Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:58
Mijn keuze is gevallen op de Xiaomi Redmi 3S. Ik kom vanaf iOS (IPhone 5). Hiervoor ook altijd een iPhone gehad dus dit wordt mijn eerste Android telefoon. Batterij prestaties zijn van de iPhone altijd uitstekend geweest vandaar dat ik bij de 4100 mAh batterij van Xiaomi ben uitgekomen.

Ik wil met dit toestel minimaal 3 jaar vooruit kunnen.

Gebruik
Apparaat zal gezien de specs prima aan mijn behoefte voldoen: dagelijks licht gebruik WhatsApp, browsen, nieuwsapps, af en toe een beetje dumpert en youtube.

Opslag
De 32GB heb ik niet persé nodig aangezien ik veel vanuit de cloud werk/stream en niet super veel foto's/video's schiet. Indien ik dit uiteindelijk verkeerd in schat is dit altijd nog uit te breiden met een TF kaartje. Aan 1 simcard slot heb ik genoeg.

Geheugen
Hier zit het dilemma. Gezien mijn gebruik zal ik met 2GB prima vooruit kunnen. Echter, wat is de verwachting over 3 jaar? Moet ik in dat opzicht toch beter die 2 a 3 tientjes extra neerleggen en voor de 3GB gaan zodat ik over 3 jaar niet tegen de 'boundaries' van het geheugen aanloop als in dat geval door het OS of andere apps meer geheugen wordt geëist? Of zal met 2GB alles nog vlotjes lopen. Mijn huidige IPhone 5 heeft slechts 512 mb en doet alles nog redelijk soepeltjes (ook met licht multitasken) . Als ik dat vergelijk zit ik met 2GB wel goed, want dan verviervoudigt geheugen. Echter, iOS en Android zal lastig vergelijken zijn?

Uw tips zijn welkom _/-\o_

EDIT
Aangezien er alternatieven worden geadviseerd, hier mijn eisen:
- Maximaal 5inch. Kom nu van 4 inch en vind de 4,7 van iPhone 6 ideaal en de 5,5 die mensen om mij heen gebruiken echt te groot. 5 inch is dus ideaal en de max.
- Prijs, rond de 150€

NIET vereist:
- 4G. Ik heb nu een onbeperkt Vodafone 3G abbo wat prima werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door kooimens op 10-08-2016 14:24 ]

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 19:32
3 jaar vooruit ga je niet komen met dit toestel. Zeker niet als je iphone gewend bent.

Zou ff kijken naar de nieuwere modellen als ik jou was, komt binnenkort ook een nieuwe uit, misschien is dat wat voor je.

wtb 16/32: 16 is echt karig. Ik zou echt voor minimaal 32 gaan als je wat foto's vids etc op wil slaan.

Let ook op dat niet alle toestellen van xiaomi 5ghz wifi kunnen handlen :).

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 10:45
Gezien het gebruik wat TS meld kan hij hiermee prima drie jaar vooruit. Maar van een upgrade is niemand slechter geworden, alleen je portemonnee.

Android is een geheugenvreter dus ik zou nu voor minimaal 3GB aan werkgeheugen gaan. Xiaomi is erg snel met releasen van nieuwe telefoons. Ik zou ook even kijken naar de nieuwe Redmi Pro en binnenkort verschijnt misschien ook de Redmi 4. Maar dit zijn telefoons rond de 200 euro.

Qua opslag kan 16GB maar ik raad je dan sterk een sd kaartje aan. En de vraag is ook hoe snel je je internetsnelheid wil hebben. Ik vind 3G genoeg voor de mail en berichtjes maar er zijn legio mensen die dit niet kunnen verdragen. Als ik niet zou willen wachten op een goede 5 inch en ik zou nu een telefoon moeten kopen onder de 200 euro dan kocht ik de Xiaomi Redmi Note 3 Pro (3GB en 32GB versie). Je heb dan geen band 20 4G op het platteland maar ja ik zou mij daar niet zo druk over maken.

De Redmi 3S 3GB/32GB is alleen iets minder snel maar is ook een leuke telefoon en slechts 5 inch.

[ Voor 5% gewijzigd door Saybia op 10-08-2016 09:38 ]

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55
YouTube: Xiaomi Redmi Note 3: 2Gb Ram Vs 3Gb Ram Variant: Speed Test & Ra...

YouTube: Xiaomi Redmi Note 3 2GB vs 3GB (Benchmarks and General Performance I...

Ok het gaan om een note, maar ik denk dat dit je wel een goede indruk geeft. Er is amper verschil. Ik ben voor 2GB gegaan want dat werkt prima en 16gb is genoeg met SD kaartje. Vond bij de note het prijsverschil niet waard.

• kooimens
Bedankt voor jullie input so far!
nichan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:50:
3 jaar vooruit ga je niet komen met dit toestel. Zeker niet als je iphone gewend bent.

Zou ff kijken naar de nieuwere modellen als ik jou was, komt binnenkort ook een nieuwe uit, misschien is dat wat voor je.

wtb 16/32: 16 is echt karig. Ik zou echt voor minimaal 32 gaan als je wat foto's vids etc op wil slaan.

Let ook op dat niet alle toestellen van xiaomi 5ghz wifi kunnen handlen :).
Op basis waarvan ga ik die 3 jaar niet redden? Accukwaliteit? Geheugen? Snelheid? Bouwkwaliteit? Ik heb mijn eisen toegevoegd aan de beginpost. Het nieuwe model is 5,5 inch en voor mij echt te groot. 5 Ghz is misschien wel handig inderdaad.
Saybia schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:33:
Android is een geheugenvreter dus ik zou nu voor minimaal 3GB aan werkgeheugen gaan.
Hier was ik al bang voor. Zeker handig om te weten.

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 19:32
kooimens schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:23:
Bedankt voor jullie input so far!

[...]

Op basis waarvan ga ik die 3 jaar niet redden? Accukwaliteit? Geheugen? Snelheid? Bouwkwaliteit? Ik heb mijn eisen toegevoegd aan de beginpost. Het nieuwe model is 5,5 inch en voor mij echt te groot. 5 Ghz is misschien wel handig inderdaad.

[...]

Hier was ik al bang voor. Zeker handig om te weten.
Qua geheugen maar je zegt dat je evt. kan uitbreiden met een kaartje omdat je toch maar 1 sim gebruikt.

Dit toestel heeft niet de nieuwe usb-c, weet niet of dat van belang voor jou is maar kan toch weer een voordeel zijn als je snel wil laden.

Ik denk dat je de 2 jaar er wel mee haalt maar daarna wel toe bent aan een nieuw toestel (omdat dit dan toch wat gedateerd is). Qua prijs/kwaliteit zit je wel goed met xiaomi, zeker omdat je toch geen 4g nodig hebt.
Dan zit je eigenlijk alleen met de 5ghz wifi + custom roms enz instellen. Gelukkig staat daar veel over op internet dus als je een beetje handig bent moet dat prima te doen zijn.

Ik raad je aan om nog wat reviews van Kiswum te lezen, hij is echt dé xiaomi-expert van Tweakers.

• kooimens
nichan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Qua geheugen maar je zegt dat je evt. kan uitbreiden met een kaartje omdat je toch maar 1 sim gebruikt.

Dit toestel heeft niet de nieuwe usb-c, weet niet of dat van belang voor jou is maar kan toch weer een voordeel zijn als je snel wil laden.

Ik denk dat je de 2 jaar er wel mee haalt maar daarna wel toe bent aan een nieuw toestel (omdat dit dan toch wat gedateerd is). Qua prijs/kwaliteit zit je wel goed met xiaomi, zeker omdat je toch geen 4g nodig hebt.
Dan zit je eigenlijk alleen met de 5ghz wifi + custom roms enz instellen. Gelukkig staat daar veel over op internet dus als je een beetje handig bent moet dat prima te doen zijn.

Ik raad je aan om nog wat reviews van Kiswum te lezen, hij is echt dé xiaomi-expert van Tweakers.
Ok, duidelijk! Klooien met custom roms zie ik helemaal zitten! Ik heb al wat tutorials gevonden waarmee ik de bootloader kan unlocken zonder tussenkomst van Xiaomi. Dat zie ik ook zeker als pluspunt van Android t.o.v. iOS. Wat dat betreft tweakers waardig;).

Al met al, lijkt de keuze gevallen op de Xiaomi Redmi 3S 3Gb 32Gb Grey. Nu de beste deal zien te vinden. Ik neig momenteel naar banggood / ibuygou, omdat zij toch garantie kunnen bieden t.o.v. de ali express sellers. Tips (of eventuele coupons) zijn ook hiervoor welkom.

EDIT
Besloten om de geruchten over de Xiaomi Redmi 4 even af te wachten. Hij is al een aantal keer opgedoken en dat ziet er niet onaardig uit. Stiekem hoop ik toch dat er dan WIFI 5 ghz op zit. De aankondigingsdatum van 25 augustus wordt nu genoemd. Daar wacht ik dan maar op.

[ Voor 9% gewijzigd door kooimens op 13-08-2016 14:58 ]

Pagina: 1