Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 06:18
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag die ongetwijfeld al eens vaker is gesteld, maar die ik graag opnieuw zou willen stellen om 100% zekerheid hierover te krijgen.

Het betreft het tracken van een telefoon(nummer).

De vraag is of het mogelijk is om een (Android) telefoon (nummer) te tracken zonder dat iemand dit weet, zonder dat er een applicatie daarvoor op de telefoon is geinstalleerd (tot zover duidelijk is).

Als dit mogelijk is, is het mogelijk om hierachter te komen of dit ook bij iemand gebeurt, en wat zijn de opties om dit tegen te gaan en voortaan te voorkomen.

Het betreft dus een android telefoon met een nederlandse nummer en een abonnement bij een nederlandse provider.

De reden dat ik dit vraag is omdat dit hoogst waarschijnlijk bij een bekende van mij gebeurt en die bekende niet weet dat die hiermee aan moet.

Alvast bedankt voor jullie tijd en ik hoop spoedig wat te horen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 18:19
nope, en tevens illegaal...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij de standaard functionaliteit hiervoor in android komt er op de betreffende telefoon een melding dat deze is getraceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:10
Tracken in welke hoedanigheid? Want een standaard functie van Google is de locatie historie. Heb je het wachtwoord van het gebruikte Google account dan kan je inloggen en kijken waar de telefoon is geweest. Per dag, per uur.

Mooi netjes gepresenteerd in Google maps. Heb je dus geen app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
Als je toegang hebt tot de gmail credentials kan je een boel, zoals hierboven beschreven de locatie historie (welke wel aan moet staan). Of als je hier inlogt zie je de huidige locatie als het toestel online is (anders de laatst bekende positie): https://www.google.com/android/devicemanager.

Ongeacht de (wellicht) juiste motieven om andere methoden te achterhalen, kunnen we die niet hier bespreken. Via apps zijn er ongetwijfeld nog talloze mogelijkheden en zelfs buiten apps zou is er ongetwijfeld nog een boel mogelijk.

Deze gaat op slot om discussies over illigale zaken te voorkomen.

Strava

Dit topic is gesloten.