Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studentenlaptop voor Rechtsgeleerdheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Digitale wet bundels, verslagen, samenvattingen, aantekeningen etc.

Wat is je budget?
Max. 800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, naar ieder college.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een goed betrouwbaar merk, geen Apple

Hoi, ik ben Denise.
Ik begin eind augustus met mijn studie Rechtsgeleerdheid. Hiervoor zoek ik een goede laptop waarmee ik deze gehele studie toe kan. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Ik heb een aantal eisen waaraan mijn laptop aan moet voldoen:
SSD (maar ik ben ook bereid om deze er zelf in te zetten)
mat scherm
minimaal Core i5-processor
minimaal 6 GB RAM
lange accu levensduur
minimaal 15,6 inch

Ik heb geen idee hoeveel inch handig is, maar 15,6'' lijkt mij minimaal vereist om prettig te werken.
Ik twijfel erg tussen 15,6" en 17" maar merk al dat de keuze met mijn eisen in 17" zeer beperkt wordt.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Denise

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 19:40 ]

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20
Hoi Denise,
Waar ga je rechtsgeleerdheid studeren?

Ik studeer ook rechten en er zijn enkele zaken belangrijk: fijn toetsenbord, lange accuduur. De rest maakt echt geen ene moer uit (voor studiegerelateerde zaken). Het enige wat je doet is browsen en typen. Wettenbundels zijn fijner in fysieke papieren vorm omdat je (afhankelijk van welke faculteit) kan bijschrijven en arceren. En anders zijn het toch websites waar je geen power voor nodig hebt, zoals OpMaat, datajuridica en Kluwer Navigator. Tekst, tekst en nog eens tekst.
Daarom lach ik me ook altijd kapot om die mensen die met een Macbook pro van 2000 euro op Word werken.

Voor het meetikken van aantekeningen heb je geen 15,6 nodig. Mocht je er op je studentenkamer mee willen werken, dan kan ik mij wel voorstellen dat je die grotere maten fijn vindt, maar je kan ook overwegen met een dock en groot scherm te werken.

Wat trouwens ook te overwegen is: veel mensen zitten in college met een laptop en tikken als een idioot mee met het verhaal van de hoogleraar. Vooral vrouwen kunnen een inleidend praatje al in een kantje vol samenvatten. Je ziet een groeiende groep die alle elektronica thuis laat en ouderwets met bloknote een paar beknopte en kernachtige steekwoorden schrijven. Zeker in 't goederenrecht en insolventierecht worden ook vaak tekeningetjes gemaakt om de verbintenissen onderling in kaart te brengen.. dan zit je daar met je wordbestandje.

Verwijderd

pricewatch: HP ProBook 440 G3 P5R62EA

Studentenkorting aanvragen bij de HP-store. 15 inch lijkt mij lichtelijk overdreven aangezien je er iedere dag mee op pad wilt gaan. 14 inch FHD is misschien een goed alternatief voor je?

of zoek een goede Dell Latitude 5k series.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 20:09 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Ik zou zeker niet voor een 17" gaan, 15,6" is al vrij groot om mee te nemen. Zou dan zoals al voorgesteld thuis met een dock en extern scherm werken. Daarnaast zijn je specs wat hoog voor wat je ermee gaat doen. Je zou inderdaad kunnen kijken naar Dell Latitude 5000 series of 7000 series kunnen kijken. Lenovo T serie zijn ook een aanrader met zeer goed toetsenbord.

• Worsteneter
Verona27 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:46:
Ik zou zeker niet voor een 17" gaan, 15,6" is al vrij groot om mee te nemen. Zou dan zoals al voorgesteld thuis met een dock en extern scherm werken. Daarnaast zijn je specs wat hoog voor wat je ermee gaat doen. Je zou inderdaad kunnen kijken naar Dell Latitude 5000 series of 7000 series kunnen kijken. Lenovo T serie zijn ook een aanrader met zeer goed toetsenbord.
Wat ook een overweging kan zijn vanuit sociaal opzicht: neem een M-core zonder koeling. Als ik in de juridische bieb zit en er zit iemand naast je met een gigantische stofzuiger, dan is dat vrij kut.

De belangrijkste punten zijn: klein en compact, licht en lange accuduur. Ik heb zelf een surface pro 3 (eigenlijk overkill) maar dit werkt voor mij als een tiet. Op m'n kamer gooi ik 'm in een dock en daar heb ik een groot scherm met toetsenbord/muis staan. Prima om scripties/verslagen etc. te schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou toch graag voor een 15,6 inch willen gaan, omdat ik niet gebonden wil zijn aan een dockingstation en een extern scherm. Ik denk dat een kleiner scherm niet fijn werkt en ik vind zo'n bedrag te hoog om zomaar de eerste de beste laptop te kiezen. Ik ga in Amsterdam studeren.

De laptops die jullie adviseren zijn bovendien boven mijn budget. Ik denk inderdaad niet dat ik een laptop nodig heb met overkill, maar ik wil wel waar voor mijn geld.

Ik heb ondertussen een laptop gevonden die volgens mij dicht in de buurt komt van de laptop die ik zoek: de HP 15-ay035nd. Ik kan het met behulp van HP Studentenkorting krijgen voor € 809,10.
Wat is jullie advies wat betreft deze laptop?

Verwijderd

Goede laptop. Krijgt ook prima reviews.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch nog maar even verder gekeken, want ik was nog niet zeker van mijn zaak. Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij de HP 250 G5 W4N92EA. Deze kan ik met de Studentenkorting krijgen voor € 624,30.

Dit zijn de specificaties:
- Windows 10 Home 64
- Intel® Core™ i5-6200U met Intel HD Graphics 520 (2,3 GHz, tot 2,8 GHz met Intel Turbo Boost-technologie, 3 MB cache, 2 cores)
- 15,6 inch (39,6 cm) FHD SVA ontspiegeld plat led-backlit scherm
- 8 GB DDR4-2133 SDRAM (1 x 8 GB)
- 256 GB M.2 SSD

Hier is de laptop te vinden:
http://store.hp.com/Nethe...d=W4N92EA&opt=ABH&sel=NTB
pricewatch: HP 250 G5 W4N92EA

Wat denken jullie van deze laptop? Ik denk dat deze aan alle punten voldoet.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Ziet er goed uit, ik zou alleen even kijken of je ergens kan vinden hoelang hij meegaat op een accu lading, toch wel relaxed als je niet de hele tijd bij een stopcontact in de buurt hoeft te zitten als je lange dag op de uni moet zijn.

• Worsteneter
Verona27 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:13:
Ziet er goed uit, ik zou alleen even kijken of je ergens kan vinden hoelang hij meegaat op een accu lading, toch wel relaxed als je niet de hele tijd bij een stopcontact in de buurt hoeft te zitten als je lange dag op de uni moet zijn.
Dit is meermaals gezegd, maar je blijft eigenwijs naar een 'ik wil meer waar voor m'n geld' idee kijken. Voor rechten telt alleen het gewicht en de accuduur.

Het is niet ongewoon dat je colleges hebt van 8:45 tot 17:30. Als jij een van die mensen wilt zijn die in elke kleine pauze naar een stopcontact rent, be my guest.
Pagina: 1