When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Vraag
Beste antwoord (via LankHoar op 09-08-2016 12:34)
Jouw uitleg was 'm al duidelijk. Het ging erom dat hij niet de +2 moderaties zag en wij wel.Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:48:
[...]
Jawel. Er is was in dit geval éénmaal +3 gegeven door een beginnende moderator, dat wil zeggen: Een moderator die minder dan dertig dagen actief is en/of nog geen honderd moderaties heeft gedaan. Beginnende moderators hebben een weging van 1 (hence +3 spotlight 1 in je screenshot).
Een +3 die gegeven is door een beginnende moderator heeft geen direct effect, maar in plaats daarvan wordt de effectieve score +2 totdat een andere moderator de score bevestigt. Datzelfde geldt voor een -1 die door een beginnende moderator gegeven is, maar dan met een 0 als effectieve score. Dat en meer is te lezen in de ModFAQ die crisp al linkte
Commandline FTW | Tweakt met mate
Alle reacties
+3 Spotlight 1
+2 Informatief 4
Mediaan 2
Effectief +2
Zie je de +2 votes ook niet dan?
[ Voor 17% gewijzigd door Jessper op 08-08-2016 16:01 ]
1x +3 = 3.
8 + 3 = 11, gedeelt door 5 stemmen, is 2,2, afgerond is dat 2, en niet 3
Ey!! Macarena \o/
[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 08-08-2016 16:07 ]
Intentionally left blank
Huh? Dat is dan "nieuw" of heb ik het nooit goed begrepen? Want ik zie bovenstaand "probleem" ook wel eens voor komen..crisp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:11:
Een +3 moderatie moet minstens door een expert-mod worden 'bevestigd'. Zonder dat kan een reactie nooit meer dan een +2 krijgen.
Het wordt gewoon vermeld in de ModFaq:Mrjraider schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:13:
[...]
Huh? Dat is dan "nieuw" of heb ik het nooit goed begrepen? Want ik zie bovenstaand "probleem" ook wel eens voor komen..
Beginnende moderators hebben tevens beperkte mogelijkheden om reacties naar het laagste (-1) en het hoogste (+3) niveau te verplaatsen. Een beoordeling van een beginnende moderator wordt pas op deze niveaus geëffectueerd als de score is bevestigd door een ervaren moderator.
Intentionally left blank
Dat verklaart nog niet hoe ik iets anders zie dan anderen. Ik zie geen +2 tjes, anders dan de uiteindelijke score. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?crisp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:17:
[...]
Het wordt gewoon vermeld in de ModFaq:
[...]
Daar spreekt met over een beginnende moderator (is deze user dat dan? Want dat verklaart het dan welcrisp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:17:
[...]
Het wordt gewoon vermeld in de ModFaq:
[...]
Bedoel je dat de TS beginnend is, of degene die hem de +3 heeft gegeven?Mrjraider schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:22:
[...]
Daar spreekt met over een beginnende moderator (is deze user dat dan? Want dat verklaart het dan wel).
Jawel. Er is was in dit geval éénmaal +3 gegeven door een beginnende moderator, dat wil zeggen: Een moderator die minder dan dertig dagen actief is en/of nog geen honderd moderaties heeft gedaan. Beginnende moderators hebben een weging van 1 (hence +3 spotlight 1 in je screenshot).LankHoar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:21:
[...]
Dat verklaart nog niet hoe ik iets anders zie dan anderen. Ik zie geen +2 tjes, anders dan de uiteindelijke score. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?
Een +3 die gegeven is door een beginnende moderator heeft geen direct effect, maar in plaats daarvan wordt de effectieve score +2 totdat een andere moderator de score bevestigt. Datzelfde geldt voor een -1 die door een beginnende moderator gegeven is, maar dan met een 0 als effectieve score. Dat en meer is te lezen in de ModFAQ die crisp al linkte
[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 08-08-2016 17:49 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Jouw uitleg was 'm al duidelijk. Het ging erom dat hij niet de +2 moderaties zag en wij wel.Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:48:
[...]
Jawel. Er is was in dit geval éénmaal +3 gegeven door een beginnende moderator, dat wil zeggen: Een moderator die minder dan dertig dagen actief is en/of nog geen honderd moderaties heeft gedaan. Beginnende moderators hebben een weging van 1 (hence +3 spotlight 1 in je screenshot).
Nee? TS zag geen +2's (!) terwijl de uiteindelijke score wel +2 was (LankHoar in "Moderatie verkeerd weergegeven"). TS zag alleen 1x +3 en vond dat niet matchen met de effectieve score. Vandaar mijn uitleg, als toevoeging op crisp's post.Hero of Time schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:50:
[...]
Het ging erom dat hij niet de +2 moderaties zag en wij wel.
[ Voor 40% gewijzigd door Migrator op 08-08-2016 18:59 ]
Eh, ja? Later wel: LankHoar in "Moderatie verkeerd weergegeven"Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:58:
[...]
Nee? TS zag geen +2's (!) terwijl de uiteindelijke score wel +2 was (LankHoar in "Moderatie verkeerd weergegeven"). TS zag alleen 1x +3 en vond dat niet matchen met de effectieve score. Vandaar mijn uitleg, als toevoeging op crisp's post.
Neem nog een kop koffie, want die post is eerder dan de door mij gelinkte en het klopt(e) juíst dat er geen +2's te zien zijn.Hero of Time schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:00:
[...]
Eh, ja? Later wel: LankHoar in "Moderatie verkeerd weergegeven"
Neem er zelf een en kijk naar de twee reacties daarboven.Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:04:
[...]
Neem nog een kop koffie, want die post is eerder dan de door mij gelinkte en het klopt(e) juíst dat er geen +2's te zien zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Hero of Time op 08-08-2016 19:09 ]
Na refresh geen +2's zien als anderen die wel zien is vreemd inderdaad.
Hoezo dubbel interpretabel?Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:11:
Ah zo, fijn dat "geen +2's" dubbel interpretabel is
Na refresh geen +2's zien als anderen die wel zien is vreemd inderdaad.
Het onderstreepte met het dikgedrukte is toch niet echt open voor interpretatie, toch?LankHoar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:21:
[...]
Dat verklaart nog niet hoe ik iets anders zie dan anderen. Ik zie geen +2 tjes, anders dan de uiteindelijke score. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?
Dat was ook mijn punt, dus jij bent een van de weinigen die het goed gelezen heeftMigrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:23:
Ik meende dat het ging om de effectieve score "het klopt" (anderen) vs "het klopt niet" (TS), maar zie nu dat ik wellicht wat snel gelezen heb
Inmiddels zie ik wel meer dan een enkele +3, en klopt de score dus.
Edit: Wacht nu raak ik zelf in de war van alle comments hier boven. Initiële probleem was dus dat ik als effectieve score +2 zag, terwijl op de "scorecard" slechts eenmaal een +3 stond. Toen werd hier gemeld dat de scorecard er anders uit zag voor anderen. Na een refresh zag ik nog steeds wat ik eerst ook zag. Inmiddels zie ik meer op de scorecard.
Cache? Klinkt idd het meest logisch.
[ Voor 32% gewijzigd door LankHoar op 08-08-2016 21:53 ]
Intentionally left blank