Oude Thrustmaster force feedback, geeft geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-08 13:02
Mijn vraag
Weet iemand van jullie wat ik eraan kan doen om het usb signaal wel door te laten komen/wel een signaal te laten geven? Of kan ik mijn oude stuur beter bij het afval mikken en nooit meer naar omkijken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik mijn stuur aansluit en dan hard heen en weer ga sturen hoor je wel het geluid van windows dat er een apparaat is aangesloten. Echter stopt het daar. Ook het kleine rode LED lampje voor op het stuur brand als ik heen en weer ga sturen.

Ik heb geen adapter kunnen vinden, dus mijn tweede is of die echt nodig is voor het stuur of dat die alleen voor de force feedback is?

Beste antwoord (via wobelaar op 22-11-2017 13:55)

• ReMiOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09-2024
Zo heb ik mijn Guillemot Force Feedback Wheel (Thrustmaster) onder windows 10 64bit werkend gekregen.

Download de volgende
Guillemot_RaceLeaderFFBWheel_XP_Vista_Seven(SP1)_v2.8.1 van http://www.mediafire.com/?pcapt72i294a1hw

Mochten er verkeerde drivers op staan kan het zijn dat je een BSOD met de melding KMODE_EXCEXPTION_NOT_HANDLED krijgt zodra je het stuur aansluit.

Hiervoor moet je eerst de oude drivers verwijderen met Driver Explorer: https://github.com/lostin...rer/releases/tag/v0.8.4.2
verwijder:
- gimw2spa.inf
- gimw2enu.inf
- gimw2dut.inf
- thru2.inf
- thru1.inf
- wheel1.inf
- wheel2.inf

Start nu het systeem opnieuw op met "shutdown.exe /r /o /f /t 0" of <SHIFT>-Restart

Kies nu <Problemen Oplossen> - <Opstart Instellingen. - <Opnieuw opstarten> - <7. afdwingen van stuurprogrammahandtekening uitschakelen>

Start nu de "Install.exe" als ADMINISTRATOR (uit Guillemot_RaceLeaderFFBWheel_XP_Vista_Seven(SP1)_v2.8.1)
en installeer de drivers.

Als er bij de installatrie van de driver de melding komt dat de HASH niet klopt
verwijder dan de regel "CatalogFile= SaiFF04.cat" in de inf file wheel1.inf, wheel2.inf, thru1.inf en thru2.inf

Daarna werkt het stuurtje :)

P.S. deze heb ik
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/00027455-photo-volant-thrustmaster-force-feedback-gt-racing-wheel.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ReMiOS op 14-11-2017 22:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begin eens te melden welk stuur je exact hebt (typenummer) en welke windows versie je draait. En zoek ook even in de manual (al dan niet online, google is your friend) of die adapter noodzakelijk is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ja, je hebt minimaal een adapter nodig.....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
windows 8/10 en een driver uit jaar kruik die niet meer gesigned is met geldig certificaat.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
The Eagle schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:29:
Begin eens te melden welk stuur je exact hebt (typenummer) en welke windows versie je draait. En zoek ook even in de manual (al dan niet online, google is your friend) of die adapter noodzakelijk is.
Goed, ik zie niet bepaald een typenummer... Maar hetgeen wat op de onderkant staat is:
- Thrustmaster Force feedback Racing Wheel
-Gim Ref: 2960389
-S/N 0102009382

Ik gebruik windows 10.

Ook heb ik de manual op gezocht al staat daar niets in over een adapter... Alleen sluit hem aan en tadaa! het werkt (kort samengevat dan ;)). Maar zoals @Breezers al zei: 'ja je hebt een adapter nodig...'
Ik ga er dus vanuit dat ik er één nodig heb... Echter heb ik wel een adapter van 16 volt gevonden, op internet staat dat hij 18 volts nodig heeft dus fingers crossed.

Update: Het werkt niet... ik heb dus of een grotere adapter nodig of er is iets anders aan de hand.

Update 2: Het doet wel iets, het stuur draaien gaat aanzienlijk zwaarder met de adapter aangesloten dan zonder. Het lijkt dus al ergens heen te gaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door wobelaar op 09-08-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
diehard889 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:40:
windows 8/10 en een driver uit jaar kruik die niet meer gesigned is met geldig certificaat.
Klopt inderdaad, maar goed aan een driver heb je toch weinig als het stuur niet eens wordt gezien door de computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
wobelaar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Klopt inderdaad, maar goed aan een driver heb je toch weinig als het stuur niet eens wordt gezien door de computer...
ja en nee, als je driver in beginsel niet goed is gaat windows hem ook niet herkennen.

is het deze ?
https://nl.hardware.info/reviews/368/4/force-feedback-racesturen-vergelijkingstest-thrustmaster-force-feedback-racing-wheel

denk dat je toch nog even je adapter moet gaan zoeken ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Inderdaad die is het!

En een adapter van 20 Volt dan maar? of 18 Volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
Dat van die adapter weet niet niet precies meer, dan moet ik op zolder gaan kijken :D

hij lijkt een beetje op deze, kan ik me herinneren(qua sticker dan)
http://www.outletpc.com/c...neId=eyInsets&modal=false

*disclaimer, weet niet of de specs overeen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Haha, tja vrijwel alle ac/dc adapters zien er zo uit ;).

Ik heb net eventjes het huis doorzocht helaas is het enige dat in de buurt komt een 16 V adapter waar hij dus weinig mee doet (niets dus). Volgende week zaterdag is er een rommelmarkt in het dorp waar ik woon dus dan zal ik eerst daar wel even tussen zoeken of ze iets hebben, qua adapters.

In de tussentijd zal ik het met mijn andere zeer goedkope stuurtje moeten doen :P

Dus ik zou zeggen tot volgende week zaterdag!
Dan zullen we te horen/zien krijgen of het met een adaptertje gefixed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:35
wobelaar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Goed, ik zie niet bepaald een typenummer... Maar hetgeen wat op de onderkant staat is:
- Thrustmaster Force feedback Racing Wheel
-Gim Ref: 2960389
-S/N 0102009382

Ik gebruik windows 10.

Ook heb ik de manual op gezocht al staat daar niets in over een adapter... Alleen sluit hem aan en tadaa! het werkt (kort samengevat dan ;)). Maar zoals @Breezers al zei: 'ja je hebt een adapter nodig...'
Ik ga er dus vanuit dat ik er één nodig heb... Echter heb ik wel een adapter van 16 volt gevonden, op internet staat dat hij 18 volts nodig heeft dus fingers crossed.

Update: Het werkt niet... ik heb dus of een grotere adapter nodig of er is iets anders aan de hand.

Update 2: Het doet wel iets, het stuur draaien gaat aanzienlijk zwaarder met de adapter aangesloten dan zonder. Het lijkt dus al ergens heen te gaan :P
Die thrustmaster force feedback racing wheel, is volgens mij precies dezelfde als de Guilemot Force Feedback racing Wheel. Ik heb deze vroeger ook gehad en Guillemot heeft thrustmaster volgens mij destijds overgenomen. Nu kwam ik deze post tegen bij de buren:
https://nl.hardware.info/...dback-racing-wheel.59896/

Daar wordt het een en ander uitgelegd over de adapter, miss helpt het je in je zoektocht.

EDIT: dr zijn ook gewoon drivers te vinden voor windows 10, dus die kan je ook proberen

[ Voor 53% gewijzigd door dokteronline op 09-08-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Oké! Bedankt man ga ik zeker gebruiken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ReMiOS
Zo heb ik mijn Guillemot Force Feedback Wheel (Thrustmaster) onder windows 10 64bit werkend gekregen.

Download de volgende
Guillemot_RaceLeaderFFBWheel_XP_Vista_Seven(SP1)_v2.8.1 van http://www.mediafire.com/?pcapt72i294a1hw

Mochten er verkeerde drivers op staan kan het zijn dat je een BSOD met de melding KMODE_EXCEXPTION_NOT_HANDLED krijgt zodra je het stuur aansluit.

Hiervoor moet je eerst de oude drivers verwijderen met Driver Explorer: https://github.com/lostin...rer/releases/tag/v0.8.4.2
verwijder:
- gimw2spa.inf
- gimw2enu.inf
- gimw2dut.inf
- thru2.inf
- thru1.inf
- wheel1.inf
- wheel2.inf

Start nu het systeem opnieuw op met "shutdown.exe /r /o /f /t 0" of <SHIFT>-Restart

Kies nu <Problemen Oplossen> - <Opstart Instellingen. - <Opnieuw opstarten> - <7. afdwingen van stuurprogrammahandtekening uitschakelen>

Start nu de "Install.exe" als ADMINISTRATOR (uit Guillemot_RaceLeaderFFBWheel_XP_Vista_Seven(SP1)_v2.8.1)
en installeer de drivers.

Als er bij de installatrie van de driver de melding komt dat de HASH niet klopt
verwijder dan de regel "CatalogFile= SaiFF04.cat" in de inf file wheel1.inf, wheel2.inf, thru1.inf en thru2.inf

Daarna werkt het stuurtje :)

P.S. deze heb ik
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/00027455-photo-volant-thrustmaster-force-feedback-gt-racing-wheel.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ReMiOS op 14-11-2017 22:38 ]

• ReMiOS
Ik heb de driver een beetje aangepast, zodat nu ook de keypad knoppen op het stuur goed werken
Download deze driver en start "Install.exe" als ADMINISTRATOR en kies <Thrustmaster>
https://www.mediafire.com...ndows_10_64bit_Driver.rar

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Yucon

*broem*

adapters van laptops zijn vaak 19,5v. Misschien kun je een oude daarvan van het juiste stekkertje voorzien.

• ReMiOS
Aangezien dat het rode lampje wel brandt en het Windows USB geluid wel komt,
zal het eerder een driver probleem zijn ...

Bij mij was het in eerste instantie exact hetzelfde

• djdiablo84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 12:57
Hey beetje laat misschien maar ik heb dit zelfde stuurtje laatst gehad.
En inmiddels alles geprobeerd hem aan de praat te krijgen.
Het stuurtje word herkend in Windows 10 pro x64 maar ik kan geen goed werkende driver vinden.

Ik heb de sugesties eerder in de topic tot de letter gevolgd
Maar helaas BSOD naar BSOD.
Ik heb zelfs geprobeerd windows xp op een schijf te zetten en daar proberen de spellen zo als project cars te draaien.
Of zeg ik nu iets heel doms?

Mijn Kenis in pc's ligt voornamelijk op hardware.

Setup:
Asus maximus vi extreme
I5 4670k
16gb geil ddr3
Asus strix gtx 1080

Wie kan mij in de juiste richting sturen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Sorry voor mijn late antwoord, maar bij mij lukte het volgens mij om de drivers via de 'safe-mode' van windows te installeren... Echter heb ik geen idee meer hoe dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoekieTweaker
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-08 22:07
ReMiOS schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:17:
Ik heb de driver een beetje aangepast, zodat nu ook de keypad knoppen op het stuur goed werken
Download deze driver en start "Install.exe" als ADMINISTRATOR en kies <Thrustmaster>
https://www.mediafire.com...ndows_10_64bit_Driver.rar
Ik heb dit stuur én deze driver geïnstalleerd. Het stuur werkt prima. Alleen het gaspedaal niet. Deze 'geeft door' dat bij gas los er volgas gegeven wordt en vice versa. Hoe krijg ik dat gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ReMiOS schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:47:

Download de volgende
Ik heb (alleen) deze driver geïnstalleerd in Windows 10 x64 met de laatste juni 2019 updates en tijdens installatie gekozen voor de Guillemot versie (die heb ik namelijk).

Werkte meteen tot mijn verrassing, zonder verdere stappen uit te hoeven voeren. Ook Force Feedback werkt perfect in F1 2018 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Hebben jullie ook de 2 extra direction-pads op het stuur werkend gekregen? Die worden bij mijn niet gedetecteerd.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quioz007
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb het stuur werkend gekregen met de aanwijzingen uit dit topic. Nu vraag ik mij af of het ook mogelijk is om het stuur te calibreren. Volgens mij moet dat kunnen met dit tooltje, maar hier kan ik de installatie niet van vinden. http://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00048.pdf
Pagina: 1