Op zoek naar nieuwe tv ter vervanging 42pfl8404h

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Beste Tweakers,

Ik zit momenteel een beetje in dubio.
Ik wil mijn huidige tv ( Philips 42pfl8404h ) gaan vervangen.
Het is de tv in de huiskamer waar voornamelijk tv, series via Mac mini en af en toe op gegamed via ps4 zal worden. Mijn budget zit ongeveer op 7 a 800 euro. In de eerste instantie zat ik te kijken naar 4k tv’s van 49 en 50 inch en na wat uitzoek werk kwam ik terecht bij het volgende model: Bravia KD-49X8005C. Ik heb de tv ook al bekeken en vond het beeld er goed uit zien. Wat me tegenhoud is dat de tv 50 hz is en dit volgens vele meningen op het internet toch niet helemaal fijn is.

In de huidige situatie zitten wij op ongeveer 2 meter van de tv af, heeft 4k dan wel zin op een beeldscherm van 49 inch? Zou ik dan niet beter een een 50 of 55 inch full HD kunnen halen met wat betere specificaties voor het zelfde geld? Het liefste zou ik wel voor een sony gaan ivm de beeldkwaliteit die erg erg mooi vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

FF, dat is toch het model met Ambilight?

Twijfel, 49 inch en 2 m zijn niet optimaal.
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

Films zijn vaak geen 60 Hz, dat is meer als jij je PS4 gebruikt en een game speelt ( GTA V komt niet verder dan 1080P). Ik ben wel benieuwd wat je met 4K wil doen?

[ Voor 31% gewijzigd door MedionAkoya op 09-08-2016 16:35 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
MedionAkoya schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:29:
FF, dat is toch het model met Ambilight?

Twijfel, 49 inch en 2 m zijn niet optimaal.
[afbeelding]

Films zijn vaak geen 60 Hz, dat is meer als jij je PS4 gebruikt en een game speelt ( GTA V komt niet verder dan 1080P). Ik ben wel benieuwd wat je met 4K wil doen?
Mijn huidige tv heeft ambilight ja, niet dat ik het veel gebruik. Hoef het eigenlijk ook niet meer bij nieuwe tv.
4K wilde ik eigenlijk als investering in de toekomst. Wanneer het mainstream word ik niet gelijk een nieuwe tv hoef te kopen.