Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil met mijn laptop de allernieuwste games kunnen spelen (op een low/mid settings is prima) met redelijke fps. Ik wil ook spellen van 2017/2018 kunnen spelen. Ik denk dus aan een laptop met een 970m videokaart, om toekomst bestendig te zijn.

Ik wil ook kunnen multitasken op twee schermen(Laptop & tweede monitor). Hierbij gaat het om programma's zoals Photoshop, UE4, Intellij. Ik wil dus het liefst een laptop met 16b ram en Intel i7 6***.

Goede bouwkwaliteit en een redelijke keyboard zijn ook belanerijk omdat ik vaak ga typen en mijn laptop een paar jaar ga gebruiken.
Wat is je budget?
Mijn budget is 1500 euro, het liefst iets minder.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ik zal mijn laptop vaak buiten gebruiken, maar ik vind het niet erg als het tussen de 2.5k-3k weegt. Accuduur is niet al te belanegrijk omdat ik maximaal 1 uur zonder stroom zit.

Het liefst wil ik een 15.6 inch scherm, dit is groot genoeg om mijn werk goed te doen en klein genoeg om in mijn tas te stoppen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merk in gedachte, maar ik wil wel het liefst een vertrouwde merk, zodat ik later niet met garantie probleem zit.

Ik heb al een paar laptops gevonden waaronder:
ASUS ROG STRIX GL502VT-DS74
De Asus GL502 heeft alles waar ik naar zoek, maar ik kan het niet hier in Nederland vinden. Ik heb wel een Belgische site gevonden die het levert, ik vroeg me alleen af of het dan goed komt met de garantie?

Clevo P650RG
De Clevo kan ik zelf samen stellen om aan al mijn specificatie eisen te voldoen en hij wordt door Nederlandse sites verkocht. Alleen weet ik niet veel over het merk Clevo en de bouwkwaliteit van dit model. Ik kan er niet veel over vinden op het internet.

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb geleverd, maar als er nog vragen zijn dan kan ik die nog hieronder beantwoorden. Alvast bedankt voor al jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ASUS lijkt mij een mooie optie! Ik zou echter altijd bij een Nederlandse zaak willen bestellen en kan hem ook nog niet vinden...

Dit is mss ook een optie, wel zelf 8 gb geheugen bij plaatsen:

pricewatch: HP Omen 15-ax025nd

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:04:
De ASUS lijkt mij een mooie optie! Ik zou echter altijd bij een Nederlandse zaak willen bestellen en kan hem ook nog niet vinden...

Dit is mss ook een optie, wel zelf 8 gb geheugen bij plaatsen:

pricewatch: HP Omen 15-ax025nd
Bedankt voor de snelle reactie, deze laptop ziet er goed uit. Weetje toevallig ook hoe de gtx 965m vergelijkt met de gtx 970m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op youtube wat benchmarks bekeken en je kunt The Witcher 3 wat toch een zware game is zeer goed op High draaien. Echter is de 970m wel een stuk sneller/beter maar hangt er vaak ook een ander prijskaartje aan.

Met Clevo's heb ik helaas geen ervaring..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 19:00 ]