Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kenteken zoeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Een vraag!
Weet iemand een tool die op basis van deze gegevens mogelijke kentekens uitspuugt?

1.) Begin kenteken (eg: AB-CD-??, waarbij de laatste twee letters/cijfers onbekend zijn)
2.) Kleur van de auto

In principe zou het wellicht zelf te scripten zijn, maar ik kon geen API vinden voor OVI van RDW...
Heb er ook geen tijd voor. Mocht er iemand zijn die weet van een site die een API biedt waar met een script snel alle mogelijke combinaties naar gestuurd kunnen worden, en filteren op de kleur rood: daar ben ik bereid voor een kleine vergoeding tegenover te zetten. In dat geval gaarne contact via DM. :)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 08-08-2016 13:26 (33%)

Beste antwoord (via WhatsappHack op 08-08-2016 13:38)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:59

• RedFox
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:01

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Op http://voertuig.net/ (van een medetweaker) kan je makkelijk zoeken op het begin van een kenteken.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Hartelijk dank! :)
Ik zie dat die tool van de RDW inderdaad een behoorlijk goed systeem is. De "eerste kleur" komt overeen met de kleur op het kentekenbewijs neem ik aan? Dan moet het wel goed komen. :)

Voertuig.net is ook mooi, alleen die krijg ik niet gesorteerd op kleur helaas.
Bij de RDW hou ik maar 17 auto's over in een bepaalde kleur, bij voertuig.net krijg ik iets van 380 resultaten; dus dat is teveel data. :P

Hartelijk dank!

• yrew
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 23:59
Zolang je geen brandstof gegevens hoeft te combineren kun je met de opendata van het RDW goed uit de voeten. Sommige voertuiggegevens, zoals brandstof, staan in een andere dataset en zijn niet via het rdw te joinen. Nu zijn alle sets te bevragen met een kenteken dus je kunt eerst een subselect in de ene set doen en daarmee een tweede set raadplegen.

Een vraag als geef mij alle rode autos die op diesel rijden is dus minder makkelijk te beantwoorden dan je in eerste instantie zou denken.

huh?!?!?

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:41

Snuffel

Vroem!

Zoek je iemand zijn kenteken naar aanleiding van een aanrijding ofzo?
Vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid hoor

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True