Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Tweakers,

De laatste tijd zat ik steeds meer te kijken naar drones, pas heb ik een goedkope ( €55 ) drone gekocht. Dit bevalt me wel, maar de video die de drone opneemt is waardeloos. Ik heb toen zitten kijken naar betere drones. Mijn eerste budget was 250. Als snel kwam ik erachter dat dat te laag was.

Mijn oog viel toen op een DJI Phantom 3 Standard voor 599. Maar na redelijk wat reviews kijken en lezen heb ik toch een aantal vragen gekregen waar ik niet een duidelijk antwoord op kreeg.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de range ? DJI geeft aan dat dit voor CE ( dit is Europa dacht ik ) 500 meter is, afhankelijk van weersomstandigheden. Dit is niet heel ver natuurlijk. Er zijn veel gevallen bekend van mensen die de standaard hebben en na 200/300 meter al verbinding verliezen of zelfs eerder. Ik dacht laat ik het navragen en het officieel twitteraccount van DJI Europa wist mij te vertellen dat de range volgens hun 200/300 meter was.

- Is er een tweaker die in het bezit is van een standaard model en zijn ervaring over de range kan delen ?

- De Phantom standaard heeft GPS aan boord maar geen glonass, is dit verschil groot ? Ga je dit merken of valt het wel mee ?

Uiteindelijk kom ik ook regelmatig reacties/berichten van mensen ( ook hier op tweakers) tegen dat ze spijt hebben dat ze niet direct de Advanced gekocht hebben.

Mijn minimale eisen zijn dat ik 1080P video kan opnemen, gestabiliseerd. En mijn voorkeur gaat uit naar 1440P maar dat is geen must.

Daar twijfel ik dus nu tussen koop ik de standaard of de advanced ? het is voor mij als student wel een enorm bedrag maar ik geef liever geen 599 uit voor een product wat niet aan mijn wensen voldoet. Dus misschien zou iemand zijn ervaring kunnen delen.

Ik heb nog even gekeken waar de advanced het goedkoopste is op Amazon.de kom ik deze tegen voor 777 ( levering door amazon zelf) klopt het dat dit zo goedkoop is of zou ik hier nog invoer kosten over moeten betalen ?

Groet,

Wouter

--
Hoop dat dit topic goed geplaatst is en voldoende informatie bevat, anders hoor ik het graag.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakertjee op 08-08-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Hoi Wouter,

Ik heb vorige maand een standard gekocht en heb daar met name op vakantie in Tsjechië het nodige mee gevlogen. Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar wel wat ervaringen delen.
Ik heb regelmatig gevlogen tot 500 meter afstand en 120 meter hoogte (de maximale afstand en hoogte toegestaan in NL). Het signaal bleef meestal goed. Je moet er wel rekening mee houden dat je de antenne blijft richten op de drone. Het is een paar keer gebeurd dat de app aangaf dat er geen signaal was en dat de drone automatisch terug wilde keren, maar ik kon hem nog steeds besturen en de return to home annuleren. Om dat te voorkomen heb ik via amazon.de een SKYREAT Copper Parabolic Antenne Reichweite Booster besteld. Deze heb ik nog niet, maar op amazon zijn de reviews lovend. Voor € 15 durfde ik het risico wel aan.

Qua GPS / Glonass ken ik het verschil niet, maar zowel in Tsjechië als in NL vind ik snel genoeg minstens 9 satellieten en is de besturing prima en betrouwbaar.

Ik ben tevreden met de Standard, maar besef me dat ik zelf de Pro of Adv niet heb. Als het belangrijkste is om te filmen in 1080P en de range van 500 meter is voldoende (het wettelijke maximum), dan zou de Standard voldoende moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Hi,

Sinds gisteren ook een trotse eigenaar van een "DJI 3 Standard" .....
Dus alle tips en tweaks welkom hier .....
(Ik heb hem nog niet gevlogen maar al wel met de simulator gespeeld ... ik heb wel een paar jaar een Parrot ar 2.0 gehad.)

Laat de informatie maar stromen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:48

Coffee

Coffee

Sparcky schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:36:
Laat de informatie maar stromen ...
Alsjeblieft, bespaar jezelf enorm veel geld en koop een goedkope mini/indoor drone. Hier leer je echt goed mee vliegen en het kan je enorm veel geld besparen (door met je echte drone niet te crashen).

Én; Ga alsjeblieft niet vliegen in no fly zones. Zeker niet op grotere hoogtes. Al die mensen die bij schiphol vliegen hebben het écht verpest voor de echte hobbyisten in Nederland (waar ik er een van ben).

Als je wilt checken waar er no flyzones zijn; drone.aeret.nl (ook al webapp!).

@Tweakertjee, heb je ondertussen je vragen al beantwoord of zijn er nog dingen die je wilt weten?

[ Voor 7% gewijzigd door Coffee op 29-08-2016 08:03 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
@coffee: De eerste vluchten gingen perfect. (Voor het spelen heb ik ook een JJRC en een CX )
(en No-Fly is No-Fly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Sparcky schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:01:
@coffee: De eerste vluchten gingen perfect. (Voor het spelen heb ik ook een JJRC en een CX )
(en No-Fly is No-Fly)
Heb je ook beelden online staan?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• tweakertjee
  • Nu online
[b]Coffee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:01:[/
@Tweakertjee, heb je ondertussen je vragen al beantwoord of zijn er nog dingen die je wilt weten?
Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb geen meldingen in mijn profiel gezien, dus ging er vanuit dat er geen reacties waren.

Was je opmerking ga oefenen met een goedkoper model ook aan mij gericht of ?

Zijn mijn vragen beantwoord, deels ik heb nu 1 ervaring van iemand met een Standard. Zijn er nog meer mensen met een Standard ?

Want als ik op verschillende fora's zoek kom ik echt veel uiteenlopende ervaringen tegen ( range ).

En ik heb nu contact met iemand die een gesealde Advanced heeft voor €700 dus dan komt dat al richting de prijs van de Standard en denk ik dat dat de betere keuze is...

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

tweakertjee schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:40:
[...]

Zijn er nog meer mensen met een Standard ?

Want als ik op verschillende fora's zoek kom ik echt veel uiteenlopende ervaringen tegen ( range ).
Ja ik heb een Standard. En het is logisch dat je uiteenlopende ervaringen tegenkomt. Het hangt allemaal volledig af van hoe sterk de interferentie is in het gebied waar je vliegt. Ik heb weleens gehad dat ik niet eens kon opstijgen omdat ik geen verbinding kon krijgen vanwege interferentie. Anderzijds heb ik ook weleens 425m gevlogen zonder issues en met video feed.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• J3lle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-07-2023
tweakertjee schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:40:
[...]

Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb geen meldingen in mijn profiel gezien, dus ging er vanuit dat er geen reacties waren.

Was je opmerking ga oefenen met een goedkoper model ook aan mij gericht of ?

Zijn mijn vragen beantwoord, deels ik heb nu 1 ervaring van iemand met een Standard. Zijn er nog meer mensen met een Standard ?

En ik heb nu contact met iemand die een gesealde Advanced heeft voor €700 dus dan komt dat al richting de prijs van de Standard en denk ik dat dat de betere keuze is...
Ik heb een standaard, en ben er zover wel tevreden mee. De kwaliteit is niks over te zeggen, zit alleen soms met lichtinval en overbelichting. (overigens meestal mijn fout, nd filter moet nog komen)

Het signaal is vrij goed, ik haal in open veld makkelijk de 600m afstand. Wel heb ik de laatste tijd nog wel is last van weak image transmission als ik achter bomen of iets verder weg vlieg, en soms gooit hij m zelfs in rth. Dat is een minpunt. Ik zit er aan te denken om een argtek range-extender te installeren. (dit is echt alleen voor het weak signal probleem, zodat hij niet in een keer begint te hakkelen in een mooie shot ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Nu online
Royz, J3LLe bedankt voor jullie reacties ! Ik heb toch besloten voor de Advanced te gaan, dan weet ik zeker dat deze voldoet aan mijn eisen !

Nu nog even wachten op een mooie aanbieding komende maanden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

tweakertjee schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:54:
Royz, J3LLe bedankt voor jullie reacties ! Ik heb toch besloten voor de Advanced te gaan, dan weet ik zeker dat deze voldoet aan mijn eisen !

Nu nog even wachten op een mooie aanbieding komende maanden !
Succes! Als je de prijs ervoor wilt betalen dan valt hij zeker niet tegen :)

Pagina: 1