• Allemaalbaas
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:18
Hallo allemaal,

Ik had dus laatst via dit forum een pc gebouwd..
Alles werkte perfect totdat ik een game startte, de audio deed het gewoon, maar niet bij spellen en vandaag doet al het audio het niet meer. Er staat nu ook een kruisje bij de audio en verteld dat er geen audio apparaaten zijn geïnstalleerd... Bij de high definition audio-besturing bij apparaatbeheer staat ook een uitroep teken en geeft dit bericht:
Dit apparaat start niet. (Code 10)

{Bewerking mislukt}
De aangevraagde bewerking is niet gelukt.

Ik heb al gekeken naar driver updates maar die zijn er niet.

Componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1MSI H110M ECO€ 52,95€ 52,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master N300 (Closed)€ 42,95€ 42,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 63,95
1Corsair CX450M€ 55,50€ 55,50
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 508,37

Ik gebruik windows 10 education en heb een tv-monitor van lg (LG 24MT57D-PZ
Ingebouwde audiochip van het moederbord: Realtek ALC887.
Ik heb trouwens één kabel niet in mijn moederbord gestoken, want ik had twee kabels van audio aan een kabel, degene die niet in het moederbord zit heet AC'97. Ik had op het internet gelezen dat die niet belangrijk is.

Weten jullie hoe ik dit probleem kan verhelpen en weer geluid krijg?

Alwast bedankt!

Verwijderd

Hoi, ik gebruik dezelfde audio chip als jou.
Heb je de audio drivers wel van je moederbord?
Anders zou je even moeten opzoeken realtek alc887 audio driver, al verwacht ik dat bij de cd van je moederbord de audio driver er ook op staat.

Met het verhaal van het draadje kan ik je helaas niet helpen, maar probeer dit eerst is.

Groet Donny

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

RvL

AC'97 is inderdaad een een oude standaard. De kabel waar je het over hebt wordt gebruikt om de luidspreker en microfoonaansluiting aan de voorkant van je kast aan te sluiten.

AC'97 wordt voor zover ik weet niet meer gebruikt. Ik ben het in ieder geval al jaren niet meer in nieuwe systemen tegen gekomen.

Voor de rest: klinkt inderdaad als een driver probleem. Even de laatste downloaden van de site van MSI

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Allemaalbaas
RvL schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:40:
Voor de rest: klinkt inderdaad als een driver probleem. Even de laatste downloaden van de site van MSI
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:57:

Hoi, ik gebruik dezelfde audio chip als jou.
Heb je de audio drivers wel van je moederbord?
Anders zou je even moeten opzoeken realtek alc887 audio driver, al verwacht ik dat bij de cd van je moederbord de audio driver er ook op staat.
Ik heb alle drives gedownload zover ik weet, moet ik denk je eerst de vorige drivers verwijderen?

Drivers die ik heb gedownload, maar niet de vorige heb verwijderd:
Realtek
http://www.realtek.com/do...ownTypeID=3&GetDown=false

MSI
https://www.msi.com/Mothe...CO.html#down-driver&Win10 64

MSI Live Update 6 geeft ook geen updates aan 7(8)7

EDIT: Er staat trouwens ook niks tussen van realtek, ik weet niet of dat normaal is :?
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/19xfgj.png

[ Voor 6% gewijzigd door Allemaalbaas op 10-08-2016 14:00 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG want dit heeft helemaal niets met aankoopadvies te maken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Drivers installeren heeft weinig zin als het apparaat zelf niet gestart kan worden door Windows. Je zou eens kunnen kijken wat de probleemoplosser van Windows voor je kan doen. Anders apparaat verwijderen en opnieuw zoeken of herstarten. Heb je dan wel weer geluid?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Allemaalbaas
Hero of Time schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:58:
Drivers installeren heeft weinig zin als het apparaat zelf niet gestart kan worden door Windows. Je zou eens kunnen kijken wat de probleemoplosser van Windows voor je kan doen. Anders apparaat verwijderen en opnieuw zoeken of herstarten. Heb je dan wel weer geluid?
Wat bedoel je precies met het apparaat verwijderen? De geluidskaart zit in mijn moederbord :? . De probleem oplosser vind helaas niks. Bij het geluidstekentje staat dat er geen apparaat voor geluidsweergave is geïnstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Allemaalbaas op 10-08-2016 14:10 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Allemaalbaas schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Wat bedoel je precies met het apparaat verwijderen?
Dat je de audio chip van het moederbord soldeert en na een reboot deze weer erop zet.

Uit apparaatbeheer natuurlijk. O-)

• Allemaalbaas
Hero of Time schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Dat je de audio chip van het moederbord soldeert en na een reboot deze weer erop zet.

Uit apparaatbeheer natuurlijk. O-)
Ik heb de high definition audio-besturing meerdere malen verwijderd, maar hij wilt nog steeds niet opstarten. ;(

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, dan weet ik 't ook even niet meer. Voorstellen om te testen met een Linux live omgeving zal niet veel zeggen, omdat de kaart het daar wel gewoon zal doen.

Logboeken al geraadpleegd?

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:28
Allemaalbaas schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Ik heb de high definition audio-besturing meerdere malen verwijderd, maar hij wilt nog steeds niet opstarten. ;(
En heel simpel gedacht misschien, maar speaker eruit en er weer in? Dit heb ik namelijk in het verleden gehad bij een headphone aansluiting op een kast. Headphone erin bij het opstarten, werd niet herkent en uitroepteken. Inpluggen na opstarten dan werd deze herkent en uitroepteken weg. Uberhaupt goed om te kijken of er iets gebeurd als je in- of uitplugd.

Verwijderd

Heb je al nagekeken of het audio-apparaat aan (enabled) staat in de uefi?

• Allemaalbaas
Ik heb het gevonden, maar weet niet echt waar ik naar moet zoeken :?
Superkanjo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:08:
[...]
En heel simpel gedacht misschien, maar speaker eruit en er weer in? Dit heb ik namelijk in het verleden gehad bij een headphone aansluiting op een kast. Headphone erin bij het opstarten, werd niet herkent en uitroepteken. Inpluggen na opstarten dan werd deze herkent en uitroepteken weg. Uberhaupt goed om te kijken of er iets gebeurd als je in- of uitplugd.
Er gebeurt niks als ik een headset inplug ;w
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:16:
Heb je al nagekeken of het audio-apparaat aan (enabled) staat in de uefi?
Staat enabled.

EDIT: Misschien handig om te vertellen hoe ik denk dat het is gekomen... Was het al weer vergeten 7(8)7
Toen ik een headset inplugde toen liep een programma vast en heb ik dat met taakbeheer afgesloten, sindsdien geen audio ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Allemaalbaas op 10-08-2016 23:07 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die screenshot is nu niet echt geweldig groot.

Je scherm heeft ook audio over hdmi, steek je headset plug daar in.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Allemaalbaas
Damic schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 06:47:
Je scherm heeft ook audio over hdmi, steek je headset plug daar in.
Dan gebeurt er ook niks, heeft het denk je niks te maken met wat er voor gebeurde met taakbeheer?

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 09:00
Probeer de drivers eens te updaten via deze site: https://drp.su/index.htm

Wel even de expertmode pakken om de dingen aan/uit te vinken die je echt nodig hebt! Anders installeert het ook bepaalde software mee..( kijk bij software en vink alles uit)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Allemaalbaas schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:40:
[...]

Dan gebeurt er ook niks, heeft het denk je niks te maken met wat er voor gebeurde met taakbeheer?
Is het proces windows audio en windows audio endpoint wel gestart?
win+r en dan services.msc

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik mag hopen dat je al eens gereboot hebt?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Allemaalbaas
Birdy D schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:01:
Probeer de drivers eens te updaten via deze site: https://drp.su/index.htm

Wel even de expertmode pakken om de dingen aan/uit te vinken die je echt nodig hebt! Anders installeert het ook bepaalde software mee..( kijk bij software en vink alles uit)
Hij ging gelijk van alles installeren, helaas is het geluid probleem er nog steeds, uiteraard ook gereboot.
Kan de applicatie nu ook niet meer vinden? :?
Damic schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:38:
[...]

Is het proces windows audio en windows audio endpoint wel gestart?
win+r en dan services.msc
Beiden zijn gestart.
Jeroenneman schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:41:
Ik mag hopen dat je al eens gereboot hebt?
Uiteraard! O-) Anders kan ik mezelf niet meer serieus nemen : 8)

Moet ik anders de pc weer op fabrieksinstellingen doen en alles opnieuw downloaden? Ik weet het anders ook niet meer :F

[ Voor 5% gewijzigd door Allemaalbaas op 11-08-2016 21:11 ]

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-01 16:47

Stronkie

Where wind is Trouble

gebruik driver booster van io Soft.. Die vind bij mij altijd alle nieuwe drivers...

Zet de audio chip uit in je bios zover het kan en load optimized defaults in je bios.. Veilige mode windows opstarten en dan alle uitroepteken devices verwijderen.. Dan opnieuw opstarten en dan driver booster weer draaien

• Allemaalbaas
Stronkie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:40:
gebruik driver booster van io Soft.. Die vind bij mij altijd alle nieuwe drivers...

Zet de audio chip uit in je bios zover het kan en load optimized defaults in je bios.. Veilige mode windows opstarten en dan alle uitroepteken devices verwijderen.. Dan opnieuw opstarten en dan driver booster weer draaien
Helaas heeft ook dit niet geholpen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Toch zou ik nu eens overwegen een Linux omgeving te proberen. Als hij daar ook niet werkt is de chip kapot. Werkt hij daar wel dan zou ik eens Windows opnieuw installeren. Wel meteen de nieuwste pakken middels media creation tool.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Allemaalbaas
nelizmastr schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:23:
Toch zou ik nu eens overwegen een Linux omgeving te proberen. Als hij daar ook niet werkt is de chip kapot. Werkt hij daar wel dan zou ik eens Windows opnieuw installeren. Wel meteen de nieuwste pakken middels media creation tool.
Kan ik dan niet eerst gewoon proberen de pc in fabrieksinstellingen te doen? En krijg als die stuk is... krijg ik het moederbord dan weer vergoed van megekko? Of licht de fout aan mij?

[ Voor 11% gewijzigd door Allemaalbaas op 12-08-2016 19:29 ]

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Allemaalbaas schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:28:
[...]

Kan ik dan niet eerst gewoon proberen de pc in fabrieksinstellingen te doen?
Ja een refresh/vernieuwing werkt ook.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Allemaalbaas
nelizmastr schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:29:
[...]

Ja een refresh/vernieuwing werkt ook.
Ik kon de pc niet helemaal resetten, want er was een probleem met het resetten zeiden ze, ik heb hem een aantal keer gereboot en opnieuw geprobeerd, dus nu behoud hij alle apps, ik hoop niet dat dit een groot probleem is :?

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Allemaalbaas schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:03:
[...]

Ik kon de pc niet helemaal resetten, want er was een probleem met het resetten zeiden ze, ik heb hem een aantal keer gereboot en opnieuw geprobeerd, dus nu behoud hij alle apps, ik hoop niet dat dit een groot probleem is :?
Een refresh/vernieuwing behoudt nooit de applicaties. Het is feitelijk een frisse Windows installatie over je bestaande bestanden, maar niet je programma's. En wie zijn ze? Hier in het topic heeft niemand gerept over een probleem. Het punt is dat je waarschijnlijk een compleet corrupte driver hebt, maar ik heb je nog niet zien schrijven over een geprobeerde Linux live CD, iets wat ik eerst zou proberen. Gewoon een ISO van Ubuntu ofzo downloaden en op een usb'tje gooien met rufus of unetbootin oid.

• Allemaalbaas
nelizmastr schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:07:
[...]

Een refresh/vernieuwing behoudt nooit de applicaties. Het is feitelijk een frisse Windows installatie over je bestaande bestanden, maar niet je programma's. En wie zijn ze? Hier in het topic heeft niemand gerept over een probleem. Het punt is dat je waarschijnlijk een compleet corrupte driver hebt, maar ik heb je nog niet zien schrijven over een geprobeerde Linux live CD, iets wat ik eerst zou proberen. Gewoon een ISO van Ubuntu ofzo downloaden en op een usb'tje gooien met rufus of unetbootin oid.
Ik zit nu op ubuntu, maar het geluid doet het nog steeds niet ;( . Ik heb ook nog geen drivers gedownload aangezien MSI ubuntu/linux niet ondersteund :? , maar ik had ook op het internet gelezen dat je op ubuntu/linux geen drivers hoeft te installeren. Betekent dit dat de audio chipset op mijn moederbord stuk is? Krijg ik dit vergoed?

Ik heb nu een aantal dingetjes geprobeerd via https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshooting en dan krijg ik dit antwoord http://imgur.com/a/aMCuJ Wat volgens de site lijkt alsof de chipset wel moet werken :? , maar ik zie ook niks staan over realtek?
Misschien dat hierbij het probleem zit? http://imgur.com/a/1hRD5 dat ze denken dat het een intel chipset is of ben ik nu onzin aan het uitkramen O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Allemaalbaas op 13-08-2016 10:38 ]

Verwijderd

Ubuntu zou out of the box moeten werken met een realtek geluidschip.
Ik vermoed inderdaad dat de chip is gaan hemelen.
Neem contact op met de verkoper, ik neem aan dat je nog garantie hebt?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb er een hard hoofd in dat het geluid in Ubuntu niet zou werken. Ik denk eerder dat de default device is ingesteld voor HDMI, omdat je je TV via HDMI gebruikt als monitor. Kijk eens wat voor opties je hebt bij de geluidsinstellingen.

Het sluiten van een proces via taakbeheer zorgt er niet spontaan voor dat de chip *poef* doet. Het zou anders een heel toevallige samenloop van omstandigheden zijn.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Hero of Time schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:01:
Ik heb er een hard hoofd in dat het geluid in Ubuntu niet zou werken. Ik denk eerder dat de default device is ingesteld voor HDMI, omdat je je TV via HDMI gebruikt als monitor. Kijk eens wat voor opties je hebt bij de geluidsinstellingen.

Het sluiten van een proces via taakbeheer zorgt er niet spontaan voor dat de chip *poef* doet. Het zou anders een heel toevallige samenloop van omstandigheden zijn.
En toch is de logische conclusie dat het moederbord kapot is. Hij heeft onder windows alles geprobeerd en met een linux live CD ook geen geluid. Toeval bestaat gewoon.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

noguru schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

En toch is de logische conclusie dat het moederbord kapot is. Hij heeft onder windows alles geprobeerd en met een linux live CD ook geen geluid. Toeval bestaat gewoon.
Zoals ik zei, de Linux live CD kan standaard naar HDMI gaan en dan hoor je niets op je speakers/koptelefoon. ;) Het is niet altijd even duidelijk welk apparaat er standaard wordt gebruikt namelijk.

• Allemaalbaas
Hero of Time schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Zoals ik zei, de Linux live CD kan standaard naar HDMI gaan en dan hoor je niets op je speakers/koptelefoon. ;) Het is niet altijd even duidelijk welk apparaat er standaard wordt gebruikt namelijk.
Als ik een headset aansluit komt er ook geen pop up. Er zitten trouwens ook gewoon boxen op de monitor, dus dat zou dan toch gewoon moeten werken? Het enige wat ik kan vinden is dat de uitvoer staat op Dummy-uitvoer

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Allemaalbaas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Als ik een headset aansluit komt er ook geen pop up. Er zitten trouwens ook gewoon boxen op de monitor, dus dat zou dan toch gewoon moeten werken? Het enige wat ik kan vinden is dat de uitvoer staat op Dummy-uitvoer
Dummy uitvoer is zoals de naam aangeeft, niets. Loopback zeg maar, het geeft programma's de gelegenheid geluid te maken en niet een foutmelding te geven als er geen audio apparaat beschikbaar is.

Het is iig wel vreemd dat je geen audio apparaat hebt. Is je audio kaart nog wel ingeschakeld in het BIOS?

• Allemaalbaas
Hero of Time schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Het is iig wel vreemd dat je geen audio apparaat hebt. Is je audio kaart nog wel ingeschakeld in het BIOS?
Ja

• noguru
Hero of Time schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:05:
[...]

Dummy uitvoer is zoals de naam aangeeft, niets. Loopback zeg maar, het geeft programma's de gelegenheid geluid te maken en niet een foutmelding te geven als er geen audio apparaat beschikbaar is.

Die instelling had hij al gecontroleerd en hij heeft het aan en uit gezet. Bovendien zie ik hem wel staan in het screenshot met PCI apparaten. Als je de chip uitzet in het bios is dat niet het geval.

• Allemaalbaas
Moet ik het moederbord retourneren? Kan ik dan gewoon hiervoor een vergoeding krijgen als ik nog garantie heb?

• noguru
Nee, je zal hem helaas RMA moeten sturen en daar gaat een hoop tijd overeen. Je bent dan je moederbord dus kwijt en dat maakt RMA zo'n ellende. Je kan zelf een nieuw moederbord kopen en als je dan je moederbord van de RMA terug krijgt dat verkopen. Daar verlies je natuurlijk wel op.

Een ander alternatief is een goedkoop geluidskaartje van €20.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Houd er ook rekening mee dat als je Windows 10 draait via de gratis upgrade, die licentie met het moederbord mee vertrekt. Als je RMA verzoek geaccepteerd wordt en je krijgt een vervanger, is je Windows niet meer geactiveerd. Belletje naar Microsoft kan dit meestal corrigeren, maar houd rekening mee met weigering.

• Allemaalbaas
noguru schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:40:
Een ander alternatief is een goedkoop geluidskaartje van €20.
Is het dan niet erg dat je een kapot moederbord hebt dat ervoor zorgt dat meer van het moederbord stuk gaat?
Hero of Time schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:53:
Houd er ook rekening mee dat als je Windows 10 draait via de gratis upgrade, die licentie met het moederbord mee vertrekt. Als je RMA verzoek geaccepteerd wordt en je krijgt een vervanger, is je Windows niet meer geactiveerd. Belletje naar Microsoft kan dit meestal corrigeren, maar houd rekening mee met weigering.
Ik haal dan wel een nieuwe code op surfspot.al of slim.nl, daar maak ik me niet heel erg druk over.

En dan nu nog even alle kleine vraagjes die in me opkomen, Als ik dan de processor van het moederbord haal kan ik die dan tussendoor bewaren in het plasticje waarin ik hem hem gekregen en moet er weer nieuwe koelpasta op? Want dan kan ik begrijpen dat het uiteindelijk wel waard is om gewoon een geluidskaart erbij te gooien, want het opsturen en verzenden van het moederbord zal wel op mijn rekening geschreven worden en dan moet ik ook nog koelpasta bestellen en dan heb je toch wel weer een lijstje van €15. Is deze http://www.allekabels.nl/...355/koelpasta-1-gram.html koelpasta even goed als deze https://azerty.nl/0-1093-..._GG63_C_ujMwd9RoCJBLw_wcB. Het lijkt me van niet, maar ik heb er niet echt verstand van.

[ Voor 34% gewijzigd door Allemaalbaas op 14-08-2016 10:25 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan de CPU in het plastic 'bakje' bewaren waar deze in werd geleverd. Je moet na het plaatsen op het vervangend moederbord wel opnieuw koelpasta toepassen omdat er anders lucht tussen kan komen en dat is nou niet zo'n geweldige geleider. Ook als je de koeler vervangt of even kijkt of alles nog in orde is zou je nieuwe pasta moeten gebruiken.

Er zit wel verschil tussen de twee soorten koelpasta. Men is meer te spreken over Artic Silver, maar even snel gekeken bij Azerty en daar kost het al snel €10 of meer.

Het versturen van je RMA is afhankelijk van waar het heen moet. Sommig winkels gebruiken een antwoordnummer en daar hoef je dan niet voor te betalen.

• Allemaalbaas
Hero of Time schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:50:
Er zit wel verschil tussen de twee soorten koelpasta. Men is meer te spreken over Artic Silver, maar even snel gekeken bij Azerty en daar kost het al snel €10 of meer.

Het versturen van je RMA is afhankelijk van waar het heen moet. Sommig winkels gebruiken een antwoordnummer en daar hoef je dan niet voor te betalen.
Zou je de 1e koelpasta dus afraden? Dit is https://www.bol.com/nl/p/...ompound/9200000025801610/ volgensmij dezelfde, als je die afraad... weet je dan een koelpasta die gelijk presteert aan degene van de intel stock cooler?
En ik heb het moederbord gekocht bij megekko.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door Allemaalbaas op 14-08-2016 11:19 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zit niet zo in die hoek qua kennis. Beste kan je even zoeken hier en in de pricewatch reviews lezen. Ik heb het tot nu toe met de standaard pasta gedaan die ik bij de koeler kreeg.

• Allemaalbaas
Het moederbord is door megekko niet defect verklaard.
Iemand een andere oplossing?

[ Voor 22% gewijzigd door Allemaalbaas op 05-09-2016 15:10 ]

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2025
Allemaalbaas schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:29:
Het moederbord is door megekko niet defect verklaard.
Iemand een andere oplossing?
Probeer eens deze programma voor al je drivers,

https://sdi-tool.org/download/

Verdwijder wel elke realtek eerst efe.
Pagina: 1