toe en er niet nog een (groot) telefoon 'stopcontact' waar die stekker die je nu hebt in kan tussen zetten, dat is alleen maar verlies en een bron voor storing.
Maar als je het niet ziet zitten, laat dan gewoon een monteur komen
[ Voor 11% gewijzigd door VVV-007 op 12-08-2016 13:41 ]
Dat is een heel oud ISRA punt. Je ziet namelijk de aansluitingen nog voor de draadomroep (ring met contactpunten).
Verder werk je met een STAP 58 aansluiting.
Normaal gesproken zijn de twee aderparen zwart/transparant of wit/transparant.
Een van die twee combinaties moet dus aangesloten worden op het modem (DSL poort).
Op die opgemaakte telefoonstekker van Tele2 moet je de kleuren groen en zwart hebben.
Dus altijd de twee contactpunten die het verst uit elkaar staan.
Die combinatie dus verbinden en dan hopen dat Tele2 er een signaal op heeft gezet.
Je kan op 'Mijn Tele2' de status van je aansluiting zien.
Tot je aansluitdoos van Tele2 aantreft, kan je voorlopig verder zo.
Verder werk je met een STAP 58 aansluiting.
Normaal gesproken zijn de twee aderparen zwart/transparant of wit/transparant.
Een van die twee combinaties moet dus aangesloten worden op het modem (DSL poort).
Op die opgemaakte telefoonstekker van Tele2 moet je de kleuren groen en zwart hebben.
Dus altijd de twee contactpunten die het verst uit elkaar staan.
Die combinatie dus verbinden en dan hopen dat Tele2 er een signaal op heeft gezet.
Je kan op 'Mijn Tele2' de status van je aansluiting zien.
Tot je aansluitdoos van Tele2 aantreft, kan je voorlopig verder zo.
[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 12-08-2016 11:37 ]
Ah kijk iemand die meer verstand heeft van oude isra punten hierboven. weer wat bij geleerd (wat een STAP 58 aansluiting is)
Heb met die info ook even zitten zoeken en lijkt er op dat je inderdaad zwart/transparant of wit/transparant moet hebben.
Echter voor de stekker naar het modem moet je volgens mijn zoektocht rood/groen gebruiken (zie ook hier aansluiten ADSL-splitter)
je moet de middelste 2 aders hebben (rood/blauw bij een ronde kabel of in jouw geval dus rood/groen voor een platte kabel.
zwart en geel zijn niet nodig
zie ook hier http://www.robkalmeijer.n...huisinstallaties_analoog/
kortom je moet dus het volgende verbinden
zwart/transparant paar met rood/groen van je stekker naar het modem (ik kan zo nergens vinden of het uit maakt of je nou zwart met rood (en dus transparant met groen) moet verbinden of zwart met groen (en transparant met rood) maar dat kun je snel genoeg even proberen.
succes
Heb met die info ook even zitten zoeken en lijkt er op dat je inderdaad zwart/transparant of wit/transparant moet hebben.
Echter voor de stekker naar het modem moet je volgens mijn zoektocht rood/groen gebruiken (zie ook hier aansluiten ADSL-splitter)
je moet de middelste 2 aders hebben (rood/blauw bij een ronde kabel of in jouw geval dus rood/groen voor een platte kabel.
zwart en geel zijn niet nodig
zie ook hier http://www.robkalmeijer.n...huisinstallaties_analoog/
kortom je moet dus het volgende verbinden
zwart/transparant paar met rood/groen van je stekker naar het modem (ik kan zo nergens vinden of het uit maakt of je nou zwart met rood (en dus transparant met groen) moet verbinden of zwart met groen (en transparant met rood) maar dat kun je snel genoeg even proberen.
succes
De kleuren in de kabeltjes naar de pennen kunnen wel eens wisselen. Ik ben daar altijd voorzichtig mee.
Als de TS de bedrading nog origineel heeft gehouden, is inderdaad rood/groen van toepassing.
Zoals op de foto.
Normaal leiden de twee verst van elkaar staande pennen naar de twee middelste aders van de telefoonkabel.
En dat is normaal gesproken wat je wilt hebben. Want het modem zoekt alleen op twee middelste aders naar het signaal. Uitzonderen bestaan, maar is meer voor speciale situaties, zoals een extra landline.
Ook zie je nu bij VVDSL bonding dat alle aderparen gebruikt worden van de telefoonkabel.
Handig is altijd te checken naar de kleuren in de RJ11 stekker, die immers doorzichtig is.
De middelste kleuren moet je dan hebben.
Polariteit (welke kleur op welke kleur) is niet van toepassing in xDSL.
Als de TS de bedrading nog origineel heeft gehouden, is inderdaad rood/groen van toepassing.
Zoals op de foto.
Normaal leiden de twee verst van elkaar staande pennen naar de twee middelste aders van de telefoonkabel.
En dat is normaal gesproken wat je wilt hebben. Want het modem zoekt alleen op twee middelste aders naar het signaal. Uitzonderen bestaan, maar is meer voor speciale situaties, zoals een extra landline.
Ook zie je nu bij VVDSL bonding dat alle aderparen gebruikt worden van de telefoonkabel.
Handig is altijd te checken naar de kleuren in de RJ11 stekker, die immers doorzichtig is.
De middelste kleuren moet je dan hebben.
Polariteit (welke kleur op welke kleur) is niet van toepassing in xDSL.
Pagina: 1