Zakelijke laptop <1400€

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een zakelijke laptop die ik ga gebruiken in de toekomst. Hij moet niet al te zwaar zijn omdat ik er vaker mee ga reizen. Daarom vind ik ook de accuduur redelijk belangrijk. Ik ga er geen spellen op spelen en de laptop wordt eigenlijk alleen gebruikt voor multimedia, dus geen zware programma's. Ik heb in totaal een budget van 1400€ excl. btw dus ca. €1.700 maar wil graag naast de laptop nog een soort 'docking' station maken(door een laptop cooler, muis, toetsenbord en scherm te kopen).

Wat is je budget?
maximaal €1.400 incl. btw. zodat ik nog minstens ca. €300 voor de randapparatuur heb.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Deze laptop ben ik wel van plan mee te nemen maar het hoeft niet per se de lichtste te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaring met de HP probooks maar sta zeker open voor andere merken. Bepaalde eisen aan de laptop zijn sowieso:
- SSD (256 GB), aangezien ik al over een 1TB externe HDD beschik.
- Hoeft zeker geen videokaart in te zitten
- Touch screen mag maar hoeft niet
- Licht en goede accuduur(vele betere accu door ietswat zwaarder is goed)
- 15" (Voor thuis gebruik sluit ik de laptop aan op een 24"of 27" scherm aan)
.

Ik was mij aan het afvragen wat deze probooks van elkaar verschillende behalve dat de goedkopere DDR4(beter toch??) heeft en de andere DDR3?

pricewatch: HP ProBook 450 G3 P4P34ET
pricewatch: HP ProBook 450 G3 W4P17ET

Verder ook nog gevonden:
pricewatch: HP Envy 15-as031nd
pricewatch: Asus AsusPro Essential P2530UA-DM0050E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste assn,

Is het niet een optie om te kijken naar een Elitebook 850 i.p.v een ProBook? Ik heb de G2 i.p.v de G3 gepost ivm prijs. (Let op, dit is een model met win 8.1 maar wel de goedkoopste die ik kon vinden).

pricewatch: HP EliteBook 850 G2 M3N06EA

Beide zijn goede opties maar de 850 heeft de beschikking over een sidedock en in combinatie met een ultraslim dock werkt dit erg prettig!

Mvg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:48:
Beste assn,

Is het niet een optie om te kijken naar een Elitebook 850 i.p.v een ProBook? Ik heb de G2 i.p.v de G3 gepost ivm prijs. (Let op, dit is een model met win 8.1 maar wel de goedkoopste die ik kon vinden).

pricewatch: HP EliteBook 850 G2 M3N06EA

Beide zijn goede opties maar de 850 heeft de beschikking over een sidedock en in combinatie met een ultraslim dock werkt dit erg prettig!

Mvg
Jazeker, dat is ook een van de reden dat ik hier de post heb gemaakt. Wat versta je onder een sidedock? En wat is de toegevoegde waarde van een ultraslim dock? Kan ik niet gewoon een laptop cooler nemen en dan alles direct op de laptop aansluiten?

Qua specificaties zit er nogal verschil in de Probook en Elitebook(i5 processor, 4gb geheugen) Wat is het voordeel van de Elitebook? Gewoon dunner en lichter?

[ Voor 8% gewijzigd door assn op 10-08-2016 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Assn,

Vanaf de 600-serie maakt HP gebruik van fysieke sidedocking aansluitingen op de laptops. Dan klik je je laptop dus met sidedocking aansluiting in een docking zoals hieronder:

pricewatch: HP UltraSlim Dock 2013

Bij de ProBook 400 serie ontbreekt de fysieke aansluiting voor een dockinstations (Dell hanteert hetzelfde principe, op hun 3000k s ook geen dockingaansluiting aanwezig) en maak je gebruik van een port-replicator via USB als je meerdere schermen wilt aansturen. Port replicators maken t.o.v van een dockingstation gebruik van drivers en vragen wat meer onderhoud dan een fysiek dockinstation:

pricewatch unsorted: HP 3005pr USB 3.0 Port Replicator. Ethernet LAN, data-ov...

Het grote verschil tussen ProBooks en Elitebooks is voor jou als particulier eigenlijk irrelevant. Elitebooks zijn vaak dunner/lichter maar bieden ook een langer lifecyclemanagement voor bedrijven en meer security & manageability opties. Ik haalde het product slechts aan omdat ik hou van de dcking mogelijkheden :)

Mocht je slechts willen werken met 1 monitor dan is de ProBook met HDMI-out een goede optie en kun je de Elitebook verwaarlozen. Elitebooks maken gebruik van Displayport en de ProBook 400 serie van HDMI.
Tevens maakt de door jou aangehaalde ProBook gebruik van Skylake-processoren en deze zijn zuiniger t.o.v de 5k-serie Broadwell processoren in de door mij aangehaalde Elitebooks G2.

Persoonlijk zou ik als particulier voor de ProBook gaan en zijn de door jou aangehaalde modellen erg goed.
Ik snap echter niet waarom je de laptop cooler zou gebruiken? Dat is voor zover ik weet totaal niet nodig bij beide modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Btw assn. ik zie hem nu bij Coolblue en deze is wel erg scherp in de prijs!

http://www.laptopshop.nl/...6-8236-13F9F3A77D7DP91061

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:56:
Beste Assn,

Vanaf de 600-serie maakt HP gebruik van fysieke sidedocking aansluitingen op de laptops. Dan klik je je laptop dus met sidedocking aansluiting in een docking zoals hieronder:

pricewatch: HP UltraSlim Dock 2013

Bij de ProBook 400 serie ontbreekt de fysieke aansluiting voor een dockinstations (Dell hanteert hetzelfde principe, op hun 3000k s ook geen dockingaansluiting aanwezig) en maak je gebruik van een port-replicator via USB als je meerdere schermen wilt aansturen. Port replicators maken t.o.v van een dockingstation gebruik van drivers en vragen wat meer onderhoud dan een fysiek dockinstation:

pricewatch unsorted: HP 3005pr USB 3.0 Port Replicator. Ethernet LAN, data-ov...

Het grote verschil tussen ProBooks en Elitebooks is voor jou als particulier eigenlijk irrelevant. Elitebooks zijn vaak dunner/lichter maar bieden ook een langer lifecyclemanagement voor bedrijven en meer security & manageability opties. Ik haalde het product slechts aan omdat ik hou van de dcking mogelijkheden :)

Mocht je slechts willen werken met 1 monitor dan is de ProBook met HDMI-out een goede optie en kun je de Elitebook verwaarlozen. Elitebooks maken gebruik van Displayport en de ProBook 400 serie van HDMI.
Tevens maakt de door jou aangehaalde ProBook gebruik van Skylake-processoren en deze zijn zuiniger t.o.v de 5k-serie Broadwell processoren in de door mij aangehaalde Elitebooks G2.

Persoonlijk zou ik als particulier voor de ProBook gaan en zijn de door jou aangehaalde modellen erg goed.
Ik snap echter niet waarom je de laptop cooler zou gebruiken? Dat is voor zover ik weet totaal niet nodig bij beide modellen.
Mijn eigen ervaring met alle laptop fans is dat ze gewoon waardeloos zijn. Nu kan het zijn omdat ik met mijn laptop vaak heb gegamed en dat de laptop daardoor meer moest werken maar om de 'levensduur' en de laptop gewoon altijd goed gekoeld te hebben wil ik zo'n fan gebruiken. Als dit niet nodig is dan ga ik dat natuurlijk ook niet aanschaffen.

Ik denk dat de keuze is gemaakt door de Probook te nemen, hartelijk dank voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:26:
Btw assn. ik zie hem nu bij Coolblue en deze is wel erg scherp in de prijs!

http://www.laptopshop.nl/...6-8236-13F9F3A77D7DP91061
Dat is inderdaad wel een hele goede prijs! Kan het bijna niet geloven aangezien die eerst €1050 was.

Edit: Het betreft hier wel een mindere processor, de i5 6200U ipv de i7 6500u

En wat mij nog niet duidelijk is, is het verschil tussen deze twee behalve de prijs van €100:

pricewatch: HP ProBook 450 G3 P4P34ET
pricewatch: HP ProBook 450 G3 W4P17ET

[ Voor 27% gewijzigd door assn op 10-08-2016 22:22 ]

Pagina: 1