Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:14:
@ NitroX... Ik denk dat je dan daarmee de plank aardig mis slaat met die houding... Idd Low-end is niet regelrecht de definitie van laag budget, Maar ander zijds toch ook weer wel, Want iemand met een budget van 600 of meer kijkt toch naar de systemen die je in het basis bbg en mainstream bbg hebt geplaats, Als je dan een low-end bbg plaatst die eigenlijk al aansluit op de basis bbg dan heb je dus voor de lager budgetten niks ! Die basis bbg komt al uit rond de 600 euro, waarom dan een low-end die net 50 tot 100 euro minder is ?
Uhm, het budget voor de low-end is €450. Dat is naar mijn weten nog altijd €150 minder dan €600.
Waar is dan de bbg voor de lagere budgetten ???
Zoals ik al aanduidde, we hebben diverse budgetten gehad in de afgelopen tijd en deze maand dus €450 als budget. Duschh... die lagere budgetten zijn gewoon hier hoor.
Die basis bbg kun iets hoger laten uitvallen of iets lager, laat je hem iets lager uitvallen zit je ongeveer precies op de low-end bbg die je nu wilt gaan aanhouden, Vind dus dat je dan daarmee een grote groep mensen in de steek laat ! Want diegene met een budget van 400 euro kijkt toch in de low -end bbg omdat hij denkt daar een systeem te vinden die ook bij zijn budget past...
Een low-end gamesysteem met een budget van €400 hebben we in Mei besproken. Daarin zat een 860K + R7 370. Er is niet veel verandering in de markt geweest sinds toen. TechPowerUp concludeert dat de relatieve prestaties van een RX 460 niet veel afwijken van een R7 370. Dus in feite kom je dan weer op hetzelfde systeem met dezelfde prestaties maar een andere videokaart. Dat is herhaling en probeer ik dus te vermijden.
https://www.techpowerup.c...S/RX_460_STRIX_OC/24.htmlEn dat je dan na alle argumenten van The Mask en mij alles in de wind slaat, laat zien dat je eigenlijk misschien toch wel een beetje lak hebt aan de lagere budgetten op dit moment...
Ik heb geen lak aan lagere budgetten anders zou ik dit topic niet hebben gestart. Het probleem zit 'm in het feit dat ten opzichte van de vorige keren, er geen verbetering is te vinden in de prijs/prestatie verhoudingen.
Ik snap dat er 1tje is van vorig jaar, maar die is verouderd, en die van mei misschien ook al bijna wel... Dus als je dan om de 2of 3 maanden een bbg maakt zou je elke keer dezelfde budgetten aan moeten houden, aangezien dat er steeds meer nieuwe dinegen op de markt komen en de vooruitgang snel is, zou je dus wel de onderdelen kunnen aanpassen maar zou wel dezelfde budgetten moeten blijven...
Zien mijn link naar de review van de RX 460 op TPU. De prestaties zijn nagenoeg gelijk aan een R7 370. En de RX 460 is in feite het enige dat nieuw is voor een low-end systeem.
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:24:
@Nitro ? Ik heb net de bbg van juni bekeken waar je een basis systeem had en een low end game pc bbg, waarbij je bij beide zelf een celeron 3900 voorsteld en nu doet The Mask het in een low end game bbg van augustus en moet het in 1x een i3 zijn en is de celeron niks meer... beetje gek vind je nie ? terwijl het budget van deze rond de 400 - 450 lag... bijna het zelfde als die in juni...
Mijn voorstel met die Celeron 3900 was om aan te tonen dat je significant betere prestaties binnen het budget kon krijgen ten opzichte van een APU. Iets wat werd ondersteunt door daaropvolgende configuraties die werden gepost met een Athlon X4 en R7 360/GTX 750 Ti.
En voor die mensen hebben we in de vorige twee BBG's al wat gepost, namelijk een €350 en een €400 kostend systeem.
...als je dan
[...]
Dat was geen gamesysteem en miste een videokaart, dus dat heeft hier niks mee te maken.
Nee, dat was het basissysteem, we hadden in die BBG ook een low-end gamesysteem met videokaart voor maar €350. Of heb je jouw eigen suggesties al vergeten?
-The_Mask- in "[BBG] Low end game systeem juli 2016"[...]
Dus sinds die tijd is er van alles veranderd en met de andere insteek lijken beide systemen ook totaal niet op elkaar.
Sinds Mei is er geen drol veranderd qua prijs/prestatie. Ja, de RX 460 is geïntroduceerd, maar wederom, TPU toont aan dat de relatieve prestaties van die kaart niet veel afwijken van een R7 370.
https://www.techpowerup.c...S/RX_460_STRIX_OC/24.html[...]
Waarom is een videokaart gemakkelijker te vervangen dan? Bij CPU's is het erin en eruit, bij videokaarten ook maar dan zit je nog met de software.
Serieus? Je vergeet wel wat stappen bij het vervangen van de cpu.
Processor; koeler eraf, koeler schoonmaken, oude cpu eruit, oude cpu schoonmaken, nieuwe cpu erin, koelpasta toepassen, koeler erop.
Videokaart; Software verwijderen, schroefje los, oude kaart eruit, nieuwe kaart erin, schroefje vast, software installeren.
Een videokaart vervangen is makkelijker dan een processor vervangen en jij beweert zelf steeds dat een processor vervangen toch niet gedaan wordt.
[...]
Leuk voor jouw, maar als je de enige bent die er zo over denkt waarom denk je dan dat het een goede keuze is?
Toon mij eens 1 configuratie in dit topic met een budget van €450 dat beter is dan de twee die ik heb gepost (Athlon 845/R9 380, Core i3/RX 460). Er staan welgeteld twee andere configuraties in dit topic voor dat budget en beide zijn naar mijn mening slechter dan mijn voorstellen.
Ik heb jou alleen nog maar configuraties zien posten die minder dan €400 kosten terwijl je weet dat het budget €450 is.
Bovendien zijn de configuraties die gepost zijn met een budget van €400 of minder, slechter dan die in de voorgaande BBG's. Een dualcore in plaats van een quadcore cpu en een SSHD in plaats van een volwaardige SSD. Dat noem ik niet een verbetering, noch de videokaart die gemiddeld genomen slechts marginaal beter presteerd dan de R7 370.
Die €50 extra in het budget zorgt ervoor dat er een betere processor in kan waardoor het systeem wel merkbaar beter presteerd dan de voorgaande keren. Dat de i3 ook in het basis gamesysteem zit is een non-argument. Immers, er zit ook 8GiB geheugen in het basis gamesysteem en een goedkoop moederbord, moeten we dan maar 4GiB in dit systeem donderen en geen moederbord? Nee, alleen omdat het budget lager is, betekent niet dat alle onderdelen 'minder' hoeven te zijn.
Een Core i3 + RX 460 is een mooi begin dat met een simpele upgrade van de videokaart in een krachtig 1080p systeem omgetoverd kan worden. Ik heb tot nog toe geen enkele argument gezien die mij anders doet denken.
Wat ik voornamelijk zie is; 'het budget is te hoog'. Maar dat is onzin, want voor mensen die een lager budget hebben is deze bbg niet bedoeld. Die mensen kunnen inspiratie vinden in de twee voorgaande bbg's.
Zo, wat een lap tekst
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry