Mediaplayer ziet HD niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik ga naar de camping en heb nog een AC Ryan liggen waar een HD in kan zodat ik wat films kan meenemen. Heb nog een 2 TB Samsung liggen en die heb ik erin gemonteerd maar de HD wordt niet meer herkend door de speler. Is volledig onzichtbaar. Ik kan hem ook niet formatteren met de speler.Nu kan ik me herinneren dat ik deze schijf met software volledig gewist heb, overschrijven met nulletjes/eentjes (weet niet meer welke). Kan dit de reden zijn dat hij onzichtbaar is/niet herkend en hoe herstel ik dit?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

AC Ryan ook aangesloten op pc (Win10) en daar ook onzichtbaar.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Zie hierboven

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Welke AC Ryan heb je?
Misschien is het een oudere versie die nog geen NTFS ondersteund, dan zal je hem in Windows als FAT32 moeten formatteren.
Of ondersteund hij alleen schijven tot 1TB o.i.d.

Hoe heb je je AC Ryan aangesloten op je PC???

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
AC Ryan HD 73100. Vreemde is dat deze schijf er altijd in heeft gezeten.

Heb de Ryan met bijbehorende datakabel op de USB van PC aangesloten. Op deze manier kon ik hem vroeger als externe HD zien om data over te pompen.

Ik zal eens even een kabel gaan opsnorren om de HD gewoon kaal aan de pc te hangen. Normaal gesproken moet de speler met een nieuwe HD zelf de melding geven dat hij eerst gaat formateren.

[ Voor 30% gewijzigd door 445033 op 09-08-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja dat lijkt mij inderdaad het beste om te beginnen. Als Windows hem ook niet herkent zal het aan de schijf zelf liggen.
Je kan hem misschien uit de behuizing halen en direct aan je pc koppelen?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Kan formatteren in mijn Synology ook? Heb daar nog een slot over en zo'n kabel heb ik niet paraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je kan het proberen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
IK heb volgens mij dezelfde in gebruik gehad en ook zonder HDD werkt ie meen ik nog.
Volgens mij heb ik die zelfs nieuwe zonder HDD gekocht in die tijd. Regelmatig een softwareupdate erop gegooid omdat het maar niet fijn wilde werken. Daarna alternatieve software erop gegooid en ineens werkte het wel naar behoren.

Pc even open schroeven, daar even aansluiten dan zie je het meteen of hij herkend wordt of niet.

Edit: ik had er Mediator firmware op staan (kon er net niet opkomen) Geen idee of het ding nog werkt. Ligt hier in de kast stof te happen :p

[ Voor 14% gewijzigd door Ad de Jong op 09-08-2016 15:42 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Heb tegenwoordig alleen nog maar een laptop. Ik steek hem eens even in mijn Synology.....

Edit: erin gedaan en Secure Erase opgestart. Schijf is dus wel zichtbaar in de Nas. Hopelijk na Erase ook in de mediaplayer.Vreemd blijft het.

[ Voor 45% gewijzigd door 445033 op 09-08-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Erase heeft niet geholpen. HD wordt nog steeds niet gezien in de Media Player. Iemand nog ideeën?
Pagina: 1