geen Anniversary update voor windows 10 enterprise

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik krijg geen melding via windows update voor de anniversary update. ik heb even gegoogled en een tooltje gedownload om hem te installeren daar staat dat ik eerst contact moet hebben met de systeembeheerder.

hoe kan ik de anniversary update installeren voor mijn windows 10 enterprise ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...wat zegt de systeembeheerder als je hem er naar vraagt? :?

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarschijnlijk wat ik ook zal zeggen, en jij ook VMaster ;-)

Downloaden bij Microsoft met Bedrijfs login :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wim-Bart schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:55:
Waarschijnlijk wat ik ook zal zeggen, en jij ook VMaster ;-)

Downloaden bij Microsoft met Bedrijfs login :-)
Ga me nu geen woorden in de mond leggen he..ik zou hem trouwens het advies geven om z'n Software Center even op te starten en dan te kiezen voor de Upgrade naar Windows 10 Anniversary Update optie, dan krijgt hij hem automatisch geinstalleerd via Configuration Manager.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

TheVMaster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:58:
[...]
Ga me nu geen woorden in de mond leggen he..ik zou hem trouwens het advies geven om z'n Software Center even op te starten en dan te kiezen voor de Upgrade naar Windows 10 Anniversary Update optie, dan krijgt hij hem automatisch geinstalleerd via Configuration Manager.
Hoogst waarschijnlijk staat dit misschien uit met group policies. Lijkt me niet dat de EE via consumer installatie op zijn systeem is gekomen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wim-Bart schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:03:
[...]

Hoogst waarschijnlijk staat dit misschien uit met group policies. Lijkt me niet dat de EE via consumer installatie op zijn systeem is gekomen.
Geen idee, maar als het bedrijf Configuration Manager gebruikt heeft dan zou ik de 1607 ook op die manier aan gaan bieden. De Enterprise Editie is bedoeld voor klanten met een Enterprise Agreement, dus die zullen ook wel Configuration Manager hebben draaien. Je kunt ze natuurlijk vertragen, vooral als ze de CBB hebben draaien....dan krijgt hij de update pas zodra hij voor CBB is goedgekeurd, dat gaat nog wel een paar maanden duren :+
Mocht hij hem uit de CB hebben draaien (hij is IT-er volgens mij), tja....dan zou hij het ook zelf kunnen regelen. Aangezien hij de vraag hier steld suggereerd dat dat laatste niet het geval is, wat ook weer kan duiden op het feit dat hij hem gewoon zelf heeft geinstalleerd (al dan niet met een MAK/via KMS van de zaak). :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

TheVMaster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:07:
[...]

Geen idee, maar als het bedrijf Configuration Manager gebruikt heeft dan zou ik de 1607 ook op die manier aan gaan bieden. De Enterprise Editie is bedoeld voor klanten met een Enterprise Agreement, dus die zullen ook wel Configuration Manager hebben draaien. Je kunt ze natuurlijk vertragen, vooral als ze de CBB hebben draaien....dan krijgt hij de update pas zodra hij voor CBB is goedgekeurd, dat gaat nog wel een paar maanden duren :+
Mocht hij hem uit de CB hebben draaien (hij is IT-er volgens mij), tja....dan zou hij het ook zelf kunnen regelen. Aangezien hij de vraag hier steld suggereerd dat dat laatste niet het geval is, wat ook weer kan duiden op het feit dat hij hem gewoon zelf heeft geinstalleerd (al dan niet met een MAK/via KMS van de zaak). :9~
Dat laatste vind ik persoonlijk altijd een eng dingetje als het om prive hardware gaat, maar gaan er even niet van uit dat iemand zelf thuis een KMS server heeft staan onder de Enterprise Agreement van de zaak. En prive hardware met bedrijfs MAK......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Windows 10 enterprise illegaal draaien en dan denken dat je een update krijgt..grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:34
Hier hetzelfde verhaal hoor, mij Windows 10 Enterprise laptop (van het werk ja) wilde na een specifieke build niet meer updaten. Door met mijn Microsoft account in te loggen om zo het Insider programma te activeren kon ik nog verder updaten... Tot de VPN (Junos Pulse) onbruikbaar werd. Onze versie blijkt niet compatible te zijn met latere builds.

Oftewel: er zal een verdomd goede reden zijn dat vanuit IT/Systeembeheer besloten is dat er niet verder geüpdatet mag worden.
Pagina: 1