Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirojth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:03
Ik ben recent op een congres geweest waarbij er een supervette audiovisuele opening was. De organisatie gebruikte daarbij polsbandjes die iedereen kreeg uitgedeeld en die op de maat van de muziek oplichten.

Iets soortgelijks is gebruikt tijdens een tour van Coldplay (YouTube: "NEW COLDPLAY Live Emirates" "Charlie Brown" &q.... Het bedrijf hierachter heet "xylobands." De gebruikte bandjes van het congres waar ik was zijn wat geadvanceerder want ze konden meerdere kleuren weergeven i.p.v. 1 kleur.

Het leek me leuk om het ding weer aan de praat te krijgen en er mee te communiceren. Op youtube zijn genoeg filmpjes te vinden van hoe je het bandje continu kunt laten werken door de draadjes direct met de batterij te verbinden.

Ik ben echter benieuwd of het mogelijk is om te communiceren met het polsbandje. Ik vond via google (http://www.edaboard.com/thread244416.html) dat het bandje van coldplay werkt op de 869,5 frequentie.

Hebben jullie tips/adviezen hoe ik erachter kom welke frequentie mijn bandje gebruikt en hoe ik er dan mee kan communiceren? Bijgevoegd heb ik nog het exterieur en interieur.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2aaliio.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/wbcojo.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Sirojth op 08-08-2016 17:01 . Reden: grrr plaatjes ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Vaak wordt er gebruik gemaakt van een radio chip die maar op 1 frequentie werkt. Heb je de chips al gegoogeld? Het lastige is vervolgens uitvinden wat voor codes je naar de ontvanger moet sturen. Dit zullen digitale pakketjes zijn met een bepaalde opmaak en boodschap. Zonder een bron signaal, is het gissen waar de ontvanger op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Daar hebben ze blijkbaar al plaats voorzien voor een programmeer stekker :)

Trouwens die frequentie is dat Hz, kHz, MHz of THz?

link van de fabrikant: http://xylobands.com/how-they-work/

Ik zou de fabrikant eens een paar vragen stellen en misschien werken ze wel mee ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 08-08-2016 17:59 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Je zou eens goed moeten kijken naar de waarde van X1 het Xtal wat i.c.m. IC2 de RF ontvanger is. Als IC2 een standaard ontvanger-IC is kan aan de hand van de datasheet en de waarde van X1 de ontvangstfrequentie bepaald worden. Het is heel goed mogelijk dat dit op een van de kanalen in de ´vrije´ 868MHz band is.

Het grote IC onder de clip zal wel een processor zijn die de data vanuit IC2 decodeerd en omzet in signalen voor de LED´s. TR1 en TR2 zullen wel de LED drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of het veel helpt weet ik niet, maar het lijkt erop dat er meer verschillenden in omloop zijn dan ik dacht. Ik ben op 24 juni naar een Coldplay-concert geweest en daar zaten in de Xyloband 2 AAA batterijtjes in. Nu maakt dit voor de uiteindelijk werking natuurlijk niets uit, maar wellicht zijn er wel meer verschillen;

Ook bij hun concert in 2012 ben ik geweest en toen waren de bandjes weer anders, die konden dan maar 1 kleur geven, namelijk die van de kleur van het bandje zelf ipv een RGB LED-strip. ;) Die oudere bandjes had ik meegenomen naar het concert dit jaar, maar die werkten dus niet. Zoek dus wel goed uit welke versie je precies hebt, anders werkt het dus wellicht niet.

Het bedrijf achter de Xylobands, lijkt TLC Creative te zijn. De Xylobands die in 2014 gebruikt zijn bij Tomorrowland is in elk geval uit elkaar gehaald, ook staan er linkjes naar andere pagina's, waarin de werking wat diepgaander besproken wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 09-08-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
This is a pretty neat effect, especially when a couple thousand people are waving their hands in the air. This effect has already been used before and was invented and commercialized by Xylobands (original patent) and backed by Coldplay.
Ik vind het nogal overdreven om hier van een uitvinding te spreken, het is niet meer dan een toepassing van een draadloos systeem met wat firmware en ledjes.

Misschien zal een globale operator zoals facebook, amazon of google dit bedrijf opkopen en d.m.v. patenten het iedereen verbieden om zoiets voor commerciele doeleinden te maken/gebruiken (, tenzij je een licentie afneemt).
I also heard that the bracelets could have the capability of being linked to your credit card, so it can be used as an electronic purse at the bars and food stands on the festival site.
Ook wordt beschreven hoe de armband tweeweg kan werken d.m.v. RFID en de mogelijkheid heeft om zijn identieteitscode uit te zenden.
De firmware die in de processorchip zit zal wel volledig afgeschermd en beveiligd zijn en je kunt vermoedelijk, net als een oude simkaart, de armband na gebruik als afval zien.
Tenzij je de data vanuit de RF chip aftapt en naar een laptop ofzo stuurt om daar tijdens een evenement het protocol te monitoren en te hacken.
Zoiets zal (in ieder geval in de USA) wel strafbaar zijn en (aldaar) beloond worden met een draconische gevangenisstraf. (Ook in de EU liggen dit soort wetten klaar om geimplementeerd te worden)

Persoonlijke opmerking:
Dit soort privacy indringende technieken is voor mij een reden om massale evenementen te mijden. Ook de privacy schendenden globale operators zoals o.a. facebook mijd ik zoveel mogelijk.
Privacy is the most valuable thing you have, but is often the least appreciated by its owner.
Without privacy you will virtually become a slave or machine.
Pagina: 1