Toon posts:

MAC OF PC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die ik ken en een Mac heeft loopt altijd te zeiken dat de Mac zo fantastisch is.

Maarrr ik heb thuis allebei en kom toch tot de conclusie dat de pc veel meer trekt dan de Mac...

Ik denk dan ook dat als we over Mhz'en gaan lullen de mac 350 inderdaad een 350mhz pIII wegblaast...alleen als we naar de prijs gaan kijken dan bouw ik voor het geld die de mac kost een PC die je moet vastnagelen aan de grond anders stijgt ie op..

Wat vinden jullie er van ???

Is de Mac beter of... de PC rulez?????

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
oje dit wordt weer zo'n scheld topic. maar goed, ik ga voor de pc:
1) goedkoper
2) meer compatible
3) eh....
voor het design en het gemak ga ik voor mac. ook voor de stabiliteit.

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 22:40

xshredx

mac is gewoon VEEL TE DUUR voor wat het is... ik heb ook een vriend die grafisch ontwerper is, en die zweert bij een mac... maar ik kan ook zonder probleem photoshop, illustrator en zo draaien, en voor hetzelfde geld van een G4 kan ik toch wel een machine in elkaar steken die die G4 compleet wegblaast in elk programma die die op z'n mac gebruikt...
ik vind dat mac gebruikers nogal erg snobistisch en kortzichtig zijn: de meesten zitten maar te roepen dat macs zoveel beter zijn, maar kennen helemaal geen pc's, en dan nog, zijn nooit bereid om over de prijs te praten, want dan komen ze inderdaad af met van die oude dooddoeners dat een mac in gelijke megahertzen rapper is in photoshop...
ik vind dat je even dure computers moet vergelijken, en dan wint een pc hands down...

edit:
maar als macs even duur waren en zo, zou ik er wel een willen hoor... zijn helemaal geen slechte computers hoor vind ik. zou perfect bakje zijn om vriendin wat op te laten klooien, en als surfbakje/general purpose bakje ergens neer te planten

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

JAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

een ouderwetse MAC-PC flame war!!

Mag ik meedoen!!!!

nee serieus, hier zijn al zoveel topics over geweest waar alle (goede en slechte) argumenten al in naar voren zijn gekomen.

Ik ben een PC persoon, maar sta open voor Mac. OS X is mooi erg mooi. Maar XP ook..

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mac hardware loopt ver achter en is te duur. Het ding werkt onhandig door de voor power users inefficient werkende newbie interface van het OS, en allerlei andere irritante zaken zoals de zware aanslag van de oude PowerMac keyboards, de krappe layout van de iMac keyboards, het ontbreken van essentiële toetsen, instant-RSI muizen enz. OS X heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat al die overbodige eyecandy op lange termijn als handig wordt ervaren.

Op zich bedenken ze wel leuke ideeën zoals de iMac (een erg toegankelijke en vriendelijk ogende internet computer voor newbies) en die nieuwe webpad die er misschien gaat komen.

Als Steve echt iets zinnigs wil betekenen voor de wereld dan moet-ie z'n ideeën baseren op Linux en standaard pc hardware. Dat is goedkoper, sneller en kan een leuk alternatief bieden voor Microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus niet snap en wat nu bijna is bevestigd, is dat me vriendin een jaar geleden een Mac G4 kocht voor audio visuele bewerking..

Op haar school zeiden ze dat de Mac het beste was voor de design scene...

Nou ze heeft 6000 piek aan dat ding uitgegeven (er zat niet eens photoshop of premiere bij) en hetvolgende is helemaal een lachertje (heheh binne pretjuhh) er zat een ATI rage kaart in 16 MB...

HAHAHA

Als er nou een studio DV kaart in had gezeten met een Quadro DDR ofzo en een dikke terratec geluidskaart ofzo..

Nou ik heb die gasten opgebeld en ze gevraagd hoe ze dat in godsnaam voor die prijs durfden aan te bieden, maar ik werd compleet uitgelachen.

Ze vertelden me wel dat als je er mee wilde filmbewerken je toch zeker nog 4000,- aan upgrades moest kopen..

Ja dikke ... voor je

Daar koop je een PIII Xeon voor toch ?

Verwijderd

MAc is in alle opzichten gewoon *PIEP*. ALs mensen een mac kopen denken ze dat ze er beter op kunnen ontwerpen omdat die dingen er zogenaamt voor gemaakt zijn. Ik wou ff zeggen dat aleen een windowsbak al veel meer kan.
IK GA VOOR PC.

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik vind pc toch iets fijner

die mac heeft wel een super processor (g4)
maar doe mij maar liever een athlon tbird

• HeatWave

HeatWave

Yep, een mooie flamewar!

Daar hou ik van!

Tja een MAC heeft gewoon de naam in de Grafische wereld en daar krijg je die mensen niet zo snel vanaf. Ze zijn er mee opgeleid en werken ermee, ze weten niet beter.

Mac is best mooi spul hoor, maar inderdaad de standaard hardware is niet spectaculair. Maar alles draait wel prima.

En je ziet ook steeds meer "pc" hardware erin verschijnen,

ZOals ik al zei: doe mij maar een PC. Maar Mac is best leuk. Maar door hun reputatie in het bedrijfsleven te duur.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er staat in de C'T van deze maand een beschrijving van de 'nieuwe' iMacs- incl een kijk onder de kap.

Kwam me erg bekend voor- als je ooit een PC-Chips mobo gezien hebt- nauwelijs een slot ergens, alles geintegreerd. Maar goed een iMac is echt idioot- die brakke 15" monitor alleen al is ernstig.

De G4 zou OK zijn, maar is gewoon te duur en draait op marketing en reputatie (er was een tijd dat Macs sneller en beter waren dan PCs, en je fatsoenlijke A/V/DV sf niet voor een PC kon krijgen (al moest je toen ook een SGI hebben om iets te doen dat er nu mee door zou kunnrn).

Ik flame maar lekker door...

Een laatste woord: AppleTalk- dan nog liever ARCnet :r

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op woensdag 27 juni 2001 10:54
Een laatste woord: AppleTalk- dan nog liever ARCnet :r
Daar zeg je wat, Ik heb w2k adv srv draaien... pc-tje erbij geen probleem

Apple erbij ook geen probleem dacht ik, nou ik kwam van een koude kermis thuis dus..

In windows een search gedaan op aplletalk ---> paar duizend hits

Op de mac een search gedaan op microsoft cq windows ---> NIKS!!

Damn

Er was niks mee te beginnen totdat ik PC Mac LAN server geinstalleerd had... en toen deed ie nog moeilijk ook.. er zal heus wel een truuk voor zijn, ik begrijp niet waarom macintosh het zichzelf zo moeilijk maakt.

Maar ja nu heb ik haar een pc'tje laten bouwen afgelopen vrijdag en ze is nu zeer tevreden..

Alles werkt gewoon perfect

Ik wilde ook geheugen uitbreiden voor de mac , koste 300 piek (128mb pc100)

hahaha

Net compaq

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
Nou ik hoorde laatst ook weer een meisje (compleet leek) die een computer nodig had voor haar (kunst)opleiding, school raadde een mac aan....zit me nu af te vragen of ik me ermee moet bemoeien...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:19 schreef Flakkerbei het volgende:
Nou ik hoorde laatst ook weer een meisje (compleet leek) die een computer nodig had voor haar (kunst)opleiding, school raadde een mac aan....zit me nu af te vragen of ik me ermee moet bemoeien...
Ik zou even afwegen of je het het waard vind om haar te helpen een systeem te bouwen..

we weten allebei dat ze drie keer zoveel aan een pc heeft en ze voor hetzelfde geld een veel sneller systeem koopt of maakt.

• HeatWave

HeatWave

Ja zeker voor mensen die er niets mee doen, maar wel ff wat willen kunnen wat je op TV zien is een MAC ongeschikt.

En te duur, beetje surfen en word kan prima op een PC van 1500 piek. Hoef je geen 3000 voor een Imek neer te leggen.

ICQ voor Mek sucks... en dat gaan ze geheid willen later. Ik zou het afraden.

Verwijderd

Volgens mij is voor de doorsnee hobbyist de MAC alleen maar interessant als ie net een vette bonus heeft gehad van zijn baas en dus veel te veel geld heeft. Maar voor de rest....nee denk het niet.

Ik weet nog goed: Je kon voor +/- F3500,- (als het geen F4000,- is) een MAC kopen met 350 Mhz. G4-Processor, terwijl je voor datzelfde geld een voor toen vette Pentium III 500 ofzo kon krijgen......wat vond ik dat een naai streek zeg van APPLE. DUUUUUUUR!!!

Verwijderd

Ik heb zelf een iBook gehad maar de lol was er al snel genoeg af toen ik na 3 Linux distributies er achter kwam dat iBooks niet echt lekker lopen onder Linux.
Als je daarnaast nagaat dat Apple bijvoorbeeld BeOS het leven zuur maakt door o.a. geen hardwarespecs door te geven van nieuwe Apple hardware kom ik tot de conclusie dat (moderne) Apples niet echt geschikt zijn voor tweaken/modden of dual/triple boot systemen.
Doe mij maar een PC met een ruime hoeveelheid beschikbare hardware en OSsen 8-)

Verwijderd

Ben ff naar de website (www.imac.nl) gegaan..... moet je dit lezen:
600-MHz
PowerPC G3
256 KB L2-cache
(op 600 MHz)

128 MB SDRAM
40 GB Ultra ATA-schijf
Cd-rw-speler
ATI RAGE 128 Pro
10/100BASE-T Ethernet
Interne 56K-modem
15-inch beeldscherm (CRT)
Twee USB-poorten
Twee FireWire-poorten
VGA synchrone weergave

VOOR F3605,04

Voor het systeem wat ik heb (zie signature) heb ik 2 maanden geleden betaalt: ik geloof F3348,-. Dit ios dan wel met 256 MB SD-RAM ipv 512 MB en zonder TV-kaart.

Als je dit vergelijkt met die iMac is die iMac dus gruwelijk duur. OK, dan is het waarschijnlijk zo dat de hardware van die iMac beter is 'afgestemd' dan mijn pc, maar nog zal mijn pc beter zijn.

Ronduit: BELACHELIJK, DIE PRIJZEN.

• HeatWave

HeatWave

Inderdaad, mac is te duur.

Ook de hardware updates (officieel dan) zijn veel te prijzig.

De voordelen van de mac op windows zijn al jaren achterhaald. Ze hebben nu een klein voordeel op design maar ach een beetje freak maalt niet om het uiterlijk.

Leken zullen op het uiterlijk af gaan en nu dus nog een mac kopen maar ook PB een Komprak maken schattige pc-tjes, dus dat marktdeel zullen ze ook snel verliezen.

Alleen die nieuwe G4 titanium laptop is :9~

Maar ja als je het daarmee moet doen...

Verwijderd

Een Mac koop je als je lekker wilt gaan DTP'en (Photoshoppen, QuarkXpress etc.) en daarna lithograferen.
Aangezien mensen dit (meestal) niet thuis doen is een PC een betere keus.

Daarnaast is het voor de PC veel makkelijker om aan de juiste software te komen.
Verders zuigt het laden van fonts op de Mac enorm ( :r Adobe Typemanager)! Wel minder font vervuiling, maar toch. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik denk dat ik er wel uit kan opmaken dat de PC gewoon VEEL beter is dan de mac

Voor het geld dat iemand voor een mac uitgeeft kan je beter een PIII Xeon kopen en die aftweaken...

HAHAHA

wel zielig hoor voor de mensen in de design wereld met een mac

Oogkleppen op en geld betalen....
En maar roepen dat de mac zo geweldig is.....
Waarom??? Ik denk dat ze gewoon tegen de buurman willen zeggen :"kijk ik heb een echte macintosh, die is zo geweldig en ziet er zo mooi uit!!!"

Kan je beter van op vakantie gaan....

En je buurman in ze waarde laten

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 21:19 schreef deap_sea_cow het volgende:
Nou ja ik denk dat ik er wel uit kan opmaken dat de PC gewoon VEEL beter is dan de mac

Voor het geld dat iemand voor een mac uitgeeft kan je beter een PIII Xeon kopen en die aftweaken...

HAHAHA

wel zielig hoor voor de mensen in de design wereld met een mac

Oogkleppen op en geld betalen....
En maar roepen dat de mac zo geweldig is.....
Waarom??? Ik denk dat ze gewoon tegen de buurman willen zeggen :"kijk ik heb een echte macintosh, die is zo geweldig en ziet er zo mooi uit!!!"

Kan je beter van op vakantie gaan....

En je buurman in ze waarde laten
Nou ja hem gelijk geven dan....

MOEHAHAHA

Laat me nu maar iemand tegen komen die het tegendeel beweerd

Hij zal vast veel geld op ze bankrekening hebben (gehad)

• paella
  • Laatst online: 28-08 21:33
Vergeet niet dat je die Apple machines wel "moet" vergelijken met een A-merk PC, en niet je kloontje thuis. Apple levert naast de machine natuurlijk ook service e.d., net als de grote PC builders.

Mijn keuze: ik wil ze allebei! :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Ik vind een Mac een beetje voor patsers... Ik wil alle spellen kunnen spelen, dus voor mij een PC!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:59

FutureCow

(C) FutureCow

voor de PC heb je veel meer spelen enzo... daarom kies ik ook voor de PC

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik vind die van mij ontzettend mooi (paarse I-mac) maar ik gebruik um amper sinds ik mijn TB 1,3 heb en die I-mac staat hier nu een beetje mooi te wezen en dient als typ computertje voor m'n zusje (mag nu niet meer op mijn pc >:) )

PC is veel leuker omdat je er lekker mee kan liggen kl*t*n qua hard en software en dat kun je van die mac niet zeggen. Probeer die mac maar is uit elkaar te krijgen -> van 10 hoog naar beneden zal wel lukken denk ik >:)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 21:50 schreef paella het volgende:
Vergeet niet dat je die Apple machines wel "moet" vergelijken met een A-merk PC, en niet je kloontje thuis. Apple levert naast de machine natuurlijk ook service e.d., net als de grote PC builders.
Ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zou mijn PC geen A-merk zijn.

a:Ik kies er gewoon niet voor om een helpdesk te bellen voor 1 gulden per minuut.

b:Ik heb betere spullen in mijn kloon dan in een A merk PC zit (geen onboard shit wat meestal wel in a-merk zit)

c:Ik hoef geen 1000,- extra voor een mooie case te betalen en een merkje op mijn case.

d:Ik hoef geen garantie van drie jaar omdat ik elke drie maanden een nieuwere PC wil.

e:Ik hoef geen extra software erbij die toch geen reet waard is maar waar je wel 1000,- extra voor neertelt.

f:Ik kies liever me eigen monitor uit.

g:Ik hoef geen 200% meer te betalen voor een A-merk geheugen omdat ik dat naaierij vind.

Wat je hier zegt lijkt me een beetje niet goed geformuleerd.

Toch?

• paella
  • Laatst online: 28-08 21:33
Op donderdag 28 juni 2001 10:23 schreef deap_sea_cow het volgende:

[..]

Ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zou mijn PC geen A-merk zijn.

a:Ik kies er gewoon niet voor om een helpdesk te bellen voor 1 gulden per minuut.

b:Ik heb betere spullen in mijn kloon dan in een A merk PC zit (geen onboard shit wat meestal wel in a-merk zit)

c:Ik hoef geen 1000,- extra voor een mooie case te betalen en een merkje op mijn case.

d:Ik hoef geen garantie van drie jaar omdat ik elke drie maanden een nieuwere PC wil.

e:Ik hoef geen extra software erbij die toch geen reet waard is maar waar je wel 1000,- extra voor neertelt.

f:Ik kies liever me eigen monitor uit.

g:Ik hoef geen 200% meer te betalen voor een A-merk geheugen omdat ik dat naaierij vind.

Wat je hier zegt lijkt me een beetje niet goed geformuleerd.

Toch?
Klopt, maar aangezien je elk argument met "Ik" begint, is mijn tegenargument duidelijk: jij bent niet een doorsnee computerkoper. Jij gaat niet naar de Primafoon voor een iMac. >:)

Voor iemand die gewoon een goede computer wil om te internetten, tekstverwerken en af en toe een leuk spelletje is dat ding toch leuk?

Maar ik ben geen Mac advocate hoor, ik wil gewoon de "best of both worlds". Van allebei dus minstens eentje thuis willen hebben staan (naast een Sun, etc).

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt wat alles betreft gelijk hoor, maar ik vind het heel matig van Apple dat ze dat ding aanprijzen alsof het "ding" volledig compatible is met een PC.

Dus dat je alles wat op de pc kan gewoon kan spelen en gebruiken op de mac.

Je kan er inderdaad gelijk mee internetten maar als maar 9% van alle downloads daadwerkelijk voor de mac zijn geschreven (.bin .hqx etc.). Dan kom je toch van een koude kermis thuis als leek of niet soms?

Dat is nou echt mate naaierij..

Ik denk dat als een verkoper dat zou melden dat de verkoop cijfers van de I-mac met minimaal 50% dalen.

We praten dan nu toch over leken die denken dat ze een computer kopen waar ze alles mee kunnen op internet bijv.

Dan is het toch vervelend voor die mensen als ze er thuis achter komen dat ze het met maar 9% van alle downloads op internet moeten doen ipv 90% op de pc.

Das ook wel weer dom van de leken om niet van te voren goed geinformeerd een aanschaf te doen.

• Xoverride
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Mac is voor mensen die het te moeilijk vinden om 2 muisknoppen te gebruiken, voor de andere 'intelligente' mensen

PC!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:23 schreef paella het volgende:

[..]

Voor iemand die gewoon een goede computer wil om te internetten, tekstverwerken en af en toe een leuk spelletje is dat ding toch leuk?
Voor een beetje internetten en tekstverwerken en af en toe een spelletje, heb je al meer dan zat aan bijv. een AMD Duron 600 Mhz met 64 MB SD-Ram ofzo......gewoon zo'n pc'tje voor F1500,-, OK nog een softwarepakketje erbij wordt het F1800,-.
Dat is nog altijd stukken goedkoper dan een iMac met ik geloof 400 Mhz CPU voor F2200,-. OK, we willen een spelletje spelen: douwen we er nog een 3D-kaartje in voor F150,- extra. Zijn we nog altijd goedkoper dan met een iMac.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Het wordt tijd dat ik geen support meer lever met mensen met een mac in mijn domein...(het zijn er maar 4)....

Verwijderd

Als er iets sucks dan is het MAC wel..

Al dat gezeik over dat ie zo goed is..

Ik heb een TB1333 systeem met DDR gebouwd voor 1750 piek

De mac mensen die nu nog beweren dat het ding zo goed is weten echt niet beter en hebben zich gewoon keihard laten afleggen !!!

IK IK IK

nou als er iemand IK IK IK zegt dan zijn het wel de MAC sukkels

HAHAHA

• Zillion01
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

ik ben zelf 4e jaars op de kunstacademie. mac zou zo gebruikersvriendelijk zijn, juist geschikt voor grafische toepassingen, professioneel, etc.

Well... let me tell u this ..

'kben best handig met puters, maar ik kom zo vaak gekke foutmeldingen tegen op standaard g3's en g4's dat ik soms gillend naar mijn pc toe ren (thuis). :r daarnaast is de standaard eenknopsmuis (psycho ufo) om langdurig ziek van te worden, :r flauwekul van die zipschijf die je in de prullebak moet gooien anders krijg je je schijfje er niet uit (ik ken een studente die 0,5 uur bezig was om uit te vogelen hoe je je zipje weer kunt ejecten, want het ejectknopje op de zipdrive werkt niet bij mac), :r beperkte mhz is toch om te huilen anno 2001, :r slappe grafische kaarten van ATI hahaha (alhoewel ze onderhand toch ook maar es gforce gebruiken), :r tig fouten in OS X en least but not last belachelijk, maar dan ook belachelijk duur! :r en die standaard zgn. design allemaal dezelfde kasten (oh ja, ik ben ook hip hoor!) komen me ook al heel erg lang de strot uit, :r gelukkig zijn ze al gekapt met die onzin cube te produceren, omdat ze het gedrocht aan de straatstenen niet kwijt konden. :r en probeer eens aan software te komen, :r ja iemand heeft nog wel een kopietje van photoshop 4.0 ja hahahaha, maar dat is ook schijnbaar samen met het 4 very simple minds bedoelde quarkXpress de enige applicaties die benodigd zijn en waarvoor mac ook zijn hardware bouwt. :r apple heeft bedacht dat de mac door mongolen gebruikt gaat worden, dus als je wat bijzonders wilt moet je ingewikkelde capriolen uithalen die in windows als standaard utilities gemakkelijk te vinden zijn. :r er is verdorie niet eens een fatsoenlijke verkenner te vinden. :r en het zal wel aan mij liggen maar ik vind het toch vreemd dat een g4 25% sneller rendert onder bryce3d dan mijn dubbele PII 300, :r en van dat gezeur over geheugen problemen als je een paar appz opstart op een G4 met 128 mb wordt ik echt heel erg beroerd van, :r en zo kan idd ik nog wel ff doorgaan.

Ik zeg NEE. NEE tegen Apple Macintosh.

• ddZ
  • Laatst online: 01:06

ddZ

Ik zou ze allebei wel willen hebben: de mac (en dan bedoel ik een dual G4 of zo :9~ ) als werkbak (vooral fotosoepen en 3D gaan gruwelijk snel op zo'n G4) en een lekker snelle pcbak voor de gameZ :)

Verwijderd

Ja ja

Photoshop veel sneller

hehehe

Nou ik heb de G4 en een athlon bak..

De g4 kost 2 keer zo duur en zuigt !!!

en de pc zuigt photoshop alsof het notepad is

hahaha

koop jij maar lekker mac voor photoshop hoorrr

laat je maar lekker naaien

T'is inderdaad zielig gewoon als je de cd open wilt doen moet eject doen op de desktop

en dan alsnog bukken om je cd eruit te halen....

hahaha wat een onzin Bak die mac

• Zillion01
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

:r

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:37

Jag

Ik de topic niet dicht gooien, maar Kojak2001 moet heel erg oppassen anders hoeft hij nooit meer terug te komen op GoT.

Verwijderd

Ik heb nooit met een mac mogen werken (ja ooit 10 jaar geleden)! Het enige nadeel wat ik kan bedenknen is het gigantische prijsverschil tussen MAC & PC!

• Excrusiator
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op maandag 02 juli 2001 13:12 schreef Kojak2001 het volgende:
ik ben zelf 4e jaars op de kunstacademie. mac zou zo gebruikersvriendelijk zijn, juist geschikt voor grafische toepassingen, professioneel, etc.

Well... let me tell u this ..

'kben best handig met puters, maar ik kom zo vaak gekke foutmeldingen tegen op standaard g3's en g4's dat ik soms gillend naar mijn pc toe ren (thuis). :r daarnaast is de standaard eenknopsmuis (psycho ufo) om langdurig ziek van te worden, :r flauwekul van die zipschijf die je in de prullebak moet gooien anders krijg je je schijfje er niet uit (ik ken een studente die 0,5 uur bezig was om uit te vogelen hoe je je zipje weer kunt ejecten, want het ejectknopje op de zipdrive werkt niet bij mac), :r beperkte mhz is toch om te huilen anno 2001, :r slappe grafische kaarten van ATI hahaha (alhoewel ze onderhand toch ook maar es gforce gebruiken), :r tig fouten in OS X en least but not last belachelijk, maar dan ook belachelijk duur! :r en die standaard zgn. design allemaal dezelfde kasten (oh ja, ik ben ook hip hoor!) komen me ook al heel erg lang de strot uit, :r gelukkig zijn ze al gekapt met die onzin cube te produceren, omdat ze het gedrocht aan de straatstenen niet kwijt konden. :r en probeer eens aan software te komen, :r ja iemand heeft nog wel een kopietje van photoshop 4.0 ja hahahaha, maar dat is ook schijnbaar samen met het 4 very simple minds bedoelde quarkXpress de enige applicaties die benodigd zijn en waarvoor mac ook zijn hardware bouwt. :r apple heeft bedacht dat de mac door mongolen gebruikt gaat worden, dus als je wat bijzonders wilt moet je ingewikkelde capriolen uithalen die in windows als standaard utilities gemakkelijk te vinden zijn. :r er is verdorie niet eens een fatsoenlijke verkenner te vinden. :r en het zal wel aan mij liggen maar ik vind het toch vreemd dat een g4 25% sneller rendert onder bryce3d dan mijn dubbele PII 300, :r en van dat gezeur over geheugen problemen als je een paar appz opstart op een G4 met 128 mb wordt ik echt heel erg beroerd van, :r en zo kan idd ik nog wel ff doorgaan.

Ik zeg NEE. NEE tegen Apple Macintosh.
Ach die geheugen problemen zijn makkelijk op te lossen, even handmatig de hoeveelheid geheugen die een programma mag gebruiken veranderen (duurde ff voor ik er achter kwam dat dat de oorzaak was van een nogal wazige foutmelding op mijn werk).
En een handleiding is een must bij een mac, je weet anders echt hoe je het ding moet gebruiken.

Ik vind ze wel geinig, maar dat is het ook.

Ik zelf ga voor een pc omdat die zo lekker werken (hoewel windows weer een ander verhaal is ;) ).

<edit>
btw, ik heb zelf ook een macintosh Performa 6400/180. Leuk dingetje om mee te spelen en om iets bij te leren. Maar de logica in dat ding is nog verder te zoeken dan in een office programma :)
</edit>

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Dat gezeur over Mac, PC, Linux en andere systemen.
Het is gewoon niet met elkaar te vergelijken:
appels en peren.

En wat de logica van het Mac OS, dat is een kwestie van ermee vertrouwd zijn, zoals dat veel mensen dat zijn met Windows of Linux.

Ik zelf snap bijvoorbeeld de logica van Linux niet.

Ik ben het ermee eens dat je Mac moet zien als een A-merk, zoals Compaq, IBM e.a.
En niet met een PC van de Aldi.

• ddZ
  • Laatst online: 01:06

ddZ

Op maandag 02 juli 2001 16:23 schreef koekaa het volgende:
Ja ja

Photoshop veel sneller

hehehe

Nou ik heb de G4 en een athlon bak..

De g4 kost 2 keer zo duur en zuigt !!!

en de pc zuigt photoshop alsof het notepad is

hahaha

koop jij maar lekker mac voor photoshop hoorrr

laat je maar lekker naaien

T'is inderdaad zielig gewoon als je de cd open wilt doen moet eject doen op de desktop

en dan alsnog bukken om je cd eruit te halen....

hahaha wat een onzin Bak die mac
Gast.. ff dimmen... Denk jij soms dat ik dit uit mijn duim loop te zuigen of zo? Ik spreek uit ervaring

Maar ja, er zijn van die ventjes, die snappen dat dus niet. Die posten van die bull-shit newbie reply's die totaal niet onderbouwd zijn (bv. een G4 zuigt > waarom zeg je dat ?)

Als jij ff slap wilt lullen/ flamen , dan doe je dat maar ff ergens anders en niet op GoT..

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:37

Jag

Jaja, het is wel weer genoeg zo.

• Kees
  • Laatst online: 14:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik gooi hem wel op slot, hier komt niets goed uit.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees
  • Laatst online: 14:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nog een keer dan :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.