Gamescom ticket 2016 betrouwbaar??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.154 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-09 16:30
Ik heb zo laatst een Gamescom ticket voor 2016 op donderdag 18 augustus gekocht op een site genaamd Viagogo.nl , een soort ticketmarktplaats.

Heeft iemand ervaringen met deze site? Ook wil ik graag weten van mensen die het evenement eerder bezocht hebben of ook tickets hebben gekocht op deze site voor dit evenement of de tickets ook gebonden zijn aan je ID.

Heb geen zin om 5 uur te reizen, 2 uur in de rij te staan om vervolgens te horen te krijgen dat ik niet binnen kan omdat de kaartjes van iemand anders zijn.

Beste antwoord (via ChopperGunnerNL op 09-08-2016 15:18)

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 12:46
Dit gaat mijn 5e jaar worden voor de GamesCom, gelukkig afgelopen twee jaar op de woensdag mogen gaan.

Tot nu toe is mijn ID nooit gecontroleerd in combinatie met je ticket. Dus ook al zou die op een andere naam hebben gestaan zou dat nooit opgevallen zijn. Mijn ID moest ik alleen gebruiken bij het verkrijgen van een rode bracelet (18+).

Dit jaar kan wel zomaar anders zijn; ik heb een e-mail ontvangen van GamesCom dat de controles dit jaar strenger zijn, vooral op tassen en CosPlay attributen. Dus wellicht dat ze dit jaar wel controleren?

PSN RobinNova

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Laatst online: 30-09 12:46
Dit gaat mijn 5e jaar worden voor de GamesCom, gelukkig afgelopen twee jaar op de woensdag mogen gaan.

Tot nu toe is mijn ID nooit gecontroleerd in combinatie met je ticket. Dus ook al zou die op een andere naam hebben gestaan zou dat nooit opgevallen zijn. Mijn ID moest ik alleen gebruiken bij het verkrijgen van een rode bracelet (18+).

Dit jaar kan wel zomaar anders zijn; ik heb een e-mail ontvangen van GamesCom dat de controles dit jaar strenger zijn, vooral op tassen en CosPlay attributen. Dus wellicht dat ze dit jaar wel controleren?

PSN RobinNova

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Tja, een Tweaker die naar de Gamescom wil gaat natuurlijk met de Tweakers Express en dan is dit geen vraagstuk... ;)

De kaartjes zelf zijn niet persoonsgebonden in ieder geval als je dat bedoeld.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
bvk schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:58:
Tja, een Tweaker die naar de Gamescom wil gaat natuurlijk met de Tweakers Express en dan is dit geen vraagstuk... ;)

De kaartjes zelf zijn niet persoonsgebonden in ieder geval als je dat bedoeld.
Ik ga met een vriend, hij heeft zijn tickets via de Gamescom site gekocht maar ik was daar te laat mee dus kocht ik het op Viagogo.nl . We gaan overigens op een donderdag en omdat Tweakers Express op een andere dag rijdt, kon ik de Tweakers Express niet nemen,

Hoe graag ik het ook gewild had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 19:08
Ik vraag me af hoe de controle op woensdag met de trade visitor tickets verloopt...

Maar inderdaad toen ik er in 2013 was geen enkele vorm van ID check. Zolang de ticket geldig is (was ook op Donderdag) kan je gewoon binnen. Is ook veel te druk voor ID check, vooral met de extra beveiliging van dit jaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Zingo op 09-08-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Zingo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:40:
Ik vraag me af hoe de controle op woensdag met de trade visitor tickets verloopt...

Maar inderdaad toen ik er in 2013 was geen enkele vorm van ID check. Zolang de ticket geldig is (was ook op Donderdag) kan je gewoon binnen. Is ook veel te druk voor ID check, vooral met de extra beveiliging van dit jaar.
Vorig jaar werden wij op de woensdag in elk geval gecontrolleerd of de namen op de perskaarten klopten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Dit jaar controleren ze wel bij reguliere tickets, dit hebben ze tenminste wel aangekondigd. Vorig jaar was ik ook te laat, maar toen heb ik via eBay een Duits Saturn ticket gekocht, deze staan namelijk niet op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
BinaryRun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:10:
Dit jaar controleren ze wel bij reguliere tickets, dit hebben ze tenminste wel aangekondigd. Vorig jaar was ik ook te laat, maar toen heb ik via eBay een Duits Saturn ticket gekocht, deze staan namelijk niet op naam.
Ik heb gewoon een reguliere ticket gekocht op Viagogo.nl . Er staat op de ticket verder geen naam op of iets wat erop lijkt. Betekent dit dat ik dit jaar gecontroleerd wordt hierop? Ik sta er niet op te wachten om zoveel tijd te besteden hieraan en vervolgens bij de controle geweigerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
ChopperGunnerNL schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Ik heb gewoon een reguliere ticket gekocht op Viagogo.nl . Er staat op de ticket verder geen naam op of iets wat erop lijkt. Betekent dit dat ik dit jaar gecontroleerd wordt hierop? Ik sta er niet op te wachten om zoveel tijd te besteden hieraan en vervolgens bij de controle geweigerd te worden.
Nee, dan hoef je je geen zorgen te maken. Dat is een zogenaamd Saturn ticket, dit zijn de enigste zonder naam en zullen dan ook geen probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
BinaryRun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:48:
[...]

Nee, dan hoef je je geen zorgen te maken. Dat is een zogenaamd Saturn ticket, dit zijn de enigste zonder naam en zullen dan ook geen probleem geven.
Thanks, dit stelt me zeer gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 19:40
Er zijn intussen weer tickets te koop op de Gamescom website: http://www.gamescom-colog...e-fair/ticket_2/index.php

Dit omdat er schijnbaar veel ticket tegoedbonnen niet zijn gebruikt.

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 19:40
Zelf ben ik op de zondag gegaan met een gematigd, gepersonaliseerd PDF-ticket van iemand anders. Er wordt echt helemaal niet gekeken of je wel student of die persoon bent. Even snel scannen en that's it. Volgend jaar verwacht ik niet anders :)

You will understand energy and you will be happy.

• RDNZL
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:18
En kwamen jullie binnen met de viagogo ticket/barcode?

Bensimpel

Positieve meneer

RDNZL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:48:
En kwamen jullie binnen met de viagogo ticket/barcode?
Je weet dat je reageert op een topic uit 2016 he? :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• RDNZL
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:18
Ja. Maar dit is elk jaar een topic ;-)

Verwijderd

RDNZL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:51:
Ja. Maar dit is elk jaar een topic ;-)
Blijkbaar niet. Anders had er in 2017 en 2018 ook wel iemand dit topic een kick gegeven

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik denk dat het antwoord van Kronos de situatie wel goed omschrijft, dus het topic gaat nu dicht want zo'n oud topic kicken voor zoiets als dit is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.