Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD brengt Radeon RX 460 2GB uit voor adviesprijs van 129 eu

Pagina: 1
Acties:

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Fabrikanten brengen varianten met 2GB of 4GB gddr5-geheugen uit, dat een snelheid heeft van 1750Gbit/s.
1750Gb/s lijkt mij een beetje veel. ;)

En in de tabel staan ook vreemde prijzen:
Prijs 230/270 euro 220/280 euro 129/169 euro
Vooral bij de RX 470 en RX 480, waar de RX 470 8GB duurder is als een RX 480 8GB.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
-The_Mask- schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

1750Gb/s lijkt mij een beetje veel. ;)

En in de tabel staan ook vreemde prijzen:
Prijs 230/270 euro 220/280 euro 129/169 euro
Vooral bij de RX 470 en RX 480, waar de RX 470 8GB duurder is als een RX 480 8GB.
MHz'en van gemaakt.

Die prijzen zijn ongelukkig ja, maar dat is wel de realiteit op dit moment in de Pricewatch....

Edit: RX 480 4GB is alweer duurder zie ik. Aangepast en linkjes naar de PW toegevoegd bij de prijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door Xtuv op 08-08-2016 15:26 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Xtuv schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Die prijzen zijn ongelukkig ja, maar dat is wel de realiteit op dit moment in de Pricewatch....
Die prijzen zijn op dit moment weinig interessant. Je ziet dat vaak bij dit soort producten die niet of amper leverbaar zijn een webshop het product toevoegen als pre-order en hem dan maanden als pre-order te laten staan zonder dat die ooit leverbaar wordt. Zogenaamde lokkertjes en als dat dan bij één kaart wel is en één kaart niet dan krijg je dus scheven prijzen.

Is gewoon makkelijker op de MSRP om te rekenen naar euro's en de btw erbij te doen, komt altijd wel goed uit bij elektronica, dus als de kaarten wel goed leverbaar worden verwacht ik dat dat ook gewoon de juiste prijzen weer worden. RX 480 4GB was immers ook al te koop voor 219 euro een maand geleden en die versie was ook nog unlockbaar naar 8GB.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 08-08-2016 15:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Xtuv
Imo zijn msrp's op dit moment ook niet erg relevant, omdat de kaarten op dit moment toch niet te koop zijn voor die genoemde bedragen. Dat het later waarschijnlijk stabilisteert ben ik het mee eens, maar wie nu iets wil kopen heeft daar weinig aan.

Er is helaas weinig zinnigs over de prijs te zeggen. Het is gewoon weer afwachten wat de winkels gaan doen en hoe het met de leverbaarheid zal zijn. Daarom ook de opmerking in de tekst.

• -The_Mask-
  • Niet online
Xtuv schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:36:
Imo zijn msrp's op dit moment ook niet erg relevant, omdat de kaarten op dit moment toch niet te koop zijn voor die genoemde bedragen. Dat het later waarschijnlijk stabilisteert ben ik het mee eens, maar wie nu iets wil kopen heeft daar weinig aan.

Er is helaas weinig zinnigs over de prijs te zeggen imo. Het is gewoon weer afwachten wat de winkels gaan doen en hoe het met de leverbaarheid zal zijn. Daarom ook de opmerking in de tekst.
Er is geen reden om aan te nemen dat de MSRP niet zou kloppen, klopt altijd wel bij AMD, dus waarom nu niet?

Hoe kom je trouwens bij de 40 euro meerprijs voor een RX 460 4GB tegenover de 2GB want dat is gewoon onzin namelijk. Dat zou ook belachelijk zijn, om er 40 euro extra voor te vragen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xtuv
-The_Mask- schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Er is geen reden om aan te nemen dat de MSRP niet zou kloppen, klopt altijd wel bij AMD, dus waarom nu niet?
Hoe bedoel je? op dit moment komen de huidige prijzen van de RX 480 en 470 niet overeen met de msrp's van AMD. Ook niet als je usd omrekent naar eur + btw.
-The_Mask- schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:37:
[...]
Hoe kom je trouwens bij de 40 euro meerprijs voor een RX 460 4GB tegenover de 2GB want dat is gewoon onzin namelijk. Dat zou ook belachelijk zijn, om er 40 euro extra voor te vragen.
Prijsinformatie is direct afkomstig van AMD. Ik verzin het niet... :) Gaat om de XFX en Asus-uitvoeringen.

In dollars is het $109/129 voor de goedkoopste modellen (PowerColor).

• -The_Mask-
  • Niet online
Xtuv schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:41:
[...]

Hoe bedoel je? op dit moment komen de huidige prijzen van de RX 480 en 470 niet overeen met de msrp's van AMD. Ook niet als je usd omrekent naar eur + btw.
Alleen die kaarten niet nee omdat ze niet leverbaar zijn, andere AMD kaarten werkt het al jaren prima. En de RX 480 4GB koste toen die leverbaar was dus 219 euro, vrij dicht bij de MSRP.
Prijsinformatie is direct afkomstig van AMD. Ik verzin het niet... :) Gaat om de XFX en Asus-uitvoeringen.
Van AMD of XFX en Asus? Want andere site's melden andere prijzen en ook de eerste prijzen in Duitsland laten een minder groot verschil zien.
In dollars is het $109/129 voor de goedkoopste modellen (PowerColor).
109 dollar? Dat is maar zo'n 120 euro en 129 dollar is zo'n 140 euro. Dat is al lager en het prijsverschil tussen beide is ook nog maar zo'n 20 euro en 20 dollar.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xtuv
Prijzen van AMD.

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja AMD verkoopt de kaarten niet dat doen andere fabrikanten en als Powercolor ze dan verkoopt voor 109/129 dollar dan is dat een stuk goedkoper en is het verschil tussen 2 en 4GB ook nog maar 20 euro/dollar.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xtuv
Bij XFX zie ik daar ook 169 en 129 euro terugkomen ;) Maar inderdaad ook varianten van 149 en 159 euro. Informatie die ik niet had voor het aflopen van de NDA, ik heb het gedaan met de beschikbare info. Zal het nu aanpassen aan de hand van deze gegevens :)
Pagina: 1