Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Mijn vrouw gebruikt nog altijd mijn (echt) oude vertrouwde Samsung S2, maar zelf zij merkt nu dat alles wat minder aan het worden is. Langzamer, sneller leeg, reboots, scheur in scherm..
Ik wil nu voor haar weer iets nieuws aankopen, maar ze vond zelf de S2 al aan de grote kant. Dus een nieuwe moet zeker onder de 5 inch blijven. Zelf krijg ik deze week de OnePlus 3 binnen, maar mijn OPO wil ze dus niet overnemen.

Ik zoek een?
Kleine, vlotte gsm onder 5 inch, met minimaal 1,5 of 2 GB Ram

Wat is je budget?
Liefst >200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral facebook, spelletjes, foto's maken en wat internetten. Goede GPS ook wenselijk voor navigeren

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy A3 (2016)
Huawei Ascend P6 S
Xiaomi Redmi 2 Pro
Sony Xperia Z3 Compact (ja, eigenlijk al te duur als ik kijk tot 200 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Wie heeft er goede of slechte ervaringen met bovenstaande toestellen? Echte aanrader of juist no go toestellen. Of misschien een nog interessanter alternatief?

Komende van de S2, Note2, OnePlus One en nu OnePlus 3 ben ik altijd gewend geweest aan het 'beste' van het moment, dus heb me niet meer verdiept in socs, gps, processor etc van de meer budget toestellen

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 15:34
Ik heb de Z3 compact gehad, heel fijn toestel. Wat de prijs betreft: je kunt soms goede aanbiedingen vinden!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Wij hebben thuis de P6S, de Redmi2Pro en de Z3 Compact gebruikt.

in het kort:
1. de Huawei werkt prima, software is knullig en de accu is redelijk beperkt. Camera is oke, maar niet meer dan dat. Bouwkwaliteit en materiaal zijn prima. Het viel mij wel op dat hij erg dun is, en daardoor minder prettig in de hand ligt dan de rest.

2. Redmi2 Pro (let wel: de plastic versie, niet de redmi 3 met metalen behuizing). Prima apparaat. Werkt super. Maar de software is duidelijk chinees. Je krijgt hem van een leverancier met een internationale ROM, maar let op welke versie je krijgt. Mijn vrouw heeft hem met een OTA geflashed, waarna de GSM-radio niet meer werkte. Blijkt dat ze het China-Mainland model heeft ipv de internationale versie.
de XDA support voor deze modellen is wel echt super, dus als je wat wil customizen, super.

3. Z3 Compact.
Super telefoon, werkt soepel. Net overgegaan op Android 6.0. Snelste processor van de drie genoemden (ook sneller dan de A3 btw). Mijn persoonlijke issue met dit toestel is de opslagruimte en de glazen behuizing. je hebt van de 16GB slechts 11,5GB beschikbaar voor userdata. en een facebook app pakt al ruim 0,5GB.
Omdat er een 20MP camera in zit ga je ook al snel door de resterende ruimte heen. Gelukkig zit er een MicroSD slot in.
De behuizing heb ik al 2x stuk gehad zonder aantoonbare reden (vallen, stoten e.d.). Vervangen is gelukkig wel simpel en goedkoop. Dit is op zich geen issue, maar je moet wel naar een hoesje toe. Toch zonde voor een telefoon die verder best mooi is.

Mijn persoonlijke aanbeveling: de Sony doen.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.