[Magento 2]: Attributen set - size met een vaste prijs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik hoop dat er Magento 2 kenners zijn hier :D

Ik ben in een test versie aan het klooien want ik wil graag over een paar weken / maanden overstappen van 1.9 naar 2.1

Ik wil graag bekijken of ik een attribuut kan maken waar ook gelijk een prijs aan vast zit. Ik heb een heleboel producten die een start prijs hebben en dat je een andere afmeting kan kiezen. De afmeting heeft een meerprijs die overal hetzelfde is voor dat product.

Als ik dit in een attribuut kan aanpassen, hoe ik niet 60 producten aan te passen als ik iets met de prijs wil doen. Maar kan ik dit op 1 plek doen.

In mijn gedachten klinkt dit hemels. Misschien is dit in de praktijk totaal onwenselijk!

Tips van harte welkom.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09
Klinkt als iets waarvoor configurable products zijn. Daar zet je het prijsverschil op de simpele producten die eronder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik wil proberen te voorkomen dat ik voor iedere maat en prijs dus een nieuw product moet aanmaken (gaat heel eenvoudig overigens in Magento2, stuk makkelijker dan in 1)

Want sommige decoraties hebben ook een andere kleur. Als ik 3 kleuren heb en 5 maten creëert hij 15 producten. En, als ik de prijs wil aanpassen, moet ik alsnog ieder product in.

Ik zit dus een beetje te brainstormen of ik een prijs kan koppelen in een asset? En dat ik bij het aanmaken van een product die asset kan aanvinken.. bijvoorbeeld 5 maten.. waar automatisch een meerprijs aan vast zit.

Dan kan ik op 1 plek de prijs aanpassen en wordt deze op 30 tot 60 producten meegenomen.

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 12:50

KoudeAardbei

Moderator

Denk dat je toch zult moeten kijken naar een (zelfgeschreven) extensie.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik denk dat wat ik wil, inderdaad niet zo out of the box kan in Magento. Een extensie laten schrijven laat ik even varen. Ik wil in Magento2 zo lang mogelijk vanilla als het kan blijven. En heb ik het geld nodig voor online marketing.

Bedankt voor jullie reacties!