Advies gevraagd voor gaming desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeleb
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-03 17:37
Hoi allemaal,

Ik wil binnen zeer korte termijn een nieuwe desktop aanschaffen om voornamelijk mee te gamen. Via een vorige best-buy guide en een online site heb ik wat componenten uitgezocht en graag wilde ik jullie mening hierover om te kijken of alles juist met elkaar werkt (dit wordt de eerste computer die ik ooit zelf heb samengesteld dus waarschijnlijk is alles ram verkeerd :9 )

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen! Ik heb een 27" IIyama monitor (1920*1080) en in de toekomst nog een wens om een fullHD beamer te kopen. 4K is voor mij geen wens, wel hele goeie fps (steady 60)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe goedkoper hoe beter! Ik had gemikt op -pak 'm beet- 1000 tot 1500 euro, zonder muis/toetsenbord/monitor dus alleen voor de kast met inhoud

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, IIyama 27" full HD monitor en toetsenbord/muis/headset... niet echt van toepassing imo

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,-€ 148,-
1Nvidia GeForce GTX 1060 6GB€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD3001FAEX, 3TB€ 175,99€ 175,99
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1G.Skill 8GB DDR4€ 63,50€ 63,50
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Crucial MX100 512GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 784,94

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor dat Intel iets beter is dan AMD maar heb er eigenlijk weinig kaas van gegeten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag m'n games op ultra settings soepel (60fps) kunnen spelen. Denk aan Overwatch, CS GO, Witcher 3. Overigens kies ik 2 x de 3TB WD Black hdd (raid1) om data te bewaren bij een schijfcrash

Ga je overklokken?
Dit wil ik in ieder geval open laten, vandaar de keuze voor de i5 6600K

Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk gewoon jullie onvervalste feedback op de samenstelling van de genoemde componenten. Vroeger (heel, heel vroeger, lees Pentium I tijdperd, 133Mhz processor) schroefde ik mijn computer uit elkaar en bouwde ik het weer in elkaar terug. Ik denk weinig hulp nodig te hebben met het in elkaar bouwen van een nieuw systeem (lang leve youtube).

Ik hoor heel graag jullie expertise! :) alvast enorm bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Dubbeleb op 08-08-2016 22:15 . Reden: noob opmaakfaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:12
De gtx 1060 is een goede kaart, deze haalt echter volgens mij nu al, niet op alle games 60 fps. 58 gem bijvoorbeeld, dus je kunt of nu een 1060 nemen, die net kantje boort een soort van aan jouw wensen voldoet, of je kunt een 1070 nemen waar je wat langer mee kan.

Verder, lijstje is goed. Niks op aan te merken in mijn ogen ;)

De Crucial ssd heeft trouwens nieuwere ssds, de mx300 serie. Ik zou die nemen.

Edit: toevoeging

[ Voor 13% gewijzigd door kameleleon op 09-08-2016 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, met een gtx 1060 ga je niet alle games op ultra draaien op 60 fps.
Je haalt in je post witcher 3 naar voren en dat gaat niet lukken.

Ik heb een i5 6500 met een gtx 1070 en ik haal op witcher 3 zonder overklokken 75-100 fps met drops naar 55 fps hooguit.

Ik zou voor een gtx 1070 gaan als ik jou was , dan ben je zeker dat je de toekomstige games allemaal op ultra 60 fps kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:37
Ultra kan makkelijk zat.. zet gwn ff AA uit en die crap waar je geen reet van ziet.. Maarja we spelen even op Ultra en na een jaar wordt het alweer minder. Dus het is of elk jaar een nieuwe kaart of geen Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Als het puur om gamen gaat ga je met een overklok niks uithalen dan zou ik eerder een 6400 + B150 bordje halen.

Die black schijven zijn zeer duur voor wat ze doen. Blue's voldoen prima. Zeker omdat je meeste games op de SSD komen.

Die crucial ssd is niet meer beschikbaar pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB is een goede vervanger.

En zoals hierboven al wordt gezegd zou je een 1070 kunnen overwegen (zeker als je bovenstaande punten verwerkt) past het in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 13:00

Boost9898

Software developer

Het ligt ook erg aan de games die je wilt gaan spelen. Zelf heb ik bijvoorbeeld 300+ uur in GTA V zitten. Dit spel is niet te vergelijken met veel andere spellen. Als ik alle settings op Ultra zet (MSAA op x4 etc.) dan heeft een GTX 980 Ti / GTX 1070 het er lastig mee.

Een tip, kijk eventjes welke games je veel gaat spelen, en check wat benchmarks op sites als Tweakers, Linus Tech Tips forum etc. Zo kan je ongeveer wel schatten wat je nodig gaat hebben.

Als je er het geld voor over hebt kan je ook een 128/256GB SSD nemen voor je OS. En daarnaast nog een 256/500GB SSD om eventueel games op te installeren. Dat brengt wat snelheid mee tijdens het laden van games etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeleb
Thanks allemaal! Hier ga ik zeker wat aan hebben 😊 Dus wat betreft gpu een gtx 1070 en qua ssd de samsung of de mx300... Top! Fijne feedback allemaal, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeleb
Nog een kleine (domme) vraag;

de GeForce GTX 1070 is nog niet beschikbaar van Nvidia, hoeveel problemen geeft het als ik deze kaart zou kiezen van MSI of een andere fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle kaarten van die andere fabrikanten hebben bijna alleen maar voordelen. Ze blijven koeler en stiller. De Founders Edition kan vaak niet eens zijn boost clock vast houden omdat hij te warm wordt. De chip van bijvoorbeeld de MSI kaart is overigens gewoon hetzelfde als de Founder Editon van Nvidia. De koeler is het voornaamste verschil en soms de printplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Dubbeleb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:36:
Nog een kleine (domme) vraag;

de GeForce GTX 1070 is nog niet beschikbaar van Nvidia, hoeveel problemen geeft het als ik deze kaart zou kiezen van MSI of een andere fabrikant?
Zoals hierboven al is beschreven zijn de 'aftermarket' coolers beter.

De kaarten van Nvidia zelf hebben een blower style fan, deze maken meer geluid en koelen slechter. Persoonlijk ben ik erg tevreden over de MSI grafische kaarten. Zelf heb ik deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Topkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeleb
Oke, dan zou ik idd gaan voor de kaart van MSI :-) toppers. Ik heb ergens nog een stille wens om in de toekomst 'ooit' een tweede monitor (ook weer 1920*1080) aan het systeem te koppelen. Is daar deze kaart voldoende voor of is hier een tweede kaart voor nodig?

Sorry voor deze latere vragen, deze had ik eigenlijk in de originele post moeten stoppen alleen heb ik daar tijdens het maken van het topic niet aan gedacht. Scuzi!

[ Voor 0% gewijzigd door Dubbeleb op 09-08-2016 17:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Dubbeleb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:40:Ik heb ergens nog een stille wens om in de toekomst 'ooit' een tweede monitor (ook weer 1920*1080) aan het systeem te koppelen. Is daar deze kaart voldoende voor of is hier een tweede kaart voor nodig.
Een tweede monitor is geen probleem. Zelf heb ik er drie full HD monitoren aan hangen.

Op meerdere schermen gamen kan ook natuurlijk. Maar dit vergt wel meer van de GPU, dus dan zijn er een paar opties:
- Lagere settings met een goede framerate
- Zelfde settings met een lagere framerate
- De GPU kan het prima aan.
Dit ligt natuurlijk allemaal aan de games die je speelt. Rocket League speel ik bijvoorbeeld zonder problemen met 60 FPS over drie schermen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeleb
Bedankt allemaal voor de reacties :-) ik verwacht over een maand te gaan beginnen met deze build! Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.

Als laatste; ik heb altijd ergens de behoefte gehad om games 'van vroeger' te spelen maar heb geen behoefte om de oude consoles opnieuw aan te sluiten met de bijbehorende kabels e.d.

Is het mogelijk om op deze build zonder problemen games te emuleren van de gamecube (Zelda, Mario Galaxy e.d)? En dan een oude monitor/CRT televisie erop aansluiten omdat het beeld anders te gaar is om naar te kijken?

Of heb ik voor het emuleren van gamecube/wii games een sterkere cpu nodig?
Pagina: 1