Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell inspiron 13 5000 of ... ?

Pagina: 1
Acties:

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop voornamelijk voor mijn werk gebruiken. Een krachtige processor en werkgeheugen is belangrijk voor het (langdurig) draaien van meerdere applicaties.

Wat is je budget?
€1000,- inc btw. Kan worden opgerekt, maar het streven is om eronder te blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, niet alleen voor onderweg, maar ook op kantoor moet ik vaak rond lopen met de laptop (meetings, presentates, even iets laten zien aan collega's etc).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Geen voorkeur voor bepaald merk
Ik wil minimaal 3 jaar doen met de laptop en merk dat ik tijdens het zoeken wat meer kijk naar de 'betere' (voor mijn gevoel) merken. Ik heb goede ervaringen met Macbook, Dell, HP en Lenovo. Slechte ervaring met Acer, welke ik dan ook liever links laat liggen. Asus zit er een beetje tussen in.
- Formaat: 13 inch / 14 inch
Compact en licht. Het aanbod voor 14 inch is wat beperkt, waardoor het waarschijnlijk een 13 inch wordt. Prima, groot genoeg om onderweg/tijdelijk op te werken. Thuis en op mijn werkplek heb ik een extra monitor.
- Touchscreen
Geen keiharde eis, maar wel gewenst. Maakt mijn werk (icm Windows 10) wat makkelijker. Tablet modus is leuk maar hoeft niet.
- Windows 10
Ik heb op het moment een Macbook waar ik erg tevreden mee ben, maar voor mijn werk is Windows vereist. Nu kan ik er natuurlijk Windows op zetten, maar dat is niet ideaal. Het is een oudje en een nieuwe laptop is natuurlijk altijd leuk!
- Harde schijf
SSD voor de snelheid. 256GB opslag is meer dan genoeg.

Wat heb ik op het oog?
Op dit moment lijkt mij de Dell Inspiron 13 5000 series de beste keus:
i7-6500U
16GB DDR4
256GB SSD
full HD scherm
€949,-

Verder heb ik ook gekeken naar (met soortgelijke configuratie):
HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition
+ design
+ gewicht
- 8GB geheugen
- prijs €1299,-

Lenovo Yoga 900
+ hogere resolutie (QHD+ Multitouch 3200x1800)
- design; die horlogescharnieren vind ik niet zo mooi, geen idee over de kwaliteit
- prijs €1259,- momenteel voor €1133,- maar niet meer voorradig

Zoals te zien zijn de Spectre en Yoga wel in een soortgelijke configuratie te verkrijgen, maar ligt de prijs dan een stuk hoger. Waardoor ze eigenlijk geen direct alternatief zijn.

Wat zijn de alternatieven in dezelfde prijsklasse? En heeft iemand van jullie ervaring met deze Dell Inspiron? Het nadeel van Dell is dat ik het niet in de winkel kan bekijken. Volgens mij ook een redelijk nieuw model, waardoor ik nauwelijks gebruikersreviews kan vinden.

Graag jullie advies/ervaringen/tips.