Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 14:42
Dag Tweakers,

Voor mijn nieuwe PC heb ik nog Windows 10 nodig, waar kan ik die ergens zo goedkoop mogelijk vinden?

Ik zag op Tweakers zelf hier in de pricewatch: https://www.ictofficecentre.nl/windows-10-home-nederlands-oem-32-64-bits-download-legitieme-microsoft-licentie-code

Iemand al ervaring gehad met deze site? Ik heb zo een gevoel dat het ook over een 'OEM' versie gaat.

Deze zijn compleet legaal toch? Enkel iets skinned down versie van de gewone Windows 10 en is enkel maar voor 1 PC?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
OEM is volgens mij niets skinned down aan. Maar de licentie geeft je maar het recht om hem op 1 pc te installeren. Als je een retail versie koopt mag je die meenemen naar een nieuwe pc als ik het goed heb.

Maar er zijn vast mensen die je hier meer zekerheid over kunnen geven.

Ik vind het wel vreemd dat op die website niet aan wordt gegeven of het een OEM of een Retail versie betreft.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:42

Kek

3flix

ik heb dit gebruikt icm de gratis upgrade (die je nog steeds kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Kek schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:53:
ik heb dit gebruikt icm de gratis upgrade (die je nog steeds kan doen)
Die kan ik precies niet meer kopen maar dan nog, de free upgrade is gedaan had ik nog gelezen.. :/ geen alternatief dat je weet? Want 130 euro neerleggen voor Windows terwijl je die ook gwn kan installeren, niet activeerd en het OS ook gwn kan gebruiken.. Maar zou natuurlijk wel liefst legitieme geactiveerde versie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Clifdon schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:53:
OEM is volgens mij niets skinned down aan. Maar de licentie geeft je maar het recht om hem op 1 pc te installeren. Als je een retail versie koopt mag je die meenemen naar een nieuwe pc als ik het goed heb.

Maar er zijn vast mensen die je hier meer zekerheid over kunnen geven.

Ik vind het wel vreemd dat op die website niet aan wordt gegeven of het een OEM of een Retail versie betreft.
Ja dat is het eerste wat mij ook opviel... Zal hoogst waarschijnlijk OEM versie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is gewoon chaos met die retail en oem versies, al dan niet nog steeds gratis kunnen upgraden etc.

Dat wat legitiem is: een retail versie kopen, want jij bent particulier bouwer.

Je kan natuurlijk ook niet activeren, maar dan komen er geen updates binnen, en misschien stopt het er ook wel eens mee na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Reepje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:36:
Het is gewoon chaos met die retail en oem versies, al dan niet nog steeds gratis kunnen upgraden etc.

Dat wat legitiem is: een retail versie kopen, want jij bent particulier bouwer.

Je kan natuurlijk ook niet activeren, maar dan komen er geen updates binnen, en misschien stopt het er ook wel eens mee na een tijdje.
Dus zo een OEM versie raad jij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Probeer deze anders, zelf not niet gebruikt, maar tegen gekomen in een andere thread
https://www.kinguin.net/c...-10-professional-oem-key/ €25.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Bennemans360 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:54:
[...]

Dus zo een OEM versie raad jij af?
Dat zegt ie niet, hij zegt "legitiem koop dan retail" als antwoord op je vraag.
OEM zou je alleen moeten kunnen kopen met HW, dacht dat een moederbord voldoende is, maar weet de details niet aangaande OEM. Google to the rescue OEM or Retail is maar 1 bron en niet MS, maar goed wil je meer weten kan je het even opzoeken bij MS http://www.howtogeek.com/...sion-editions-of-windows/

[ Voor 24% gewijzigd door SpamLame op 09-08-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
SpamLame schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:56:
[...]

Dat zegt ie niet, hij zegt "legitiem koop dan retail" als antwoord op je vraag.
OEM zou je alleen moeten kunnen kopen met HW, dacht dat een moederbord voldoende is, maar weet de details niet aangaande OEM. Google to the rescue OEM or Retail is maar 1 bron en niet MS, maar goed wil je meer weten kan je het even opzoeken bij MS http://www.howtogeek.com/...sion-editions-of-windows/
Een HW zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
De gemiddelde winkel verkoopt een oem versie gewoon met een willekeurige stukje hardware. Of dat legaal is, is een tweede. Daarbij, een oem versie werkt niet meer wanneer er teveel hardware gewijzigd is, mede omdat die gekoppeld is aan de betreffende hardware.
Ditzelfde geldt overigens ook voor de huidige gratis upgrade.

Daarnaast kun je dus een retail versie wel meenemen naar een nieuwe pc.

Vind het altijd frappant dat mensen 130 euro voor een OS duur vinden, terwijl dit wel hetgeen is waar je pc op draait. Je kunt natuurlijk ook gratis Linux gebruiken oid, maar vreemd genoeg vinden mensen dit vaak geen goede optie.

Zo'n goedkope key is vaak grijs gebied. Ikzelf zou dan alsnog voor een oem versie gaan, maar dan moet je alsnog bij een nieuwe pc opnieuw windows aanschaffen.

Ps, HW wordt hardware mee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Arunia schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:00:
De gemiddelde winkel verkoopt een oem versie gewoon met een willekeurige stukje hardware. Of dat legaal is, is een tweede. Daarbij, een oem versie werkt niet meer wanneer er teveel hardware gewijzigd is, mede omdat die gekoppeld is aan de betreffende hardware.
Ditzelfde geldt overigens ook voor de huidige gratis upgrade.

Daarnaast kun je dus een retail versie wel meenemen naar een nieuwe pc.

Vind het altijd frappant dat mensen 130 euro voor een OS duur vinden, terwijl dit wel hetgeen is waar je pc op draait. Je kunt natuurlijk ook gratis Linux gebruiken oid, maar vreemd genoeg vinden mensen dit vaak geen goede optie.

Zo'n goedkope key is vaak grijs gebied. Ikzelf zou dan alsnog voor een oem versie gaan, maar dan moet je alsnog bij een nieuwe pc opnieuw windows aanschaffen.

Ps, HW wordt hardware mee bedoelt.
Ik zelf zou ook OEM gaan, dat de key niet naar een nieuwe computer (itt Retail) kan overzetten boeit me niet.
De rekensom voor de pro editie is 216,50/25.99 = 8.33. ofwel bij de 9de keer een OEM key kopen voor je negende nieuwe PC haal je de kosten eruit. Als je elk jaar een nieuwe PC koopt ben je nog 9 jaar verder.

Voor home zal die lager uitkomen, maar hee ik linkte naar een Pro OEM key...

Volledig legitiem is natuurlijk https://www.microsoftstor...ndows/categoryID.70034100
Geen twijfel over mogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 09-08-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Je snapt hopelijk wel dat die versies van €25 à 30,- niet legaal zijn? De normale prijs voor Windows 10 Home OEM is rond de €100,- en van de Retail variant plm € 120,-

[ Voor 2% gewijzigd door Nielson op 09-08-2016 19:20 . Reden: Pro veranderd naar Home ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eens naar de URL keek had je gezien dat het een OEM versie is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:18:
Als je eens naar de URL keek had je gezien dat het een OEM versie is…
Ja, maar geen legale. De normale OEM zit rond de 100,- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Bennemans360 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:50:
Dag Tweakers,

Voor mijn nieuwe PC heb ik nog Windows 10 nodig, waar kan ik die ergens zo goedkoop mogelijk vinden?

Ik zag op Tweakers zelf hier in de pricewatch: https://www.ictofficecentre.nl/windows-10-home-nederlands-oem-32-64-bits-download-legitieme-microsoft-licentie-code

Iemand al ervaring gehad met deze site? Ik heb zo een gevoel dat het ook over een 'OEM' versie gaat.

Deze zijn compleet legaal toch? Enkel iets skinned down versie van de gewone Windows 10 en is enkel maar voor 1 PC?

Alvast bedankt!
Je kunt natuurlijk ook gewoon even zoeken. Op Tweakers zijn er tig topics waarin hetzelfde wordt gevraagd. Het is natuurlijk onnodig om hier elke keer weer een nieuw topic voor wordt aangemaakt. Het is echt niet verboden om eerst even te zoeken, de servers van Tweakers kunnen die load best aan. O-)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.