Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Processor keuze..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lang heb ik getwijfeld of ik het hier zou vragen, toch doe ik het maar want ik zoek al een maand en ben er wel klaar mee :)

Ik zoek een laptop voor op reis moet dus klein en compact zijn en een grote hdd zodat ik geen draagbare hdd mee moet sjouwen.

Onder de 14 inch, plat (dun)
Full hd hoeft niet
Onder de 500 euro.

Tot aan hier lukt het mij nog redelijk. Maar dan kom ik bij de processor..

Voor 600 euro heb ik alles wat ik wil met een ï3
En voor 350/500 heb ik alles wat ik wil met een celeron processor.

Ik doe van alles met de laptop, van films kijken tot Photoshop (proberen) het hoeft niet de snelste te zijn.

Mijn vraag is: wat zou ik doen ï3 voor flink wat mee geld of een celeron of misschien sla ik nog een processor over?

En misschien kijk ik op de verkeerde plek maar welke sites kijken jullie? Of mag ik dat niet vragen .

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
Tussen de Celerons en de i3's heb je ook nog Pentiums.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:37:

En misschien kijk ik op de verkeerde plek maar welke sites kijken jullie? Of mag ik dat niet vragen .
Tweakers ;)
wat voor andere sites heb je nog nodig?
Hebben we hier een hele mooie pricewatch voor, in combinatie met reviews.

Als je iets wil doen met photoshop dan is een i3 toch al snel aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
En zonder Photoshop? Ik neem de laptop mee naar zuid Amerika voor een jaar en wil niet met te dure spullen rondlopen... Maar wil ook niet een laptop kopen die al oud is als ik de winkel uit loop.

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een laptop om in avondonderwijs de richting informatica aan te vatten en ook voor dagdagelijks gebruik.

Mijn vereisten zijn:

8gb ram
Een SSD

En voor de rest heb ik over de huigige markt enorm weinig kennis, wat kunnen jullie mij aanraden met een budget van 500-600€?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:02:
Ik ben ook op zoek naar een laptop om in avondonderwijs de richting informatica aan te vatten en ook voor dagdagelijks gebruik.

Mijn vereisten zijn:

8gb ram
Een SSD

En voor de rest heb ik over de huigige markt enorm weinig kennis, wat kunnen jullie mij aanraden met een budget van 500-600€?
Open je eigen topic even, het topic van iemand anders kapen wordt niet erg op prijs gesteld en werkt enorm verwarrend. Lees ook het beleid eerst voor je een topic opent.

@TS: Als je geen photoshop gebruikt en verder alleen een beetje internet en films kijkt dan zijn die celerons snel genoeg. Verwacht voor dat geld geen snelheidsmonster.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 09-08-2016 13:05 ]

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Dat ligt er ook wel een beetje aan wat voor celeron het is. Een n3000 is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een 3955u.

Verwijderd

Topicstarter
LukasW schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:11:
Dat ligt er ook wel een beetje aan wat voor celeron het is. Een n3000 is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een 3955u.
Ja hier ligt het pijnpunt denk ik! Als ik zoek kom ik voornamelijk n3050 tegen, is dit een beetje wat? Of moet ik hoger gaan zoeken. Pff lastig dit.

• LukasW
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Ja hier ligt het pijnpunt denk ik! Als ik zoek kom ik voornamelijk n3050 tegen, is dit een beetje wat? Of moet ik hoger gaan zoeken. Pff lastig dit.
Ik heb alleen ervaring met een n3150 (vergelijkbare kloksnelheid, maar dan 4 cores). Films kijken is sowieso geen probleem. Browsen gaat aardig, maar grote pagina's en pagina's met veel afbeelding en advertenties doen er vrij lang over om in te laden. Photoshop heb ik daarop niet geïnstalleerd, maar dat lijkt me niet fijn werken.

Natuurlijk liggen de prestaties ook aan de rest van het systeem. Die low-end celerons worden vaak gecombineerd met 2GB ram en 32GB flash opslag. In dat geval wordt het systeem erg traag wanneer je enkele tabbladen in de browser open hebt en 32GB opslag zit ook zo vol.

Heb je al bepaalde laptops gezien die je iets lijken?

Verwijderd

Topicstarter
LukasW schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Ik heb alleen ervaring met een n3150 (vergelijkbare kloksnelheid, maar dan 4 cores). Films kijken is sowieso geen probleem. Browsen gaat aardig, maar grote pagina's en pagina's met veel afbeelding en advertenties doen er vrij lang over om in te laden. Photoshop heb ik daarop niet geïnstalleerd, maar dat lijkt me niet fijn werken.

Natuurlijk liggen de prestaties ook aan de rest van het systeem. Die low-end celerons worden vaak gecombineerd met 2GB ram en 32GB flash opslag. In dat geval wordt het systeem erg traag wanneer je enkele tabbladen in de browser open hebt en 32GB opslag zit ook zo vol.

Heb je al bepaalde laptops gezien die je iets lijken?
Ik begrijp waar ik een beetje naar moet kijken nu.... mag ik je advies vragen over deze?

http://www.laptopshop.nl/...-aspire-es1-331-c2x5.html

• LukasW
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:26:
[...]

Ik begrijp waar ik een beetje naar moet kijken nu.... mag ik je advies vragen over deze?

http://www.laptopshop.nl/...-aspire-es1-331-c2x5.html
Tja.. hoewel het scherm een lage resolutie heeft schijnt hij wel vrij helder te gaan. De accuduur zou ook goed zijn. Ik denk wel dat deze met de n3050 en dan ook nog zonder ssd erg traag gaat zijn. Hier een review: http://www.notebookcheck....book-Review.150777.0.html

Als je echt een 13" wil hebben met veel opslag (wat is veel?) heb je weinig keuze.

Deze (pricewatch: Lenovo E31-70 80KX015RMH is een stuk sneller, maar heeft weer een minder helder scherm en een kortere accuduur. Lijkt me ook niet ideaal dus en hij is sowieso nergens leverbaar.

Een maatje groter is dit (https://tweakers.net/product/480695/medion-akoya-s4219-i2/) een van de weinigen met ssd en hdd. De processor is ietsje sneller dan de door jou genoemde acer en deze heeft wel een full HD scherm. Echter gaat het scherm niet zo helder en is de accuduur ook korter. Review: http://www.notebookcheck....19-Notebook.168751.0.html

Deze (pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80N4012GNX) is net wat boven budget, maar heeft wel een fatsoenlijke processor en een full HD ips scherm. Ook deze gaat echter niet zo helder en de accu is wederom matig. Hier een redelijk positieve review van Tweakers zelf: reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2016 De review gaat wel over een versie met ssd, maar ik neem aan dat dat te weinig opslag is voor je.

Als accuduur belangrijk is zou deze nog wat kunnen zijn: pricewatch: HP ProBook 430 G3 W4Q05ES Stevige behuizing, goed toetsenbord, processor goed genoeg. Scherm is qua helderheid en resolutie echter vrij slecht, hij is net wat boven budget en ik neem aan dat hij met 128gb opslag al afvlalt. Als de laptop veel te verduren krijgt en alsnog redelijk licht moet zijn echter niet zo gek. Hier een review: http://www.notebookcheck....book-Review.154359.0.html

Van de bovenstaanden zou ik voor de lenovo yoga 500 kiezen, maar ik denk dat er miaschien fijnere keuzes zouden zijn als je genoegen zou nemen met een 128gb ssd en een 15.6" scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door LukasW op 09-08-2016 18:34 ]

• LukasW
- oeps dubbel gepost -

[ Voor 98% gewijzigd door LukasW op 09-08-2016 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nice!! Dank je wel, ik ga er straks even na kijken.
Pagina: 1