Moet ik nou wel of geen nieuwe GPU kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-01 09:06

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
De prijzen zijn gunstig, de tijden zijn gunstig.
Zowel AMD als Nvidia hebben leuke kaarten op de markt. Echter... na veel inlezen, door twijfel, begrijp ik dat er aan het eind van dit jaar nieuwere technieken voor de GPU's op de markt komen. Of dit daadwerkelijk gebeurd is een tweede. Maar het zet de kopende tweaker aan het denken.

A) Doe niet zo raar, en koop gewoon nu een 1070 en geniet er nog twee jaar van
B) Wacht nog even tot Q4, huidige games zijn niet zoveel mooier in 1440p.
C) Koop een 1060/480 en in januari 2017 de nieuwste.

Nu heb ik diverse topics, ook hier, doorgelezen, maar ik kom er maar niet uit met mijn warrig hoofd.

Wat doen jullie? _/-\o_

Ik hoef geen keiharde advies, maar ik zoek een dialoog/discussie

Voorwaarts!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik koop een nieuwe GPU wanneer het nodig is. Ik heb nu 2x stuks GTX980 en upgraden is zinloos omdat er voor mij geen enkel spel is dat het nodig heeft. Alles wat ik speel loopt perfect. Zodra er een spel komt dat ik wil spelen waarbij het niet voldoende is ga ik upgraden.

De vraag is dus of de GPU die je nu hebt voldoende is. Zo ja, niet upgraden. Is het niet voldoende dan kijken naar wat je nodig hebt en wat het beste qua prijs/prestatie is.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De prijzen zijn gunstig?

Excusez-moi? Beide kampen zijn keihard gestegen qua prijzen. Nvidia heeft nauwelijks iets onder de 300 euro in de Pascal line-up, en AMD zit met een AIB kaart ook rond de 300. En dat zijn de mid-range kaarten!

Ik zou nu zeker niet flink investeren. Pas eind dit jaar komt er een grote golf nieuwe titels aan, en dan pas zien we ook wat DX12 nu echt gaat betekenen voor beide fabrikanten. Ik ben benieuwd hoe Battlefield 1 het gaat doen. Frostbite is een erg goed geoptimaliseerde engine, en met DX12 support zouden ze er nog wat meer uit kunnen halen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:01

Zorian

What the fox?

Ligt er inderdaad maar net aan wat je nu hebt. Als het een relatief oude kaart is zou ik voor optie A gaan. Is ie nog redelijk recent, dan voor B. Of je moet het echt graag willen.

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ik heb nu nog een 270x 4gb. Die draait prima alles op 1080p. Mijn monitor kan hoger. Heeft het zin, ja het is leuk. Maar hoe leuk is Battlefield 4 op 1440p of Rainbow Siege? Is dat 400 euro waard?

Ik ben benieuwd naar de Nvidia Volta Line up of Amd's Artic (als ik het goed heb)... Wanneer, hoe, wat kost het etc?

Voorwaarts!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Speedy_JN schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:01:
Ik heb nu nog een 270x 4gb. Die draait prima alles op 1080p. Mijn monitor kan hoger. Heeft het zin, ja het is leuk. Maar hoe leuk is Battlefield 4 op 1440p of Rainbow Siege? Is dat 400 euro waard?

Ik ben benieuwd naar de Nvidia Volta Line up of Amd's Artic (als ik het goed heb)... Wanneer, hoe, wat kost het etc?
Volta? Die is nieuw voor mij. :o
Pascal is net uit joh. :+ Een 270x ken ik niet echt qua performance/specs, maar aangezien ik toevallig weet dat ze al bij de 4xx serie zijn lijkt het mij dat een 1070 een aardige bak extra performance zal gaan geven op zowel 1080p als 1440p.

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2015/03/Pascal1.png

Voorwaarts!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Jup, ik zag hem net toen ik Volta even door Google trok. Weet ik dat ook alvast. :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2018 dus. Heeft weinig zin om op te wachten toch ? Sowieso zal er eerst een GTX1080Ti komen. Tegen de tijd dat er een nieuwe generatie komt ben je makkelijk anderhalf tot 2 jaar verder.

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Tja, er komen nog genoeg andere types in twee jaar uit denk ik?

Voorwaarts!

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een 280X en presteert meer dan prima op 1080p en veel op high of ultra. Hangt er ook vanaf welke games je speelt.
Op dit moment speel ik veel Doom multiplayer. Tja, oude Quaker kan het niet laten.
Maar na de Vulkan update heb ik veel betere fps! Tussen de 40-80 fps is prima voor mij op 1080p en ultra.
Andere games die ik speel: Maas Effect, Fall Out 4, Sniper, Far Cry, GRID, Rise of The Tomb Raider.

Zodra Quake Champions uitkomt en hij draait niet goed, dan zien we wel verder!

Rest van mijn specs:
AMD X4 860k @ 4.1GHz
8GB ram
SSD

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 09:24

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Er staat nog weinig te gebeuren in GPU land eind dit jaar. Het is momenteel bezig en zal misschien eind van het jaar goedkoper zijn. Vega komt eind dit jaar uit maar that's it.
CPU's van AMD komen met zen architectuur daar zit ik op te wachten. Alle GPU's van AMD en Nvidea zijn eigenlijk aan het uitkomen atm.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Je kan blijven wachten he als je zo gaat redeneren dat er weer iets nieuws uitkomt? Gewoon kopen IMO als je het echt nodig hebt (tenzij het nog maar 1-2 maanden wachten is ofc)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:52
B2) wacht nog even een paar maanden tot de prijzen 'normaal' zijn.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:15
Op het einde van dit jaar zou Vega van AMD wel uit moeten komen, die wat concurrentie moet geven voor de higher end van Nvidia, mogelijk ook sneller zijn. De high end prijzen zouden dan ook wat moeten dalen. Maar je kunt niet steeds blijven wachten, op Volta in elk geval niet.

Met die R9 270X heb je nu al meerdere opties om er sterk op vooruit te gaan, zonder te wachten. Zoek je een killer kaart voor 1440p maximum of hoger neem dan een GTX 1070, ben je tevreden met de instellingen iets teruggeschroefd, dan zijn een GTX 1060 of RX480 al heel mooie upgrades.
Pagina: 1