Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel: weergeven "lastmodified time" van ander bestand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

hopelijk is er iemand die mij kan helpen, want ik kom er niet uit:

Ik wil in een cel in een Excelfile (Office 2013) de tijd+datum laten zien van een ander bestand op de schijf..

Met VB lukt het wel om de lastsaved of lastmodified date/time van dezelfde Excelfile te laten zien, maar het gaat juist om de eigenschappen van een andere file.

Via de functie =lastsaved() krijg ik wel de gegevens van de actieve excelfile. Dit lukt dus niet voor een andere excelfile.

Ik verwacht dat de oplossing zit in Visual Basic om objectgegevens op te roepen, maar hoe precies?

Iemand een idee welke variabelen op te roepen?

Mijn dank is (op voorhand) al erg groot!

Gr. Wouter

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 14:17 . Reden: Corrigerende tik door Hero of Time ]

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welkom op GoT. Er wordt hier verwacht dat men eerst zelf gaat zoeken naar een oplossing van het probleem, dit traject voorlegt met wat je hebt gevonden, voorbeelden en wat of waarom het niet werkt. Het is dus niet de bedoeling om een probleem te omschrijven, je vraag te dumpen en maar wachten totdat anderen het voor je oplossen.

Lees de Het algemeen beleid #quickstart nog eens door en vul je begin post aan met je eigen onderzoek.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Je kan een stukje vbs plakken in een vb-module. Dan kan je die functie zo gebruiken op je werkblad. Op de site van Microsoft staat precies dat stukje code dat je moet hebben.

Hoe groot is je werkblad eigenlijk? Staan die files op het netwerk? Hij gaat namelijk van elke file een 'object' maken en daar lees je dan een eigenschap van uit.
Om eerlijk te zijn weet ik niet wat het doet als je een excel-blad met 50.000 records op die manier opent.

[ Voor 44% gewijzigd door Witte op 10-08-2016 09:51 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel @Witte. Ik heb even gekeken en ben eruit. Met een stukje VB inderdaad:

-------------
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)

Sheets("blad1").Range("A1").Value = Now

End Sub
-------------