Kwaliteitsverschil DVI naar VGA adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hoi,

Ik heb een monitor wat ik aan mijn PC wil aansluiten die alleen een VGA uitgang heeft.

Monitor heeft een VGA en DVI aansluiting.

Is er nog verschil tussen VGA kabel aansluiten of DVI kabel met VGA adapter?

Levert DVI met VGA adapter nog kwaliteitsverschil op?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:45
Nee, komt beide op hetzelfde neer.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
DVI zal alleen met VGA werken als het een DVI-A (analoog) of DVI-I is. In feite is DVI-A signaal hetzelfde als VGA signaal op de fysieke pin layout na. Ik denk dat directe VGA-VGA kabel dan ook het beste signaal geeft gezien je dan minder verbindingen er tussen hebt zitten.

Om het verschil te zien tussen de DVI soorten (stekkers/aansluitingen) kun je naar het "vierkantje" van 4 pinnen en 1 brede pin kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zolang de bron hetzelfde signaal is kan het alleen maar slechter worden, nooit beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Op hoge resoluties (hoger dan 1050p als je een slechte kabel etc hebt) zal VGA ook licht blurry worden, maar dat heeft verder niks met jouw vraag te maken. Je zou je kunnen afvragen of het niet tijd is voor een nieuw(er) beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-07-2024
Zijn pc heeft alleen een VGA aansluiting. Zijn monitor heeft beiden. Zolang wij niet weten welk monitor de TS heeft, kunnen wij ook niet adviseren om een andere grafische kaart aan te schaffen voor een betere beeld kwaliteit.

De vraag van de TS is volgens mij al netjes door de anderen beantwoord en beargumenteerd met een nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso geen VGA gebruiken op je hoofdscherm tenzij het een brak 1366x768 ding is. Analoog is niet meer van deze tijd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso kun je een VGA niet naar DVI omzetten (dat is waar de TS het hier over heeft) met een simpel verloopje. Je kunt van een analoog signaal niet ineens een digitaal signaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Misschien wat meer info.

Het gaat hier over een werk PC dus upgrade is geen optie.

PC heeft 2 monitor aansluiting:
-VGA
-Display port.

Sinds kort heb ik 2 monitors op de PC aangesloten. 1: display port (primair) en 2: VGA (secundair)

Op de primaire scherm prima en scherp beeld, maar op VGA wazig en veel minder scherp beeld.

Beide monitor zijn van dezelfde merk en type.

Dus wss kan ik het beeld op 2de scherm niet beter krijgen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:46
Betere kwalieit VGA kabel gebruiken. Daarnaast heeft de monitor ws nog wel een 'auto adjust' knopje of instelling, scheelt soms ook nog wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:49
Kun je je tweede monitor niet daisy chainen vanaf de eerste met een DP->DVI-adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wellicht is het ook handig om het type van de schermen en het type van de videokaart (of het moederbord) waar de schermen op zijn aangesloten te vermelden (linkje naar de PriceWatch of de fabrikant zou helemaal handig zijn). Met deze informatie is het mogelijk om wat gerichter advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
Nielson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:44:
Betere kwalieit VGA kabel gebruiken. Daarnaast heeft de monitor ws nog wel een 'auto adjust' knopje of instelling, scheelt soms ook nog wel iets.
Dit heeft het probleem verholpen :)

Pagina: 1