Windows 10 - printer wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Dag mensen,

Ik heb sinds kort een nieuw systeem en Windows 10. Mijn printer (Epson XP-760, verbonden met USB) deed het prima, tot een paar dagen geleden. Ineens printte hij niet meer, er kwamen geen documenten in de printqueu te staan. Scannen vanaf de computer ging wel, bij scannen vanaf de printer gaf deze aan geen verbinding te hebben met de PC. Probleemoplossing deed niks, andere USB poorten werkte niet. Drivers de-installeren en weer installeren gaf geen effect. De printer deed het wel gewoon op een andere PC.

Nu heb ik de printer verwijderd uit het scherm "apparaten en printers", met als gevolg dat de PC de hele printer niet meer ziet als ik hem weer inplug, ernaar zoek etc. De andere USB apparaten doen het nog prima.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik weet nu ook niet of ik het probleem bij de printer, het moederbord of Windows moet zoeken...

Mijn systeem:

Processor: i5 6500
Moederbord: Gigabyte GA-H170-D3HP
Geheugen: Corsair 2x8GB, DDR4, 2133MHz, CL13, Vengeance LPX
Videokaart: Radeon HD 7950

Heel erg bedankt, Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
Hoi, ik zie bij netwerk mijn computer staan (naam door Windows gegenereerd), met daarin de printer. Zou dit iets te maken kunnen hebben met mijn probleem?

https://goo.gl/photos/hKDRp8y3UxGkiYTP8

(direct plaatje invoegen lukt even niet, ftp nog niet geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Misschien kan je het op deze manier aanpassen..

"Description: Windows 7 printer drivers for this model are included in the Windows 7 operating system. Follow the instructions below to install the Windows 7 printer driver.

Make sure your computer is connected to the Internet.

Click and select Devices and Printers.

Select Add a printer.

Select Add a local printer or Add a network, wireless or Bluetooth printer.

Choose your printer port.

Click Windows Update and wait for the printer list to update. The update may take a few minutes.

Select EPSON as the Manufacturer, then scroll through the list of Printers and select your printer. Follow the on-screen instructions to complete the driver installation."

Bron: http://www.epson.com/cgi-...loads&platform=OSF_W_7-64

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
Haha, bedankt. En als dit niet lukt, format c:/ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanh
OK, hij doet het weer na een herstart. Geen idee hoe dit kan, maar ja.

Thanks, Daan