De beste vervanging van huidige tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Jammer maar helaas, onze Smart TV van Samsung houdt er na ruim 2 jaar al mee op. Belachelijk natuurlijk voor zo'n jong apparaat, maar dat is een andere discussie. Repareren is geen optie, want nakijkkosten €40, onderdelen min. €60 en minimaal 2 x uurloon monteur à €50/h is niet reëel(minimaal rond de €200 reparatiekosten voor het goedkoopste te repareren onderdeel dus).

Ik zoek een?
Ik zoek een Smart TV die gelijk is aan dan wel beter is dan mijn huidige TV, de Samsung UE32F5300.
Er moeten minimaal 3 apparaten door middel van HDMI gelijktijdig aangesloten kunnen worden. Scart-aansluiting of VGA zou ook fijn zijn. Hij moet minimaal ingebouwde decoders hebben voor digitale kabeltv(DVB-C[2?]), etherontvangst(DVB-T[2?]), satellietontvangst(DVB-S[2?]) is een pré. Uiteraard moet hij ook een ethernet aansluiting hebben. LED scherm zou wel fijn zijn, want het energieverbruik is met huidige (LED) tv laag. Uiteraard minimaal Full HD beeld en niet minder dan 32inch. Ik twijfel over 4K, aangezien er nog amper 4K content beschikbaar is en de tv-zenders voor een deel de stap naar (Full)HD nog moet maken.
Aanvulling: Ik zou het héél fijn vinden als de toekomstige tv een langere levensduur heeft dan 2 à 3 jaar.

Wat is je budget?
Het budget is een schatting, ik denk dat €500,00 genoeg moet zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kanalen te ontvangen, media van externe apparatuur af te spelen(DVD-speler, satdec) en multimedia diensten mee te gebruiken door middel van (de)installeerbare apps(denk aan tune-in radio, Youtube, RTL, Smart IPTV, etc). Ook wil ik lokale bestanden zoals van een NAS, harddisk, smartphone kunnen streamen.

Qua software maakt het me niet zoveel uit, zolang er maar apps op te zetten of te veranderen zijn. Één van de apps die ik erop wil installeren is een app om iptv zenders te bekijken. Ik ben zelf Tizen gewend en daar zat standaard "Smart iptv" in geinstalleerd, waarover ik wel te spreken ben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf wat rondgekeken bij de grotere electronicazaken:
  1. SAMSUNG UE32J5200A, €299 bij Mediamarkt. LED, FullHD, 32inch. Maar 2xHDMI
  2. SAMSUNG UE40J6200, €500 bij Mediamarkt LED, FullHD, 40inch. 4xHDMI
  3. SAMSUNG UE40JU6000W, €519 bij Mediamarkt, Geen LED, 4K, 40inch. 3xHDMI, met zijpootjes die me niet aanstaan.
  4. PHILIPS 43PUS6401/12 €549 bij Mediamarkt, Geen LED, 4K, 43inch, DVB-T2,DVB-S2 en DVB-C met AndroidTV en 4HDMI
Aanvullingen of tips zijn natuurlijk welkom d:)b

Welke vragen heb je hier nog over?
  • Zit er tegenwoordig nog veel verschil in verschil is energieverbruik tussen LED en nonLED TV's?
  • Ik heb ervaring met Android als OS voor smartphone, maar niet met AndroidTV voor op mijn tv. Kan ik ervan uitgaan dat het ongeveer hetzelfde werkt en heb ik op AndroidTV ook toegang tot Play market, om een IPTV app te installeren?
  • Wat vinden jullie, is 4K een nuttige aanvulling om mee te nemen bij aanschaf van een nieuwe TV of niet?
  • Waar (bij welk merk) moet je tegenwoordig zijn als je een tv zoekt met lange levensduur?
  • Heeft het zin om aanvullende garantie te nemen bij aanschaf, zodat je bij stukgaat na 3 jaar of zoiets gratis reparatie/nieuw toestel krijgt?
Aanvulling
Het is evt. ook mogelijk om een mediaspeler met ongeveer dezelfde (smart)functies te adviseren.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik zou toch eens proberen om bij de verkopende partij van je "oude" televisie verhaal te gaan halen. Je mag van een TV verwachten dat hij langer dan 2,5 jaar mee gaat. Ook al heb je maar 2 jaar garantie, dat ontslaat de fabrikant/verkoper niet van zijn plicht om een deugdelijk product te leveren. In het kader van coulance zou er wat mogelijk moeten zijn.

Volgens mij is er zelfs een wettelijk kader hiervoor, maar daar ben ik niet helemaal in thuis.

[ Voor 0% gewijzigd door Flimovic op 09-08-2016 12:24 . Reden: typo ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Flimovic schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:23:
Ik zou toch eens proberen om bij de verkopende partij van je "oude" televisie verhaal te gaan halen. Je mag van een TV verwachten dat hij langer dan 2,5 jaar mee gaat. Ook al heb je maar 2 jaar garantie, dat ontslaat de fabrikant/verkoper niet van zijn plicht om een deugdelijk product te leveren. In het kader van coulance zou er wat mogelijk moeten zijn.

Volgens mij is er zelfs een wettelijk kader hiervoor, maar daar ben ik niet helemaal in thuis.
Bedankt voor je reactie.

Ik ben al meerdere keren bij de verkopende partij langsgegaan en heb zelfs met de klantenservice gebeld, maar het enige wat ze kunnen doen is benadrukken dat ik toch echt een paar maanden terug had moeten komen voor garantie of inruil. Tegelijk proberen ze je een nieuw toestel met useless accessoires aan te smeren. Samsung zelf zegt dat ik evt. een (kleine) inruilkorting kan krijgen maar de verkopende partij wil daar niet aan beginnen.

Een ander punt is dat de verkopende partij een erg klein aanbod heeft. Als ik al korting zou krijgen, dan zou dat alleen op dat aanbod zijn en daar heb ik helemaal niks passend tussen zien staan...

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 09-08-2016 14:20 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dit zou moeten afgehandeld worden rechtstreeks via samsung, echter houden zij dan de boot af.
Heb zelf ook zoiets met ze gehad, uiteindelijk heeft de verkoper alles op zich genomen toestel ingeruild, geld terug.
Samsung bleef volgens mij hier aardig in gebreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

timmie1 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik ben al meerdere keren bij de verkopende partij langsgegaan en heb zelfs met de klantenservice gebeld, maar het enige wat ze kunnen doen is benadrukken dat ik toch echt een paar maanden terug had moeten komen voor garantie of inruil. Tegelijk proberen ze je een nieuw toestel met useless accessoires aan te smeren. Samsung zelf zegt dat ik evt. een (kleine) inruilkorting kan krijgen maar de verkopende partij wil daar niet aan beginnen.

Een ander punt is dat de verkopende partij een erg klein aanbod heeft. Als ik al korting zou krijgen, dan zou dat alleen op dat aanbod zijn en daar heb ik helemaal niks passend tussen zien staan...
Hier nog iets meer informatie hierover:
http://www.consumentenbon...e/buiten-garantietermijn/

Succes!

Steam/Discord: Flimovic