Mijn vraag
passen deze parts bij elkaar? en kan ik het goedkoper maken of verbeteren zonder dat er performance/aansluit mogelijkheid verloren gaat?
ik ga volgende maand een game pc maken, maar ik heb totaal geen verstand van wat wel en wat niet bij elkaar past. Daarom zou ik graag advies willen van de Tweakers met wat meer ervaring
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen op Ultra 1444p en 1080p 60fps. games zoals witcher 3, the division, black ops 3 battlefield 1 en soms fotoshoppen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een moederbord met usb 3.0 - 3.1 aansluitingen en overclock potentieel en support voor minimaal 32gb ram 3000mhz
Minimaal een quadcore CPU
16 GB ram 2666mhz
recente videokaart rx 480, 1060, 1070, 980 ti.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Kwa videokaart EVGA. Ik hoorde dat zij niet moeilijk doen over vervanging als er coil whine bij een video kaart is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
het liefst zou ik een wat kleinere behuizing hebben zodat ik hem makkelijk kan vervoeren naar mijn vrienden.
geluid maakt mij niet heel veel uit als het maar niet lijkt alsof ik op Schiphol zit
ik zelf heb dit bij elkaar gezet, alleen heb nog mijn twijfels of ik wel een goeie koeler erbij heb gedaan.
en of er betere behuizingen zijn met de zelfde prijs of wellicht lager en goedkopere Ram.
passen deze parts bij elkaar? en kan ik het goedkoper maken of verbeteren zonder dat er performance/aansluit mogelijkheid verloren gaat?
ik ga volgende maand een game pc maken, maar ik heb totaal geen verstand van wat wel en wat niet bij elkaar past. Daarom zou ik graag advies willen van de Tweakers met wat meer ervaring
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen op Ultra 1444p en 1080p 60fps. games zoals witcher 3, the division, black ops 3 battlefield 1 en soms fotoshoppen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een moederbord met usb 3.0 - 3.1 aansluitingen en overclock potentieel en support voor minimaal 32gb ram 3000mhz
Minimaal een quadcore CPU
16 GB ram 2666mhz
recente videokaart rx 480, 1060, 1070, 980 ti.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Kwa videokaart EVGA. Ik hoorde dat zij niet moeilijk doen over vervanging als er coil whine bij een video kaart is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
het liefst zou ik een wat kleinere behuizing hebben zodat ik hem makkelijk kan vervoeren naar mijn vrienden.
geluid maakt mij niet heel veel uit als het maar niet lijkt alsof ik op Schiphol zit
ik zelf heb dit bij elkaar gezet, alleen heb nog mijn twijfels of ik wel een goeie koeler erbij heb gedaan.
en of er betere behuizingen zijn met de zelfde prijs of wellicht lager en goedkopere Ram.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 348,99 | € 348,99 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 493,50 | € 493,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 48,80 | € 48,80 |
| 1 | Sharkoon VG5-W Rood | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 103 | € 23,50 | € 23,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.328,09 | |