Als ik zelf met Wordpress werk en pagina's opmaak, op sites die ik zelf onderhoud, pas ik nog wel eens een template aan of gebruik opmaak code in de inhoud velden om alles op te maken zoals ik dat wil.
Soms heb je een stuk tekst over de volle breedte, soms wil je wat dingen in bijvoorbeeld 2 of meer kolommen zetten.
Zodra anderen met minder kennis dit moeten doen wordt het al snel lastig. Nu zijn er wel oplossingen voor maar ik ben benieuwd hoe anderen dit aan bijvoorbeeld klanten aanbieden.
Er zijn een aantal smaken, maar soms twijfel ik wat de beste aanpak is:
- Plugin met custom velden. Deze velden opnemen op een pagina zodat hier text ingezet kan worden. Nadeel is vaak dat deze dan op iedere pagina verschijnen en je per pagina een template moet maken.
- Plugin als Visual Composer waar je alles bij elkaar kan klikken, heeft niet echt de voorkeur.
- Alleen text content in het standaard content veld
- HTML opnemen voor de layout in het content veld.
Wat doen jullie?
Soms heb je een stuk tekst over de volle breedte, soms wil je wat dingen in bijvoorbeeld 2 of meer kolommen zetten.
Zodra anderen met minder kennis dit moeten doen wordt het al snel lastig. Nu zijn er wel oplossingen voor maar ik ben benieuwd hoe anderen dit aan bijvoorbeeld klanten aanbieden.
Er zijn een aantal smaken, maar soms twijfel ik wat de beste aanpak is:
- Plugin met custom velden. Deze velden opnemen op een pagina zodat hier text ingezet kan worden. Nadeel is vaak dat deze dan op iedere pagina verschijnen en je per pagina een template moet maken.
- Plugin als Visual Composer waar je alles bij elkaar kan klikken, heeft niet echt de voorkeur.
- Alleen text content in het standaard content veld
- HTML opnemen voor de layout in het content veld.
Wat doen jullie?