Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik kom er even niet uit ,
zelf heb ik een MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING en wil over gaan naar een
MSI R7 370 Gaming 4G, Radeon R7 370, 4GB GDDR5.
Natuurlijk heeft deze meer gb en heeft ook een GDDR5.
is het resultaat merkbaar?

Mijn moederboord is een MSi B85-G43 Gaming - Intel i5 Processor met 8 Gig Corssair geheugen met 500 watt voeding.

Ik speel voornamelijk games ( niet al te zware ) en doe de laatste tijd wat met Video Bewerking.

Is het nodig om ook een zwaardere voeding te nemen ?
Gaat deze video kaart wel op mijn Moederbord ?
Heb gehoord van vrienden dat deze een AMD video chip heeft en dat dat niet gaat, ik twijfel
daaraan dus ik vraag het hier maar aan de experts :)

Ik hoor het graag van jullie .
Zal jullie dankbaar zijn.

Mvg
Johan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Hoi Johan,

Kaart moet prima kunnen draaien op je moederbord en voeding zou ook geen enkel probleem moeten zijn, uiteraard moet deze wel over een pci-e 6 of 8 pins stekker beschikken.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/forums/attachments/pcie6-2-jpg.57637/

Wat bedoelen je vrienden met de AMD video chip? Geen idee of ze bedoelen dat je een AMD processor moet hebben om ook een AMD videokaart te kunnen gebruiken, dit is namelijk onzin.

Welke Radeon bedoel je precies, er zijn volgens mij meerdere varianten, de Nitro bijv.

[ Voor 19% gewijzigd door Pandanl op 09-08-2016 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:35
Kijk inderdaad goed of de aansluitingen aanwezig zijn op de voeding. Dat zal de enige mogelijke reden zijn dat de kaart niet in jouw PC gaat werken (zonder een nieuwe voeding te kopen).

Daarnaast zou het kunnen dat je vrienden voorkeur hebben voor Nvidia, dat kan en mag natuurlijk. (heb ik zelf ook) Maar dat neemt niet weg dat een AMD grafische kaart gewoon gaat werken. Wat wel zou kunnen is dat je games of video bewerkings software gebruikt die een voorkeur heeft voor Nvidia. Als dat zo is dan kun je een groot verschil merken in performance bij die specifieke programma's.

Welke software&games gebruik je? Wellicht dat dan iemand hier weet of daar verschil in zit, maar zoek het zelf ook even op met google natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb even snel gegoogled naar wat resultaten, volgens mij is het performance technisch amper de moeite waard om te upgraden naar een R7 370. Veel performance verschil zit er niet tussen een 750TI en de 370;
Zie vergelijking van de buren

Je win zo'n 20-25% aan performance, maar dat lijkt me niet de moeite om ~€150 uit te geven?. Zware games kun je nog steeds niet fatsoenlijk draaien op 1080p. Zou je huidige kaart houden en upgraden als je het geld hebt om echt een flink snellere te kopen?. De nieuw RX470 is b.v. wel een leuke kaart in dat geval.
Zie b.v. deze test om een beeld te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 09-08-2016 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Zoals Tortelli al aangeeft is de 370 niet heel veel sneller dan je huidige kaart, als je het mij vraagt (weet je budget enzovoorts nog niet) kun je beter kijken naar een R9 380 of een nieuwe RX470 of wellicht een 2ehands GTX970.

Je moederbord ondersteunt elke 'nieuwe' videokaart (zoals je huidige) dus dat is geen probleem, het bord ondersteunt zelfs crossfire dus waar je vrienden het over hebben geen idee. Wel is het handig als we weten welk merk en model voeding je hebt, 500 Watt alleen zegt zo weinig. Je hebt in ieder geval bovenstaande aansluitingen nodig.

Nog een youtube review waarin de 750Ti en 370 vergelijken worden met elkaar: YouTube: AMD R7 370 vs NVIDIA GTX 750 Ti

[ Voor 13% gewijzigd door Freaky Maus op 09-08-2016 11:00 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martin.Air schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:32:
Kijk inderdaad goed of de aansluitingen aanwezig zijn op de voeding. Dat zal de enige mogelijke reden zijn dat de kaart niet in jouw PC gaat werken (zonder een nieuwe voeding te kopen).

Daarnaast zou het kunnen dat je vrienden voorkeur hebben voor Nvidia, dat kan en mag natuurlijk. (heb ik zelf ook) Maar dat neemt niet weg dat een AMD grafische kaart gewoon gaat werken. Wat wel zou kunnen is dat je games of video bewerkings software gebruikt die een voorkeur heeft voor Nvidia. Als dat zo is dan kun je een groot verschil merken in performance bij die specifieke programma's.

Welke software&games gebruik je? Wellicht dat dan iemand hier weet of daar verschil in zit, maar zoek het zelf ook even op met google natuurlijk ;)
Heel erg bedankt voor je antwoord .
Qua games gaat het niet zwaarder dan Carmageddon / GTA V en dat soort spellen .
Video bewerking is Adobe en Corel .De stekkers heb ik , die zaten bij me voeding die had ik bij deze video kaart niet nodig ....
Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pandanl schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:25:
Hoi Johan,

Kaart moet prima kunnen draaien op je moederbord en voeding zou ook geen enkel probleem moeten zijn, uiteraard moet deze wel over een pci-e 6 of 8 pins stekker beschikken.

[afbeelding]

Wat bedoelen je vrienden met de AMD video chip? Geen idee of ze bedoelen dat je een AMD processor moet hebben om ook een AMD videokaart te kunnen gebruiken, dit is namelijk onzin.

Welke Radeon bedoel je precies, er zijn volgens mij meerdere varianten, de Nitro bijv.
:D die heb ik nog , bedankt .. Uhmmm ik bedoel deze kaart :D
http://www.heise.de/preis...g-v305-030r-a1282088.html

Bedankt voor de snelle antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tortelli schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:50:
Heb even snel gegoogled naar wat resultaten, volgens mij is het performance technisch amper de moeite waard om te upgraden naar een R7 370. Veel performance verschil zit er niet tussen een 750TI en de 370;
Zie vergelijking van de buren

Je win zo'n 20-25% aan performance, maar dat lijkt me niet de moeite om ~€150 uit te geven?. Zware games kun je nog steeds niet fatsoenlijk draaien op 1080p. Zou je huidige kaart houden en upgraden als je het geld hebt om echt een flink snellere te kopen?. De nieuw RX470 is b.v. wel een leuke kaart in dat geval.
Zie b.v. deze test om een beeld te krijgen.
Zo dat is dan wat , niet zo veel verschil :( dat had ik eigenlijk niet verwacht...
Die andere kaart is zeker wat , maar die ligt echt een beetje boven me budget hellaas ..

Tnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Maus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:59:
Zoals Tortelli al aangeeft is de 370 niet heel veel sneller dan je huidige kaart, als je het mij vraagt (weet je budget enzovoorts nog niet) kun je beter kijken naar een R9 380 of een nieuwe RX470 of wellicht een 2ehands GTX970.

Je moederbord ondersteunt elke 'nieuwe' videokaart (zoals je huidige) dus dat is geen probleem, het bord ondersteunt zelfs crossfire dus waar je vrienden het over hebben geen idee. Wel is het handig als we weten welk merk en model voeding je hebt, 500 Watt alleen zegt zo weinig. Je hebt in ieder geval bovenstaande aansluitingen nodig.

Nog een youtube review waarin de 750Ti en 370 vergelijken worden met elkaar: YouTube: AMD R7 370 vs NVIDIA GTX 750 Ti
Thanks for de Yotube clip , helemaal niet aan gedacht ...
Me voeding is een 500 W Mod x stream Pro..

Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je kunt je post editten en daarin de quotes plaatsen,dan heb je 1 bericht met een reactie op iedereen.....

Qua videoeditten ben je overigens vooral afhankelijk van gebruikte software (of die hardware kunnen renderen op de GPU). Dat kun je zo googlen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:10:
[...]

Video bewerking is Adobe en Corel .De stekkers heb ik , die zaten bij me voeding die had ik bij deze video kaart niet nodig ....
Tnx.
Als je een game als GTA5 speel wil je een flinke stap maken, naar een RX470, 2e hands 970GTX zoals al aangeraden wordt oid.

De RX470 is nog niet werkelijk leverbaar, die zal tegen de tijd dat hij werkelijk leverbaar is, rond de €200 kosten. Voor datzelfde bedrag koop je ook een 2e hands 780Ti of 970GTX welke sneller zijn.... die keuze moet je zelf maken (nieuwe kaart of een 2e handse welke sneller is maar zonder garantie). Kortom je komt €40 tekort nu, maandje wachten :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 09-08-2016 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:10:
[...]

Tnx.
Het goede nieuws, het maakt in jouw geval BIJNA niet uit wat je kiest. Een AMD die voor gamen net zo goed is als een Nvidia zal gelijk performen aan de Nvidia bij het gebruik van Adobe software. Echter, voor Corel is Nvidia aan te raden. Indien je een recente geupdate versie draait van hun software.

Als je de extra denk/encoding tijd kunt accepteren bij Corel dan kun je gewoon voor AMD kiezen als je wilt. Bedenk wel, dit kan al gauw 5 keer zo lang duren als je nu gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Voor de €160 die je wil spenderen kun je goede tweedehands R9 290's vinden, dat is een véél betere upgrade dan een R7 370: https://tweakers.net/cate...51A7qgoOUEtd1FSivSLkhXfsH. De 290 is wel niet echt een zuinige videokaart, maar je voeding volstaat er wel voor. Je moet wel de variant met blower koeler vermijden, die maken teveel lawaai. Voor de duidelijkheid, dat is deze (let niet op de Asus sticker, elk merk heeft daar een andere sticker, maar de koeler is steeds dezelfde):

Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news-700/ASUS-Brings-Out-a-Reference-Radeon-R9-290-Card-As-Well.jpg

En als je toch even kunt doorsparen, de goedkoopste RX470 kost €220, zo enorm veel duurder is dat niet. Die kaart is nog maar nét uit, waardoor sommige webwinkels die nog voor prijzen heel kort bij de RX480 hebben staan, maar ze zouden toch wat lager moeten komen over een tijdje.

Een tweedehands GTX970 is ook een optie maar die zijn net iets duurder dan de R9 290's. Ze presteren gelijkaardig maar zijn wel wat zuiniger (en meestal stiller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou iedereen even heel erg bedanken voor de goede tips en info hierover ,
daar had ik zelf niet uit gekomen.
Zie idd wat leuke kaarten voorbij komen hier. enne 2de hands maakt voor mij niet zo uit , als ie het maar doet ;)
Denk als ik me eigen video kaart ook nog kan verkopen dat ik wel een leuke kan vinden van over de 200 ..

Nogmaals Thanks ....

Johan :D
Pagina: 1