ik ben zelf 4e jaars op de kunstacademie. mac zou zo gebruikersvriendelijk zijn, juist geschikt voor grafische toepassingen, professioneel, etc.
Well... let me tell u this ..
'kben best handig met puters, maar ik kom zo vaak gekke foutmeldingen tegen op standaard g3's en g4's dat ik soms gillend naar mijn pc toe ren (thuis).

daarnaast is de standaard eenknopsmuis (psycho ufo) om langdurig ziek van te worden,

flauwekul van die zipschijf die je in de prullebak moet gooien anders krijg je je schijfje er niet uit (ik ken een studente die 0,5 uur bezig was om uit te vogelen hoe je je zipje weer kunt ejecten, want het ejectknopje op de zipdrive werkt niet bij mac),

beperkte mhz is toch om te huilen anno 2001,

slappe grafische kaarten van ATI hahaha (alhoewel ze onderhand toch ook maar es gforce gebruiken),

tig fouten in OS X en least but not last belachelijk, maar dan ook belachelijk duur!

en die standaard zgn. design allemaal dezelfde kasten (oh ja, ik ben ook hip hoor!) komen me ook al heel erg lang de strot uit,

gelukkig zijn ze al gekapt met die onzin cube te produceren, omdat ze het gedrocht aan de straatstenen niet kwijt konden.

en probeer eens aan software te komen,

ja iemand heeft nog wel een kopietje van photoshop 4.0 ja hahahaha, maar dat is ook schijnbaar samen met het 4 very simple minds bedoelde quarkXpress de enige applicaties die benodigd zijn en waarvoor mac ook zijn hardware bouwt.

apple heeft bedacht dat de mac door mongolen gebruikt gaat worden, dus als je wat bijzonders wilt moet je ingewikkelde capriolen uithalen die in windows als standaard utilities gemakkelijk te vinden zijn.

er is verdorie niet eens een fatsoenlijke verkenner te vinden.

en het zal wel aan mij liggen maar ik vind het toch vreemd dat een g4 25% sneller rendert onder bryce3d dan mijn dubbele PII 300,

en van dat gezeur over geheugen problemen als je een paar appz opstart op een G4 met 128 mb wordt ik echt heel erg beroerd van,

en zo kan idd ik nog wel ff doorgaan.
Ik zeg NEE. NEE tegen Apple Macintosh.