[Battle.net: Forsaken#22243]
Vraag
Beste antwoord (via Intelcorei7 op 08-08-2016 23:09)
Maakt niet uit
Ik vermoed dat de kaart flink aangepast is om in een laptop te kunnen. Hij moet sowieso al aangepast worden om te passen en daarna nog om koel te blijven. Deze kaart is ook veel later uitgekomen dan de originele desktop GTX980. Dat er volwaardige kaart in zit die qua snelheid vrijwel gelijk is zie je ook bijna nooit.
Ander leuk punt is dat bij de laptop van Asus met deze kaart er een losse waterkoeling dock bij zit
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2016 22:46 ]
Alle reacties
Omdat het een desktopkaart is? Omdat je dan een behoorlijk lompe en energievretende laptop gaat krijgen?Intelcorei7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:20:
Waarom kan ik nergens een laptop vinden met een GTX 980 erin ? ik bedoel niet de GTX 980M
Mvg
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
De kaart is er wel voor in een laptop. Maar zie nergens een laptop met die kaart.Jeroenneman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:25:
[...]
Omdat het een desktopkaart is? Omdat je dan een behoorlijk lompe en energievretende laptop gaat krijgen?
https://tweakers.net/cate...BdFlijpJVtJKFiam5UmxtbS0AIntelcorei7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
De kaart is er wel voor in een laptop. Maar zie nergens een laptop met die kaart.
Clevo en XMG bieden hem ook aan. Maar ik zou niet weten waarom je een GTX980 in een notebook wil. Dat wordt enorm warm, en gaat in een half uur door de batterij heen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Oké , ik hoef het opzich niet maar kon er niet heelveel over vindenJeroenneman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:31:
[...]
https://tweakers.net/cate...BdFlijpJVtJKFiam5UmxtbS0A
Clevo en XMG bieden hem ook aan. Maar ik zou niet weten waarom je een GTX980 in een notebook wil. Dat wordt enorm warm, en gaat in een half uur door de batterij heen.
Waarom maken ze die kaarten dan ?PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:25:
Omdat geen enkele laptop zo'n kaart koel kan houden en het veel te veel vermogen nodig heeft. Daarom zijn er M kaarten die wel geschikt zijn voor laptops.
Je hebt desktop kaarten en mobiele kaarten. Kijk maar eens naar een afbeelding van een normale GTX980 en dan vooral naar de koeler. Die koeler is nodig om de kaart onder de 80 graden te houden. Als je dan naar de laptop kijkt zie je wel waarom er geen desktop kaarten in laptops zitten. Daarom zijn er M kaarten gemaakt. Meestal zijn die 2 to 3x zo zuining als een desktop kaart. Minder verbruik is minder hitte en dat maakt ze geschikt voor gebruik in een laptop.
Edit: Als er een volwaardige GTX980 in een laptop zit moet deze aanpast zijn om minder hitte te produceren en minder energie te verbruiken. Een GTX980 zoals in een desktop zal niet werken in een laptop.
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2016 22:02 ]
Ja dat snap ik maar je hebt een GTX 980M en GTX 980 voor in laptop en die presteert bijna gelijk met desktop versie hier een link:PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:52:
[...]
Je hebt desktop kaarten en mobiele kaarten. Kijk maar eens naar een afbeelding van een normale GTX980 en dan vooral naar de koeler. Die koeler is nodig om de kaart onder de 80 graden te houden. Als je dan naar de laptop kijkt zie je wel waarom er geen desktop kaarten in laptops zitten. Daarom zijn er M kaarten gemaakt. Meestal zijn die 2 to 3x zo zuining als een desktop kaart. Minder verbruik is minder hitte en dat maakt ze geschikt voor gebruik in een laptop.
Edit: Als er een volwaardige GTX980 in een laptop zit moet deze aanpast zijn om minder hitte te produceren en minder energie te verbruiken. Een GTX980 zoals in een desktop zal niet werken in een laptop.
http://www.geforce.com/hardware
Intelcorei7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:21:
[...]
Ja dat snap ik maar je hebt een GTX 980M en GTX 980 voor in laptop en die presteert bijna gelijk met desktop versie hier een link:
http://www.geforce.com/hardware
Als er een volwaardige GTX980 in een laptop zit moet deze aanpast zijn om minder hitte te produceren en minder energie te verbruiken. Een GTX980 zoals in een desktop zal niet werken in een laptop.
Oké oké Sorry begrijp het nu
Maakt niet uit
Ik vermoed dat de kaart flink aangepast is om in een laptop te kunnen. Hij moet sowieso al aangepast worden om te passen en daarna nog om koel te blijven. Deze kaart is ook veel later uitgekomen dan de originele desktop GTX980. Dat er volwaardige kaart in zit die qua snelheid vrijwel gelijk is zie je ook bijna nooit.
Ander leuk punt is dat bij de laptop van Asus met deze kaart er een losse waterkoeling dock bij zit
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2016 22:46 ]
Klopt ,maar dat vind ik zo mooi dat ze zulke videokaarten in de toekomst in laptops gaan zetten. Ik houd zelf meer van laptops dan van desktops vandaar.PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:44:
[...]
Maakt niet uit
Bedankt voor je reacties
Ik wil graag een game laptop kopen van rond de 1200 euro. Maar ik heb ergens gelezen dat ik beter kan wachten tot eind augustus begin september want dan zouden er nieuwe videokaarten komen. Weet jij hier iets van af ?PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:44:
[...]
Maakt niet uit
Wat er gaat komen weet ik zo niet, maar ik kan mij voorstellen dat er een GTX1080M kaart gaat komen. Dat zou wel logisch zijn. Persoonlijk zou ik alleen nooit een game laptop kopen. Je betaald een hoop extra geld voor iets wat veel langzamer is dan een PC. Wanneer in een PC de videokaart langzamer word voor nieuwere games kan je deze makkelijk en goedkoop vervangen. Bij een laptop moet je vrijwel altijd een nieuwe laptop kopen. Als je mobiel wil zijn moet je natuurlijk wel, maar voor thuis gebruik zou ik altijd voor een PC gaan.Intelcorei7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:02:
[...]
Ik wil graag een game laptop kopen van rond de 1200 euro. Maar ik heb ergens gelezen dat ik beter kan wachten tot eind augustus begin september want dan zouden er nieuwe videokaarten komen. Weet jij hier iets van af ?
1. Redelijke performance = Prijs gelijk aan "goed genoege" desktop
2. Goede performance = Prijs gelijk aan echt goede desktop (een i7 met GTX 1070 bijvoorbeeld)
3. Desktop performance = Prijs gelijk aan een overclockers desktop (i7 6700k of hoger met GTX 1080 SLI)
Maar voor die Desktop performance krijg je dus een laptop met een i7 6700hq (of k) met een GTX 980m of GTX 980 (laptop versie). Reken dan op +/- 2200 tot 4000 euro.
Aangezien de GTX900 serie nog wel duur is voor laptops, het is nu eenmaal duur om te maken op een MXM board, zou ik inderdaad wachten op de GTX1000 serie om te kijken wat die prijzen gaan doen.
Maar denk bij dit soort dingen goed na over hoeveel geld je wilt besteden en wat je er van verwacht.
ja ik zat ook te twijfelen tussen een desktop en laptop. Alleen ik game best vaak bij vrienden en kan moeilijk elke keer mijn desktop meenemen dat is het probleem.PilatuS schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:49:
[...]
Wat er gaat komen weet ik zo niet, maar ik kan mij voorstellen dat er een GTX1080M kaart gaat komen. Dat zou wel logisch zijn. Persoonlijk zou ik alleen nooit een game laptop kopen. Je betaald een hoop extra geld voor iets wat veel langzamer is dan een PC. Wanneer in een PC de videokaart langzamer word voor nieuwere games kan je deze makkelijk en goedkoop vervangen. Bij een laptop moet je vrijwel altijd een nieuwe laptop kopen. Als je mobiel wil zijn moet je natuurlijk wel, maar voor thuis gebruik zou ik altijd voor een PC gaan.
Ik weet dat het natuurlijk minder loopt dan een desktop, Ik ben tevreden als ik de nieuwe Battlefield 1 fatsoenlijk kan spelen en zo af en toe WoW en wat andere games. Laptops zijn wel vrij duur voor wat je krijgt aan performanceMartin.Air schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:07:
Game laptops zijn er in 3 varianten, daar zal je zelf de keuze uit moeten maken.
1. Redelijke performance = Prijs gelijk aan "goed genoege" desktop
2. Goede performance = Prijs gelijk aan echt goede desktop (een i7 met GTX 1070 bijvoorbeeld)
3. Desktop performance = Prijs gelijk aan een overclockers desktop (i7 6700k of hoger met GTX 1080 SLI)
Maar voor die Desktop performance krijg je dus een laptop met een i7 6700hq (of k) met een GTX 980m of GTX 980 (laptop versie). Reken dan op +/- 2200 tot 4000 euro.
Aangezien de GTX900 serie nog wel duur is voor laptops, het is nu eenmaal duur om te maken op een MXM board, zou ik inderdaad wachten op de GTX1000 serie om te kijken wat die prijzen gaan doen.
Maar denk bij dit soort dingen goed na over hoeveel geld je wilt besteden en wat je er van verwacht.
Met een laptop van 1200 euro moet je met BF1 rekenen op medium of high settings. Met een PC van 1200 euro kan je het spel vast prima op Ultra spelen. Het spel is natuurlijk nog niet uit, maar dit is wat ik er van verwacht. Wil je echt alles op max settings spelen moet je bijna al een laptop kopen van 2000 euro of meer en helaas kan je die na 2 jaar weer vervangen terwijl een PC van 2000 euro veel langer mee zal gaan.Intelcorei7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:15:
[...]
Ik weet dat het natuurlijk minder loopt dan een desktop, Ik ben tevreden als ik de nieuwe Battlefield 1 fatsoenlijk kan spelen en zo af en toe WoW en wat andere games. Laptops zijn wel vrij duur voor wat je krijgt aan performance
Mmm, moeilijke keusPilatuS schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:27:
[...]
Met een laptop van 1200 euro moet je met BF1 rekenen op medium of high settings. Met een PC van 1200 euro kan je het spel vast prima op Ultra spelen. Het spel is natuurlijk nog niet uit, maar dit is wat ik er van verwacht. Wil je echt alles op max settings spelen moet je bijna al een laptop kopen van 2000 euro of meer en helaas kan je die na 2 jaar weer vervangen terwijl een PC van 2000 euro veel langer mee zal gaan.
Precies om deze reden heb ik zelf ook een laptop staan (in dit geval wel een van 2500,-). Wel met het plan om deze uit te breiden met een externe GPU (Waarschijnlijk de Razer Core zoals het nu loopt). Dit om te voorkomen dat ik elk jaar een nieuwe wil kopen vanwege de grafische performance thuis, maar wel bij vrienden nog kan gamen zonder problemen.Intelcorei7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:31:
[...]
Mmm, moeilijke keusliefst koop ik een PC , maar dan heb het ik het probleem dat ik niet bij mijn vrienden kan game. Dus denk eigenlijk dat ik wel voor een laptop ga en dan zie ik over 2 jaar ongeveer wel weer of er een nieuwe komt.
Als je nu een laptop uitzoekt die qua CPU meer dan goed genoeg is, gelukkig is dat nu erg makkelijk, met iig een Thunderbolt 3 aansluiting dan zou je wellicht kunnen overwegen om ipv een nieuwe laptop op een gegeven moment over te stappen naar een eGPU, let wel die markt start net op dus zou zomaar weer in kunnen storten en ook niet elke laptop met Thunderbolt 3 zal eGPU's ondersteunen.
[ Voor 3% gewijzigd door Martin.Air op 09-08-2016 13:40 ]
Oke, zal er eens naar kijken. Dan alleen nog de vraag welk merk raad je mij aan ? ik heb nu een Asus en die bevalt me zeer goed. Maar ik hoor dat MSI het ook goed doet en zie nog wel meer goeds voorbij komen.Martin.Air schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:39:
[...]
Precies om deze reden heb ik zelf ook een laptop staan (in dit geval wel een van 2500,-). Wel met het plan om deze uit te breiden met een externe GPU (Waarschijnlijk de Razer Core zoals het nu loopt). Dit om te voorkomen dat ik elk jaar een nieuwe wil kopen vanwege de grafische performance thuis, maar wel bij vrienden nog kan gamen zonder problemen.
Als je nu een laptop uitzoekt die qua CPU meer dan goed genoeg is, gelukkig is dat nu erg makkelijk, met iig een Thunderbolt 3 aansluiting dan zou je wellicht kunnen overwegen om ipv een nieuwe laptop op een gegeven moment over te stappen naar een eGPU, let wel die markt start net op dus zou zomaar weer in kunnen storten en ook niet elke laptop met Thunderbolt 3 zal eGPU's ondersteunen.
Elk merk heeft er tegenwoordig zo veel van verschillende kwaliteiten en specs dat een merk aanraden eigenlijk niet te doen is. Het gaat er dan om wat je zoekt, wat je te besteden hebt en of er nog voorkeuren zijn.Intelcorei7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:46:
[...]
Oke, zal er eens naar kijken. Dan alleen nog de vraag welk merk raad je mij aan ? ik heb nu een Asus en die bevalt me zeer goed. Maar ik hoor dat MSI het ook goed doet en zie nog wel meer goeds voorbij komen.
Ik zou zeggen, maak een aankoopadvies topic aan in het Laptop Aankoopadvies deel van het forum, voldoe hier natuurlijk wel aan het LAA beleid. Dan zijn er nog een hoop meer mensen die er bij kunnen adviseren.
Oke is goed bedankt voor je info en reactiesMartin.Air schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Elk merk heeft er tegenwoordig zo veel van verschillende kwaliteiten en specs dat een merk aanraden eigenlijk niet te doen is. Het gaat er dan om wat je zoekt, wat je te besteden hebt en of er nog voorkeuren zijn.
Ik zou zeggen, maak een aankoopadvies topic aan in het Laptop Aankoopadvies deel van het forum, voldoe hier natuurlijk wel aan het LAA beleid. Dan zijn er nog een hoop meer mensen die er bij kunnen adviseren.