Anoniem: 802861

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en "ik zie door de bomen, het bos niet meer", ik zal vertellen wat ik gedaan/gemaakt heb en waar het probleem zich voordoet.

Ik gebruik over de jaren heen veel gebruik van vmware wat voor mij virtualbox is geworden, om boxen te testen etc. nu gebruik ik sinds paar maanden Vagrant erbij.

Daarmee heb ik een CentOS 6 box gemaakt, met alles wat ik nodig heb pre-installed, nu heb ik geloof ik alles redelijk goed ingesteld en ik kan de webserver niet benaderen via http://127.0.0.1/

en nu ben ik zoveel tijd kwijt geweest met troubleshooting dat mn code ook stil ligt.

Misschien dat iemand me anders kan vertellen hoe ik onder normale omstandighheden die box benader?

Als je nog info nodig hebt laat maar weten dan update ik dit.

Met vriendelijke groet,

Renegades

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

"Tja, ik denk dat ik mijn netwerk goed heb ingesteld, maar toch heb ik geen internet. Wat zou het toch zijn. <vermeld niets over configuratie>"

Dus, zonder te vertellen wat je nou hebt ingesteld kunnen we niets zeggen. Heeft je VM überhaupt netwerk?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Topicstarter
Ik heb zoveel ingesteld, als je me nu verteld welke files je wilt inzien dan post ik die hier.

En ja mijn VM heeft netwerk, hij is lokaal te vinden en SFTP verbindingen gaan gewoon met succes tevens SSH werkt. Dit zijn wel programmas die op andere poorten dan poort 80 luisteren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is hier wel de bedoeling dat je eigen inzet toont. We zijn hier geen helpdesk, dus verwacht niet dat we jouw hand vast houden en alles gaan uitleggen wat je aan informatie moet geven. Dat moet je toch echt zelf doen. Het is al duidelijk dat we niet genoeg hebben, dus ga zelf eens na wat je van iemand zou willen weten die in eenzelfde situatie zit. ;)

Topicstarter
Vind ik een goeie, maar laat het wel duidelijk zijn dat ik hier kom omdat mijn eigen inzet niet genoeg is en ik iets kleins gemist kan hebben.

Ten tweede ik praat over Virtualbox, Vagrant, code, ik ben dus al bekend met fora's en hoe die dingen gaan.

Maargoed ik zal mijn inzet wel verhogen en als ik dadelijk terugben zal ik het een en t ander uploaden.

Toch bedankt voor je response.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 802861 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:34:
Vind ik een goeie, maar laat het wel duidelijk zijn dat ik hier kom omdat mijn eigen inzet niet genoeg is en ik iets kleins gemist kan hebben.
Momenteel heb je iets groots gemist om hier te melden. Je netwerk configuratie namelijk. ;) Zonder weten we niks, zoals ik in mijn voorbeeld al aangaf.
Ten tweede ik praat over Virtualbox, Vagrant, code, ik ben dus al bekend met fora's en hoe die dingen gaan.
Dat zien wij niet op ons scherm. Wij zien iemand die zich deze maand heeft geregistreerd en dit topic alles is wat er is gepost. Door de beperkte informatie die je geeft ben je in mijn ogen niet zo bekend met fora. Of iig heb je weinig ervaring met het geven van informatie om een probleem te kunnen diagnosticeren.

Topicstarter
Goed bedankt voor je reactie maar zo komt er geen eind aan deze post wat wel mn bedoeling is.

Ik heb zojuist geprobeerd "vagrant up" en "vagrant ssh" en dan komt deze error tevoorschijn, en aangezien ik er niet inkom lijkt dit me het beste beginpunt.

------ CMD.exe -------

Bringing machine 'default' up with 'virtualbox' provider...
==> default: Checking if box 'harvardcatalyst/centos-6.6-wordpress' is up to date...
==> default: Clearing any previously set network interfaces...
==> default: Preparing network interfaces based on configuration...
default: Adapter 1: nat
==> default: Forwarding ports...
default: 22 (guest) => 2222 (host) (adapter 1)
There was an error while executing `VBoxManage`, a CLI used by Vagrant
for controlling VirtualBox. The command and stderr is shown below.

Command: ["modifyvm", "fe8c1a50-4d28-4f79-b3c9-803a4262809e", "--natpf1", "ssh,tcp,127.0.0.1,2222,,22"]

Stderr: VBoxManage.exe: error: A NAT rule of this name already exists
VBoxManage.exe: error: Details: code E_INVALIDARG (0x80070057), component NATEngineWrap, interface INATEngine, callee IUnknown
VBoxManage.exe: error: Context: "AddRedirect(Bstr(strName).raw(), proto, Bstr(strHostIp).raw(), RTStrToUInt16(strHostPort), Bstr(strGuestIp).r
aw(), RTStrToUInt16(strGuestPort))" at line 1819 of file VBoxManageModifyVM.cpp

----------------------------

Deze error heb ik vaker gehad, ene keer krijg ik em wel dan weer niet maar omdat hij het over mn netwerkinstellingen heeft denk ik dat dit ermee te maken heeft.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die error zegt mij iig al dat Vagrant niet fatsoenlijk met VirtualBox communiceert. Het begint namelijk met de melding dat 't alle speciale netwerkconfig verwijdert, zoals de port forwarding. Dit gebeurt niet, getuige je foutmelding.

Verders kan je toch wel uit Vagrant halen wat je netwerkconfig is van de VM? Ik snap eigenlijk ook niet waarom je Vagrant gebruikt, ipv puur VirtualBox. Probeer het daar eerst eens mee. Kijk wat er in VB staat voor je VM, welke NAT regels e.d. er zijn opgesteld.

Topicstarter
True, ja vagrant is me toen een keer aangeboden, het voordeel voor mij is dat ik alleen een command prompt heb draaien en dan alleen virtualbox anders heb ik die server desktop nog op een apart venster.

Maar je hebt absoluut gelijk, laat ik vagrant maar ff links liggen tot ik weet hoe die box draait en wat ik fout doe.

Ik heb zojuist de volgende files aangepast in een poging een hostname op te zetten zodat ik hem kan oproepen zonder IP.

/etc/sysconfig/network
-------------------------------------
HOSTNAME=example.net

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
Van:
IPADDR=192.168.2.6

Naar:
IPADDR=

httpd.conf
Listen 33

Daarna:
service network restart
service httpd restart

En ik blijf dit krijgen:

Deze site is niet bereikbaar

127.0.0.1 heeft de verbinding geweigerd.

En nu weet ik het even niet meer. 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 802861 op 13-08-2016 22:46]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat het verstandig is als je wat gaat lezen over netwerken. Ook de handleiding van Virtualbox over de implementaties van de verschillende netwerkopties is aan te raden. Ik zie je namelijk fouten maken, zowel in denkpatroon als acties, die vergelijkbaar zijn voor iemand die er helemaal geen kaas van heeft gegeten. Inlezen in de materie is dan een begin. :)

Topicstarter
Ik geef toe dat ik rusty ben, maar om me nou een noob te noemen.

Goed, ik heb het probleem zelf opgelost toch knap dan he.

Nadat ik httpd.conf ingesteld had op Listen 33 hoefde ik daarna alleen de poortverwijzing van virtualbox in hoeven stellen om die poorten van host en gast naar elkaar te linken.

Volgende keer niet zosnel je conclusies trekken, daar hou je nog vrienden aan over.

Prettig weekend!

http://127.0.0.1:33/ geeft nu mooi de standaard pagina van apache.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn excuus. Maar door alle reacties van je en het niet helemaal lijken te snappen wat er aan de hand is, is het wijzen naar basisinformatie een logische stap. Een port forwarding op poort 80 moet ook gewoon werken, maar dan mag er op je systeem zelf niets draaien wat daar al gebruik van maakt.

Je had trouwens niet speciaal httpd.conf hoeven aan te passen, je kan het ook in je vhost configuratie zetten (Listen *:33 en VirtualHost *:33).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee