Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forsel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 18:10
Dag medetweakers!

Ik loop me al een klein half uur blind te staren op de specs van 2 schermen van samsung. Ze lijken eigenlijk exact hetzelfde te zijn, behalve dat de 340h nieuwer is, en duurder.

Hier zijn de pagina's van de betreffende schermen.

https://tweakers.net/pric...340h-zwart/specificaties/
https://tweakers.net/pric...300h-zwart/specificaties/

Ik bekijk deze schermen omdat ik momenteel al de s24d340h gebruik naast een kleiner scherm. Ik wil graag overstappen naar 2 schermen van dezelfde grote en wil dus de s24d340h houden. Zou ik dan beter nog een 340h halen, of zal een 300h niet van de 340h te onderscheiden zijn? Vragen vragen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
En waarom post je dit niet in VB? Dat subforum is immers voor videokaarten en jawel, beeldschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 21:31
Maakt volgens mij niet veel uit, de 340 lijkt wat zuiniger te zijn. Ik denk dat het om een iets nieuwere revisie van dezelfde monitor gaat, maar ik zou ze geen van tweeën willen. TN paneel, geen hoogteverstelling, alleen HDMI en VGA (geen DVI of DP), dus bottom of the barrel, really.

Ik ben echter bang dat je, welke je ook aanschaft, sowieso kleurverschil gaat zien. De leeftijd en daarmee de branduren van de backlight zijn verschillend en dus zal de lichtopbrengst niet identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forsel
Seal64 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:55:
Maakt volgens mij niet veel uit, de 340 lijkt wat zuiniger te zijn. Ik denk dat het om een iets nieuwere revisie van dezelfde monitor gaat, maar ik zou ze geen van tweeën willen. TN paneel, geen hoogteverstelling, alleen HDMI en VGA (geen DVI of DP), dus bottom of the barrel, really.

Ik ben echter bang dat je, welke je ook aanschaft, sowieso kleurverschil gaat zien. De leeftijd en daarmee de branduren van de backlight zijn verschillend en dus zal de lichtopbrengst niet identiek zijn.
Bedankt voor je reactie. Ik had er eigenlijk al een gekregen, een half jaar geleden. Om die nou weg te doen omdat hij niet goed genoeg is, tja. Verder heb je wel gelijk. Het nieuwe scherm staat hier, instellingen zijn gelijk, maar er zit licht kleurverschil in. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forsel
br00ky schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:45:
En waarom post je dit niet in VB? Dat subforum is immers voor videokaarten en jawel, beeldschermen.
Sorry, heb niet gezien dat dat niet alleen voor GPU, maar ook voor beeldschermen was. Excuus!