Moderatie verkeerd weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:19

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Een reactie die ik geplaatst heb op de frontpage heeft eenmaal een +3 gekregen. Echter word hij weergegeven als een +2. Wanneer ik het drop-down menu bekijk staat er ook "Mediaan: 3" en "Effectief: 2".

Is dit een bug, of hoe zit dit? Indien nodig kan ik een screenshot plaatsen, echter kun je ook gewoon bovenstaande link aanklikken en dan zie je het.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 09-08-2016 12:34)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:48:
[...]

Jawel. Er is was in dit geval éénmaal +3 gegeven door een beginnende moderator, dat wil zeggen: Een moderator die minder dan dertig dagen actief is en/of nog geen honderd moderaties heeft gedaan. Beginnende moderators hebben een weging van 1 (hence +3 spotlight 1 in je screenshot).
Een +3 die gegeven is door een beginnende moderator heeft geen direct effect, maar in plaats daarvan wordt de effectieve score +2 totdat een andere moderator de score bevestigt. Datzelfde geldt voor een -1 die door een beginnende moderator gegeven is, maar dan met een 0 als effectieve score. Dat en meer is te lezen in de ModFAQ die crisp al linkte :)
Jouw uitleg was 'm al duidelijk. Het ging erom dat hij niet de +2 moderaties zag en wij wel. ;) Dat moet door een of ander probleem met caching komen. Proxy op 't werk oid.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik zie het volgende:

+3 Spotlight 1
+2 Informatief 4
Mediaan 2
Effectief +2

Zie je de +2 votes ook niet dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Jessper op 08-08-2016 16:01 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

4x +2 = 8.
1x +3 = 3.
8 + 3 = 11, gedeelt door 5 stemmen, is 2,2, afgerond is dat 2, en niet 3 ;)

Ey!! Macarena \o/

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vreemd, ik zie alleen onderstaand (ook net na refresh):

Moderatie

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 08-08-2016 16:07 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een +3 moderatie moet minstens door een expert-mod worden 'bevestigd'. Zonder dat kan een reactie nooit meer dan een +2 krijgen.

Intentionally left blank

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
crisp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:11:
Een +3 moderatie moet minstens door een expert-mod worden 'bevestigd'. Zonder dat kan een reactie nooit meer dan een +2 krijgen.
Huh? Dat is dan "nieuw" of heb ik het nooit goed begrepen? Want ik zie bovenstaand "probleem" ook wel eens voor komen..

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mrjraider schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Huh? Dat is dan "nieuw" of heb ik het nooit goed begrepen? Want ik zie bovenstaand "probleem" ook wel eens voor komen..
Het wordt gewoon vermeld in de ModFaq:
Beginnende moderators hebben tevens beperkte mogelijkheden om reacties naar het laagste (-1) en het hoogste (+3) niveau te verplaatsen. Een beoordeling van een beginnende moderator wordt pas op deze niveaus geëffectueerd als de score is bevestigd door een ervaren moderator.
;)

Intentionally left blank

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
crisp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

[...]

;)
Dat verklaart nog niet hoe ik iets anders zie dan anderen. Ik zie geen +2 tjes, anders dan de uiteindelijke score. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
crisp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

[...]

;)
Daar spreekt met over een beginnende moderator (is deze user dat dan? Want dat verklaart het dan wel ;) ).

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mrjraider schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Daar spreekt met over een beginnende moderator (is deze user dat dan? Want dat verklaart het dan wel ;) ).
Bedoel je dat de TS beginnend is, of degene die hem de +3 heeft gegeven? ;)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

LankHoar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

Dat verklaart nog niet hoe ik iets anders zie dan anderen. Ik zie geen +2 tjes, anders dan de uiteindelijke score. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?
Jawel. Er is was in dit geval éénmaal +3 gegeven door een beginnende moderator, dat wil zeggen: Een moderator die minder dan dertig dagen actief is en/of nog geen honderd moderaties heeft gedaan. Beginnende moderators hebben een weging van 1 (hence +3 spotlight 1 in je screenshot).
Een +3 die gegeven is door een beginnende moderator heeft geen direct effect, maar in plaats daarvan wordt de effectieve score +2 totdat een andere moderator de score bevestigt. Datzelfde geldt voor een -1 die door een beginnende moderator gegeven is, maar dan met een 0 als effectieve score. Dat en meer is te lezen in de ModFAQ die crisp al linkte :)

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 08-08-2016 17:49 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:48:
[...]

Jouw uitleg was 'm al duidelijk. Het ging erom dat hij niet de +2 moderaties zag en wij wel. ;) Dat moet door een of ander probleem met caching komen. Proxy op 't werk oid.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hero of Time schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:50:
[...]
Het ging erom dat hij niet de +2 moderaties zag en wij wel. ;)
Nee? TS zag geen +2's (!) terwijl de uiteindelijke score wel +2 was (LankHoar in "Moderatie verkeerd weergegeven"). TS zag alleen 1x +3 en vond dat niet matchen met de effectieve score. Vandaar mijn uitleg, als toevoeging op crisp's post.

[ Voor 40% gewijzigd door Migrator op 08-08-2016 18:59 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:58:
[...]

Nee? TS zag geen +2's (!) terwijl de uiteindelijke score wel +2 was (LankHoar in "Moderatie verkeerd weergegeven"). TS zag alleen 1x +3 en vond dat niet matchen met de effectieve score. Vandaar mijn uitleg, als toevoeging op crisp's post.
Eh, ja? Later wel: LankHoar in "Moderatie verkeerd weergegeven" ;)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Neem nog een kop koffie, want die post is eerder dan de door mij gelinkte en het klopt(e) juíst dat er geen +2's te zien zijn.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:04:
[...]

Neem nog een kop koffie, want die post is eerder dan de door mij gelinkte en het klopt(e) juíst dat er geen +2's te zien zijn.
Neem er zelf een en kijk naar de twee reacties daarboven. ;) TS ziet GEEN van de +2 moderaties die de anderen wel zien. 'Wij' zien 1x +3 en 4x +2. TS ziet 1x +3 en dat is 't. Zijn vraag is dus naast het 'waarom is mijn reactie +2 ipv +3' ook nog eens 'waar zijn de andere moderaties'. En dat is waar jij op reageert met je uitleg, wat dat dan weer niet verklaart. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hero of Time op 08-08-2016 19:09 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ah zo, fijn dat "geen +2's" dubbel interpretabel is :P
Na refresh geen +2's zien als anderen die wel zien is vreemd inderdaad.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:11:
Ah zo, fijn dat "geen +2's" dubbel interpretabel is :P
Na refresh geen +2's zien als anderen die wel zien is vreemd inderdaad.
Hoezo dubbel interpretabel?
LankHoar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

Het onderstreepte met het dikgedrukte is toch niet echt open voor interpretatie, toch? ;)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik meende dat het ging om de effectieve score "het klopt" (anderen) vs "het klopt niet" (TS), maar zie nu dat ik wellicht wat snel gelezen heb :z

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Migrator schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:23:
Ik meende dat het ging om de effectieve score "het klopt" (anderen) vs "het klopt niet" (TS), maar zie nu dat ik wellicht wat snel gelezen heb :z
Dat was ook mijn punt, dus jij bent een van de weinigen die het goed gelezen heeft ;)

Inmiddels zie ik wel meer dan een enkele +3, en klopt de score dus.

Edit: Wacht nu raak ik zelf in de war van alle comments hier boven. Initiële probleem was dus dat ik als effectieve score +2 zag, terwijl op de "scorecard" slechts eenmaal een +3 stond. Toen werd hier gemeld dat de scorecard er anders uit zag voor anderen. Na een refresh zag ik nog steeds wat ik eerst ook zag. Inmiddels zie ik meer op de scorecard.

Cache? Klinkt idd het meest logisch.

[ Voor 32% gewijzigd door LankHoar op 08-08-2016 21:53 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt mij dus uiteindelijk geen bug :)

Intentionally left blank

Pagina: 1