Koerier diensten review/survey

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 06:15

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Zou Tweakers een koeriersdiensten review/survey kunnen toevoegen, om te kunnen beoordelen welke koerier we zouden moeten vermijden/gebruiken.

Heb een vreselijke ervaring gehad met Kiala, en ben daar blijkbaar zeker niet de enige in, en ze zijn blijkbaar ook niet de enige dienst met problemen, maar het is moeilijk om makkelijk informatie te vinden welke dienst je het beste wel of niet zou kunnen gebruiken.

Ik zit te denken aan, als iemand een shop review, product review of een V&A user beoordeling schrijft/invult, hij dan ook apart een koeriers beoordeling kan invullen als hij daar gebruik van heeft gemaakt.

Met bv de volgende twee vragen:
  • Met welke koerier was je pakje verstuurt?
  • Was het pakketje netjes aangekomen, en op tijd? (binnen de aangegeven levertijd)
Bij nee, stel de volgende vragen:
  • Bij te laat, hoeveel dagen moest je wachten?, of is het nooit aangekomen?
  • Hoe is de staat van het pakketje bij aankomst? (misschien met mogelijkheid van foto's uploaden)
  • Bij problemen, hoe behulpzaam was de helpdesk?
  • Was de helpdesk goed, bijna of helemaal niet bereikbaar, hoelang moest je wachten om iemand te spreken?
  • Bij verloren/beschadigde leverantie, wat was de vergoeding voor de geleden schade?
Eventueel met wat grafiekjes, waar men de verbeter/verslechteringen kan zien.

Als je wat besteld, denk je niet echt welke koerier moet ik gebruiken, en neem je meestal gewoon de goedkoopste, zeker als je geen haast hebt.

Heb nu na mijn problemen, en wat lezen over de verschillende diensten, dat er koerierdiensten zijn die gewoon zouden moeten ophouden met bestaan, of iig Caveat emptor voordat je in zee gaat met bepaalde diensten, en dat sommige gewoon gemeden moeten worden, vooral voor wat duurdere producten die je verstuurt, want sommige hebben maar een hele beperkte schade vergoeding.

Tweakers met zijn Pricewatch is in een unieke plaats om een dergelijke survey op te zetten, en eventueel jaarlijks met bv de Tweakers Awards of een jaarlijks artikel ruchtbaarheid aan te geven, en eventueel te delen met andere onderdelen van de Persgroep (de kranten), want imho is "Name and Shame" de enige remedie tegen dergelijke bedrijven, en het werkt vaak.

[ Voor 19% gewijzigd door player-x op 16-10-2016 11:22 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:15
Gewoon de mogelijkheid om naast ICT bedrijven ook gewoon koeriersbedrijven toe te voegen waar je een normale shopreview zou kunnen achterlaten. Ik heb 1x wat met Kiala verstuurd, daarna nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Nee, dan krijg je geen goed overzicht, daar ik denken dat dan vooral klachten de overhand krijgen.

Denkt dat op de manier waar ik nu aan denk je meer een eerlijke beoordeling ge geven, en dat ook mensen zonder klachten een beoordeling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Op trustpilot heeft ieder postbedrijf zo'n beetje 1 ster, dus ben benieuwd hoe dat hier uit zou pakken:
https://nl.trustpilot.com/review/kiala.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.postnl.com
https://nl.trustpilot.com/review/www.dhl.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.dpd.com
https://nl.trustpilot.com/review/securepostplaza.tntpost.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 09-08-2016 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Anoniem: 683497 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:47:
Op trustpilot heeft ieder postbedrijf zo'n beetje 1 ster, dus ben benieuwd hoe dat hier uit zou pakken:
Alleen mensen met een klacht gaan naar die site, om te klagen!

Mijn opzet is geheel anders, elke keer als iemand een shop review, product review of een V&A user beoordeling schrijft/invult, doet hij dat bijna altijd nadat hij wat gekocht heeft, en zeer waarschijnlijk was dat verstuurt met een van de koeriersbedrijven, en dat is imho dan het juiste moment om mensen te vragen (soort exit polls), hoe de verzending ging, dan krijg je denk ik, dat we een wat meer eerlijke inzicht hoe goed bepaalde pakket diensten het doen.

Want ik persoonlijk, wil het percentage klachten weten, niet de hoeveelheid, want hoge bomen vangen veel wind, en natuurlijk krijgen de grote jongens meer klachten, maar dat is imho irrelevant, want percentages per X aantal verzendingen is natuurlijk veel belangrijker.

[ Voor 17% gewijzigd door player-x op 12-08-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit is een vraag voor de productmanager(s) die in Mooie Feature leeft. Dus move die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Is dit niet interessante extra informatie dat een goede aanvulling zou zijn aan de pricewatch.

Voor zo ver ik kan zien, niet echt heel lastig om te maken, maar zal nog steeds nog wel wat werk zijn om de gegenereerde data overzichtelijk te kunnen presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Jammer dat niemand dit wil op pakken, is volgens mij best wel interessante informatie voor de lezers van Tweakers, en vooral de gebruikers van de pricewatch.

Pagina: 1