ik had een VDI/ VM server gebouwd. 2 desktops + aantal servers.. dit werkte goed totdat .. "update"
het relaas --> Xen op freebsd als Domain 0 (host) + vga,usb,sound
Nu wil ik het weer in het leven blazen.. maar paar dingen "verbeteren"
- vd-t (passthrough) van hardware ga ik weer gebruiken..
Wat ik echter zoek zijn de volgende "verbeteringen"
De eerste 2 zijn omdat ik zo af en aan met linux stoei . zaken waar ik vaak tegenaan loop .. van hoe deed ik dat alweer ??
VDI was leuk maar nadeel dat de server dichtbij moest staan.. wat me niet lukte was eigenlijk de GPU zonder monitor output aan een VM toe te kennen. en daarmee via TCP/IP de monitor output te redirecten naar een 1 a 2 clients soort van "follow me" nu weet ik dat er iets was waarmee je 3 laptops kon omtoveren tot 3 "linked" monitor en dus als het ware 1 geheel. .. maar kwaliteit was niet super.. (over gigabit netwerk)
het relaas --> Xen op freebsd als Domain 0 (host) + vga,usb,sound
Nu wil ik het weer in het leven blazen.. maar paar dingen "verbeteren"
- vd-t (passthrough) van hardware ga ik weer gebruiken..
Wat ik echter zoek zijn de volgende "verbeteringen"
- ik wil na het updaten makkelijk kunnen "terugspoelen" .. van het hostOS.. (snapshot of zijn er andere methodes) ..
- hoe log ik het beste mijn installatie/testen (putty ssh loggin aanzetten.. of zijn er betere methodes)
- als onderdeel van VDI wil ik een Raspberry Pi gebruiken als "rdp/vlc" client..en kunnen gamen/film kijken..
De eerste 2 zijn omdat ik zo af en aan met linux stoei . zaken waar ik vaak tegenaan loop .. van hoe deed ik dat alweer ??
VDI was leuk maar nadeel dat de server dichtbij moest staan.. wat me niet lukte was eigenlijk de GPU zonder monitor output aan een VM toe te kennen. en daarmee via TCP/IP de monitor output te redirecten naar een 1 a 2 clients soort van "follow me" nu weet ik dat er iets was waarmee je 3 laptops kon omtoveren tot 3 "linked" monitor en dus als het ware 1 geheel. .. maar kwaliteit was niet super.. (over gigabit netwerk)
Tja vanalles