Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
-Windows 10.
-Youtube kijken.
-Netflixen.
-Office
-RCT2 en OpenRCT2 :P
-Voor wat oudere spellen voor als ik volgend jaar misschien op kamers ga.

Wat is je budget?
Maximaal rond de 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, regelmatig mee naar de universiteit en dus ook in de trein. Dus het scherm moet maar ongeveer 14 of 15,6 inch groot zijn en de accu moet wel een schooldag uit kunnen houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alles behalve Medion! En ook geen AMD processor en videochip. Graag een merk dat aardig goede driver-support geeft, zoals HP of zo.

-Minstens 4 gb RAM (liefste 8 gb).
-Minstens 128 gb opslag (liefste minstens 256 gb).

Dit lijkt mij wel een goede laptop voor de dingen die ik ermee wil doen, maar ik wil graag voor bovenstaande bedrag het onderste uit de kan halen. Hebben jullie nog ideeën of suggesties?

[ Voor 24% gewijzigd door mrtnptrs op 09-08-2016 21:02 . Reden: nieuwe keuzes ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Alle reacties

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:30
Wat dacht je van deze ? pricewatch: HP 250 G5 X0P56ES

Ik ben ook aan het kijken voor een studielaptop en zat te twijfelen aan deze. Heeft een betere processor, een ssd van 128 gb, full hd scherm en ondersteund 5ghz. Alleen is deze geen 14 inch maar 15,6.

Als 15,6" te groot is kan je ook voor deze gaan: https://tweakers.net/pric...vo-e31-80-80mx00w4mh.html
Heeft een vergelijkbare processor, maar wel een ssd.

[ Voor 21% gewijzigd door Pushedspore op 08-08-2016 15:19 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@Pushedspore van die eerste is de processor wat slechter, dus die wil ik liever niet hebben.

Maar weet iemand nog een andere laptop met betere specs (SSD is erg optioneel en graag minstens 128 gb opslagruimte en minstens 4 gb RAM)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Verwijderd

Ik kan je sterk adviseren om nog 40 euro extra te sparen en dit model te kopen:

pricewatch: HP 250 G4 T6Q19EA

Hier heb je nog lange tijd plezier van.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Maar zou 15,6 inch niet te groot zijn voor op de kleine tafel in de universiteitszaal of zal dit wel meevallen?

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Dat verschilt natuurlijk per universiteit (en dan nog per zaal). Waar ik studeer gaat 15.6" overal wel, maar plek voor een beker koffie o.i.d. is er dan meestal niet meer.

Binnen jouw budget zijn er weinig interessante 14" keuzes, dus zul je waarschijnlijk naar 13 of 15,6" moeten kijken. De eerste laptop die hierboven genoemd wordt (pricewatch: HP 250 G5 X0P56ES ziet er op papier heel aardig uit, al heb ik nog geen reviews gevonden. De processor is niet de snelste, maar een FHD scherm, SSD, wifi AC en 4GB ram zijn gezien de prijs erg fijn.

Deze is op het oog (wederom geen reviews gevonden van dit exacte model) ook interessant: pricewatch: HP 15-ac125nd Het voordeel van deze is dat hij een snellere processor heeft, alleen is hij weer wat zwaarder en mist wifi AC.

Ik denk wel dat geen van deze laptops het een volle dag uit gaan houden (afhankelijk van hoe lang je dag is natuurlijk). Eerder een uur of 4, misschien 5. Het zou kunnen dat je voor een accu die het een hele dag (~8 uur) uithoudt met dit budget uit moet wijken naar een kleiner convertible-achtig iets.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ok, ik heb mijn criteria aangepast: ik heb nu liever een 15,6 inch laptop en voor ongeveer 500 euro. Zie mijn startpost in dit topic. pricewatch: HP 250 G5 X0P56ES lijkt mij inderdaad wel wat. Iemand nog een andere laptopsuggestie, zoals eentje met wat meer opslag of zo?

[ Voor 12% gewijzigd door mrtnptrs op 09-08-2016 21:01 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Heb je zelf al wel in de Pricewatch gekeken met jouw criteria? Ik zie wel een aantal laptops staan die opzich interessant zouden kunnen zijn waarvan dit op het scherm na het beste is (geconcludeerd na korte zoektocht):

pricewatch: Lenovo IdeaPad 100-15IBD 80QQ014BMH

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Verona27 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:25:
Heb je zelf al wel in de Pricewatch gekeken met jouw criteria? Ik zie wel een aantal laptops staan die opzich interessant zouden kunnen zijn waarvan dit op het scherm na het beste is (geconcludeerd na korte zoektocht):

pricewatch: Lenovo IdeaPad 100-15IBD 80QQ014BMH
Ja, maar is deze bijvoorbeeld niet beter?: pricewatch: HP 250 G4 T6Q19EA

Die jij noemde heeft wel meer opslag, maar die skylake processor in de door mij genoemde laptop ist beter en heeft een beter video-chip (DX12 en OGL 4.4 support) en het zou energiezuiniger zijn en dus zorgen dat de accu langer mee kan.

Of deze?: pricewatch: Acer Aspire E5-573G-3237 Heeft zelfs een Nvidia 920m.

[ Voor 15% gewijzigd door mrtnptrs op 09-08-2016 22:56 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
mrtnptrs schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:49:
[...]

Ja, maar is deze bijvoorbeeld niet beter?: pricewatch: HP 250 G4 T6Q19EA

Die jij noemde heeft wel meer opslag, maar die skylake processor in de door mij genoemde laptop ist beter en heeft een beter video-chip (DX12 en OGL 4.4 support) en het zou energiezuiniger zijn en dus zorgen dat de accu langer mee kan
Die Skylake is inderdaad wel stuk beter. Je kunt nog even verder zoeken in de Pricewatch maar waarschijnlijk zit je met die HP al wel op het meeste bang for buck.

Edit: die Acer heeft wel weer dezelfde processor als de Lenovo. Dus daar moet je dan voor jezelf even bepalen wat je belangrijk vindt. Plus dat de videokaart denk ik niet heel veel extra gaat opleveren als je toch alleen maar oudere titels speelt (al weet ik natuurlijk niet wat je wilt gaan spelen).

[ Voor 18% gewijzigd door Verona27 op 09-08-2016 23:04 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ok, ik heb mijn keuzes beperkt tot het volgende naar vergelijken en wegstrepen: https://tweakers.net/pric...319;471648;476056;483373/ Iemand een opmerking waarom ik een bepaalde laptop beter niet zou kunnen nemen, zodat ik die kan wegstrepen? En welke van deze laptops is de beste? Die G4 HP? En kijk dan ook naar energieverbruik en zo :) Als iemand nog een goed suggestie heeft buiten mijn lijst om: be my guest! :)

[ Voor 15% gewijzigd door mrtnptrs op 09-08-2016 23:24 ]

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
Wat ik niet goed snap is waarom je liever een 15 inch scherm wilt hebben? Of het full HD is of niet (jouw lijstje is louter 1388x768) maakt toch ook uit? Ik zou liever een 13inch doen op full HD (1920x1080). Levert zowel ruimte op de desktop op (je kunt immers meer kwijt op FHD) EN je hebt wat meer ruimte voor een kop koffie, notitieblok etcetera. Ik ben zelf aan het kijken naar de Asus UX305 of de opvolger UX360. Die zit ruim boven jouw budget (699 euro), maar is superlicht, FHD en 13,3inch. En doet een flink aantal uren met de batterij. Vooral de 1.2kilo is erg fijn ...

De keuze zal zijn: Een groter scherm met groter gewicht, lagere resolutie en betere processor, of lichter, betere resolutie maar mindere processor. Lastig keuze, ik ga toch voor de laatste combi, mede vanwege het gewicht van 1.2kg!

[ Voor 12% gewijzigd door Houtenklaas op 10-08-2016 00:03 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@Houtenklaas Je hebt een punt, maar een 14 inch laptop geeft minder goede hardware voor een relatief duurdere prijs, waar dit bij een 15,6 inch niet het geval is.

Pagina: 1