Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Mijn vraag

Beste,

Ik zou graag een domotica oplossing willen realiseren in mijn nieuwe woning, maar dan alleen voor het licht. incl iphone app.

In het autocad tekeningetje zie je de verschillende zones die ik apart wil bedienen (Aan/uit en dimbaar)
De spotjes zijn ledspotjes tussen de 3 en 5 watt die dimbaar zijn.
Zijn er simpele betaalbare oplossingen te vinden waarmee ik deze verschillende zones kan bedienen?

Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik

Een nieuw huis :O
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Op internet heb ik al gezocht maar over het algemeen kom ik alleen maar de high end oplossingen tegen die ik niet wil en kan betalen :)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lnfyxcwaqg2jq.jpg

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Alle reacties

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Beter zoeken!

Domoticz / OpenHab / Home assistant op een Raspberry Pi.
50 euro voor een Zwave stick
50 euro per lichtschakelaar om het te kunnen schakelen

zie ook de diverse subfora

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
Klikaanklikuit ICS 2000 met diverse ontvangers is een optie

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:15

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

In geval van nieuwbouw zou je ook best bedraad iets kunnen doen. Iets duurder, maar wel betrouwbaarder. Loxone (zie topic) of een PLC (zie topic) zouden dan best wel een optie zijn.

Je geeft aan dat het een nieuw (te bouwen huis?) is. Hoe is je elektra nu aangesloten?

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
deWit schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:43:
In geval van nieuwbouw zou je ook best bedraad iets kunnen doen. Iets duurder, maar wel betrouwbaarder. Loxone (zie topic) of een PLC (zie topic) zouden dan best wel een optie zijn.

Je geeft aan dat het een nieuw (te bouwen huis?) is. Hoe is je elektra nu aangesloten?
Het elektra gedeelte wordt helemaal opnieuw gedaan, heel het huis is gestript en alle kamers zijn opnieuw ingedeeld.

Ergens volgende week willen we de bedrading opnieuw gaan trekken

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:53
Let wel op met Domoticz en iPhone. Er is bij mijn weten slechts een app welke werkt op de iPhone, maar die is in mijn optiek prijzig (zeker als je het vergelijkt met android) de kosten van de app vallen overigens in het niet bij het (ver) bouwen van een huis...

• Raies
  • Laatst online: 17-11 14:52
Kan je een richting aangeven van je budget en de minimale eisen die je hebt. Bijvoorbeeld:

- wil je bediening op de muur of alleen een app?
- wil je automatiseren? of bedoel je met domotica : bedienen vanaf een app.

Dat zou namelijk betekenen dat je waarschijnlijk nog sensoren nodig hebt enz.

Denk dat we met iets meer informatie gerichter kunnen helpen.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 09:09
BB-One schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:06:
Let wel op met Domoticz en iPhone. Er is bij mijn weten slechts een app welke werkt op de iPhone, maar die is in mijn optiek prijzig (zeker als je het vergelijkt met android) de kosten van de app vallen overigens in het niet bij het (ver) bouwen van een huis...
Prijs valt wel mee hoor:
Pilot
Eve
Insteon

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:53
TakeAway schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:05:
[...]

Prijs valt wel mee hoor:
Pilot
Eve
Insteon
hmmm kreeg laatst op mijn iPad alleen maar Domotix voorgeschoteld en vond 20 euro te veel geld om wat lampen aan en uit te doen wat ik ook al met mijn android telefoon kan doen, maar blijkbaar zijn er meer.

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Raies schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:49:
Kan je een richting aangeven van je budget en de minimale eisen die je hebt. Bijvoorbeeld:

- wil je bediening op de muur of alleen een app?
- wil je automatiseren? of bedoel je met domotica : bedienen vanaf een app.

Dat zou namelijk betekenen dat je waarschijnlijk nog sensoren nodig hebt enz.

Denk dat we met iets meer informatie gerichter kunnen helpen.
T budget is denk ik max 1000 euro
Volledig automatiseren hoeft niet.. Een app bediening wil ik wel, en schakelaars voor het geval mn telefoon het niet meer doet zou handig zijn :)

Ik wil met mn telefoon kunnen dimmen en de knoppen aan de muur willen gebruiken als ik even snel het licht aan/uit wil zetten als ik mn telefoon niet bij de hand heb.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als dat met de soort lampen (fittingen) goed gaat zou je met een Hue bridge en lampen (de witte) al een eind kunnen komen, incl. draadloze schakelaars.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ik moet er even bij vermelden dat het om inbouw led spots gaat, die in het plafond zitten. Deze moeten in verschillende zones(kamers) afzonderlijk bedient gaan worden.

De spots zijn 3watt en zijn dimbaar

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 10-08-2016 17:03 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Moet nog steeds kunnen, bijvoorbeeld met de Philips Phoenix Hue spotjes :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:26
Modbreak:Ik mis een beetje je eigen inzet. Welke systemen heb je zelf al gevonden en waarom voldoen die volgens jou niet (of juist wel). Je plaatst hier nu alleen een lijstje met eisen.
Het is de bedoeling dat je zelf eerst op onderzoek uitgaat en daarna hier evt. komt vragen. Eigen initiatief tonen is belangrijk hier op Tweakers.net

Een tijdje geleden heeft Tweakers al eens een aantal artikelen geschreven over domotica, waarin jouw vraag waarschijnlijk prima wordt beantwoord:
reviews: De opkomst van domotica: intelligentie sluipt de woning in
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen
reviews: Slimme verlichting in de woning: led wint terrein op domoticamarkt
reviews: Spiedende ogen en slinkse sensors
reviews: Dirigenten voor het domotica-orkest
De in die artikelen genoemde controllers/software zijn ook wel topics van te vinden in het DED-subforum: Duurzame Energie & Domotica

Voor algemene vragen over domotica is er het topic Domotica. Ervaringen en vragen.
Met wat zoeken had je die topics best zelf kunnen vinden. Graag de volgende keer wat meer energie erin steken.

Omdat je met bovenstaande links prima zelf kunt vinden waar je naar op zoek bent, sluit ik dit topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.