Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk opzoek naar een apparaat om gewoon Netflix te spelen. Ik dacht eerst misschien aan een Android Box (Mygica) maar die zijn in vergelijking met een 3rd gen Apple TV nog redelijk duur.

Feel free om nog andere suggesties te geven maar momenteel lijkt de 3rd gen Apple TV mij het interessants om gewoon Netflix te kijken en evt eens een film te huren of dergelijke.

Ik heb momenteel mijn speakers via een optische kabel aangesloten op mijn tv. Als ik dan de Apple TV aansluit op mijn tv met HDMI, gaat dan het geluid ook door mijn tv en dus de optische kabel die in de tv zit? (niet de Apple TV)

Een andere vraag is nog, hoe zit het met de support van de Apple TV? kan hij qua content (zolang het gewoon 1080p is) nog lang mee? Ik zie niet echt redenen om €100 meer te geven aan een Apple TV 4?

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-08-2016 12:55)

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 22:21
Als je zo redeneert, kijk dan ook eens naar :

pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Als het puur voor netflix is, dan is de ATV3 een prima keuze.

Heb je ook een Apple foon, of een Android? Indien android zou een chromecast ook een handige optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf een Android maar een chromecast vind ik niet zo interessant omdat ik dan altijd gebruik moet maken van mijn telefoon, liever een stand-alone device met afstandsbediening.

Ik heb inmiddels nog wat opzoekwerk gedaan en eigenlijk wordt de Apple TV 4 toch ook wel interessant als ik alles optel. Praktisch gezien is het een kabel en een optische splitter minder (bij Apple TV 3 zou ik een extra optische kabel moeten aansluiten naast die op mijn TV aangezien de HDMI interface geen ARC heeft).

Als je die kost erbij telt (een 30 euro) wordt het verschil met de Apple TV 4 nog maar €60 en dan heb je toch ook 32GB ten opzichte van 8GB storage. Plus je kan ook nog zelf kiezen welke apps je installeert.

Ik denk er dus sterk over na om toch da ATV4 te nemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Als je zo redeneert, kijk dan ook eens naar :

pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de Nvidia Shield geworden :) , thx voor de tip! Apparaat biedt eigenlijk ook veel meer dan de ATV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Om zelf geen topic aan te moeten maken stel ik mijn vraag even hier.

Ik ben naar hetzelfde op zoek om eerlijk te zijn, had gedacht aan een 2dehands apple tv 2 die voornamelijk zal moeten dienen voor Netflix, echter had ik er wel graag popcorntime op gehad ook. Mijn mobiel is een iPhone 6S+

Ik heb echter nog nooit een apple tv gehad, iemand die me kort en bondig kan vertellen wat wel en wat niet kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

killerbie schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:36:
Om zelf geen topic aan te moeten maken stel ik mijn vraag even hier.

Ik ben naar hetzelfde op zoek om eerlijk te zijn, had gedacht aan een 2dehands apple tv 2 die voornamelijk zal moeten dienen voor Netflix, echter had ik er wel graag popcorntime op gehad ook. Mijn mobiel is een iPhone 6S+

Ik heb echter nog nooit een apple tv gehad, iemand die me kort en bondig kan vertellen wat wel en wat niet kan?
Popcorntime gaat je niet lukken. Een atv 2 is te jailbreaken, daar zou het in theorie kunnen maar die zijn haast niet te vinden plus max 720p output. Een atv 3 doet 1080p, evenals een atv 4. Op de 3 kun je geen apps installeren, op de 4 wel maar dan alleen via de app store. En daar staat geen popcorntime bij.

Wat wel kan, is popcorntime op je laptop en dan casten via Airplay naar je atv. Maar goed, dat is niet optimaal.

Netflix is een standaardapp op alledrie de atv's, dus dat werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Icephase schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:44:
[...]

Popcorntime gaat je niet lukken. Een atv 2 is te jailbreaken, daar zou het in theorie kunnen maar die zijn haast niet te vinden plus max 720p output. Een atv 3 doet 1080p, evenals een atv 4. Op de 3 kun je geen apps installeren, op de 4 wel maar dan alleen via de app store. En daar staat geen popcorntime bij.

Wat wel kan, is popcorntime op je laptop en dan casten via Airplay naar je atv. Maar goed, dat is niet optimaal.

Netflix is een standaardapp op alledrie de atv's, dus dat werkt zonder problemen.
Thx voor de snelle info, op dit moment doe ik, de laptop met HDMI voor netflix maar soit. Zal eens kijken of ik ergens eentje goedkoop kan scoren om voor netflix te gebruiken (3de wereld probleem hier hehe)
Pagina: 1